Wat draag jij als je lesgeeft?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Wat draag jij als je lesgeeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:43

Lusitana schreef:
Natuurlijk bepalen de omstandigheden (als extreme koude) wel een en ander, maar wat dat profesionele betreft, misschien handig om te vertellen war het voor staat volgens de dikke van Dale:
pro·fes·si·o·neel (bn.)
1 van beroep => beroeps; <=> amateuristisch
2 eigen aan een, het beroep
3 als gemaakt door vakmensen => vakkundig; <=> onprofessioneel

Er wordt hier door elkaar gesproken over vakkundig en beroeps eigen.

Als je ski les geeft, sta je in een skipak met ski´s. Als je judo les geeft, heb je en judopak aan, en als je paardrijles geeft, sta je in rijkleding. Omdat je het voor zou moeten kunnen doen. Daar is het protocol naar ontstaan. Of je het wel of niet doet is een tweede.

en dát waren de wijze woorden van Lusitana Nagelbijten / Gniffelen
maar je hebt wel gelijk hoor daar niet van Knipoog

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:18

ben het ook eens met lusitana, ik vind dat je in kleding moet komen waar je zo mee op het paard stapt. In de meeste gevallen heeft mijn instructrice dat ook, alleen een cap neemt ze vaak niet mee. Ze is ook al een paar keer op mijn paard moeten stappen, omdat ik niet uitgelegd kreeg wat me dwars zat en zij het aan wilde voelen, dus ben blij dat ze dan niet in een goede broek komt ofzo.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:49

Maar......

Stél je nu eens voor dat ik met mijn 1.83m ga lesgeven een een meisje van 7 met een shetlander? "Moet" ik dan nog steeds mijn rijkleding aan?
Ik stap écht, never nooit, op een shet met mijn lengte en gewicht Dan lijkt mij een spijkerbroek geen verkeerde keuze....

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:05

Ik draag bijna altijd een spijkerbroek en kisten met lesgeven. Heel af en toe eens mijn rijbroek.

Ik wil voorkomen dat ik te snel op andermans paard klim. Als ik het idee heb dat mijn beeld niet klopt bij de werkelijkheid dan sprek ik af de les erna er even op te klimmen... Dan neem ik ook mijn cap mee.

Maar nee ik kom niet in vol tenue aan.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:22

Verschillend, als ik van stal kom of daarna nog naar stal ga rijbroek met schoenen.
Maar soms ook gewoon spijkerbroek.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:11

Ik was vandaag vergeten dat ik 1 longelesje had en was dus netjes gekleed om administratief werk te doen. Op mijn knappe laarsjes dus de bak in :s Voelde absoluut niet goed!

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:01

Als ik les geef dan heb ik altijd mijn rijkleding aan. Gewoon omdat ik dat lekker vind zitten.