M Jury-cursus

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Re: M Jury-cursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:47

Dat het allemaal te weinig en te kort is, daar kan ik me helemaal in vinden. Het is echt een stoomcursus wat dat betreft. Bovendien ligt Wanroij voor ons ook niet bepaald in de buurt. Wat mij betreft mag het allemaal wat centraler in het zuiden, zoals Tilburg ofzo.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:49

Hoe gaat dat eigenlijk allemaal op het examen M-cursus in Wanroij? Ik moet voorrijden, dus ik ben benieuwd!
Hoe worden de mensen die voorrijden eigenlijk uitgezocht?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:51

Dhr Nijskens heeft in overleg met dhr Hamoen een aantal combinaties aangesproken die het prima doen in de sport en of zij willen voorrijden. De kwaliteit was dit jaar iig een stuk fijner en hoger dan vorig jaar, toen het via de KNHS allemaal werd geregeld...

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:11

Tyrza schreef:
Dat het allemaal te weinig en te kort is, daar kan ik me helemaal in vinden. Het is echt een stoomcursus wat dat betreft. Bovendien ligt Wanroij voor ons ook niet bepaald in de buurt. Wat mij betreft mag het allemaal wat centraler in het zuiden, zoals Tilburg ofzo.

Hopelijk is Wanroij binnenkort verkocht!

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:48

Tyrza schreef:
Dhr Nijskens heeft in overleg met dhr Hamoen een aantal combinaties aangesproken die het prima doen in de sport en of zij willen voorrijden. De kwaliteit was dit jaar iig een stuk fijner en hoger dan vorig jaar, toen het via de KNHS allemaal werd geregeld...

Nou dat is ook wat waard hoor. Toen ik examen IZ deed hadden we twee hele slechte combinaties die echter wel "bekend" zijn en in de hogere klassen altijd wel winst halen, maar ze reden geen deuk ik een pakje boter. Moeilijk te beoordelen, maar als je maar net zo jureert als anders kom je er wel uit... dat betekend dan toch wel dat je eens een 2 of een 3 moet durven geven. Moet ik trouwens wel bij vermelden dat wij ook Nijskens hadden en die durft ook echt wel te punten. Cool
En ja de tijd die voor de cursus staat is wel erg weinig. Ik begrijp dat Adriaan dan ook moet roeien met de riemen die hij heeft. Dat hij dat kiest voor een zelfstudie theorie en veel combinaties wil laten zien oke daar kan ik in komen. Je moet wel wat he... Trouwens ik heb het ook maar gehoord hoor van een aantal cursisten die er moeite mee hadden. Ik heb geen moeite met Adriaan of zijn manier van cursus geven Haha! Vind Adriaan zelf ook een fijn jurylid. Als je bij hem rijd weet je in ieder geval wat wel en wat niet goed is en daar gaat het om!! Knipoog

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 17:17

Alvast gefeliciteerd dames!
Wij moeten a.s. dinsdag ook in Wanroij examen doen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:31

Venetia schreef:
Hoe gaat dat eigenlijk allemaal op het examen M-cursus in Wanroij? Ik moet voorrijden, dus ik ben benieuwd!
Hoe worden de mensen die voorrijden eigenlijk uitgezocht?

Hoe ben jij gevraagd dan?
Ik doe ook de M cursus in Wanroy en onze cursusleider heeft een paar combinaties die bij ons reden ook gevraagd om bij het examen te komen rijden. Hoe de rest uitgezocht is weet ik niet.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 08:37

Met welk paard kom je Venetia?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:22

@Nina 62, dat ging via de KNHS, mijn ORUN instructeurs hadden gezegd dat ze mij wel konden bellen, als ik het goed begrepen heb.

Ik kom trouwens gewoon met Ibadan, het leek me wel de bedoeling dat de paarden het gevraagde goed kennen (als ie zijn dag heeft tenminste en niet ontploft)! Moet hem hoogstens wat meer voorwaarts rijden dan normaal, ivm arbeidsdraf..

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 21:38

Mmm, dus een paard wat Z1/2 loopt?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:02

Ja, Z2 is goed bevestigd en enkele malen ZZL gestart, maar moet op dat niveau nog beter en meer bevestigd.

Wat zijn de andere paarden voor een paarden?

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 09:33

Geen idee, ik zou het liever ook niet van te voren weten.
Ik hoop dat ik leuke punten aan je kwijt kan!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 22:44

@Venetia: weet jij al hoe laat je er moet zijn? "Mijn"combinatie heeft nog steeds geen bericht gehad!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:51

Succes meiden, vandaag!!! OK dan!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:42

De post kwam wat later, de brieven schijnen op tijd verstuurd te zijn, maar voor de starttijd heb ik dus even gebeld! Ik heb nu een mail, als je wil kan ik die even doorsturen of zelf even bellen!
Ik moet om 20.50 en 22.00, wel vrij ver uit elkaar maar goed, het is voor het goede doel.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 13:01

Hey, dan zit je niet bij mij!
Ik moet om 20.10.
Zie je misschien vanavond nog wel, succes!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:14

ok, hoe werkt dat dan? Moet je één proef beoordelen ofzo, samen met de examencommissie? Of allemaal beoordelen met de hele groep?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 00:05

Jippie; ik ben geslaagd! Ik had 11 strafpunten; het laagst van allemaal Bloos Ben wel heeeeeel blij. Gelukkig was iedereen geslaagd, we hadden geen hele lastige combinaties. Ik heb maar 1 keer een 2 hoeven geven Haha!

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 08:05

nina62 schreef:
Jippie; ik ben geslaagd! Ik had 11 strafpunten; het laagst van allemaal Bloos Ben wel heeeeeel blij. Gelukkig was iedereen geslaagd, we hadden geen hele lastige combinaties. Ik heb maar 1 keer een 2 hoeven geven Haha!

Super zeg, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!! Clown

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:29

Gefeliciteerd!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 10:11

Zo, dat zit er weer op ik ben ook geslaagd (net als alle andere, in totaal 58! nieuwe M jury's!).
Super gedaan Nina62, leuk dat je elkaar zo tegen komt he?!
Jammer trouwens van de spanning in je proef Venetia, wat een boef is Ibadan zeg!
Maar hij had er volgens mij wel lol in.

Nicky74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 10:46

Allemaal gefeliciteerd met het behaalde van het examen. Mooi dat iedereen geslaagd is.
helaas was dit niet het geval bij de Z cursus daar staan een paar cursisten nog op de lijst voor de herexamens. en 1tje is daadwerkelijk gezakt.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 10:47

Allemaal gefeliciteerd!!! SUPER GEDAAN!!!!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:02

fresco schreef:
Zo, dat zit er weer op ik ben ook geslaagd (net als alle andere, in totaal 58! nieuwe M jury's!).
Super gedaan Nina62, leuk dat je elkaar zo tegen komt he?!
Jammer trouwens van de spanning in je proef Venetia, wat een boef is Ibadan zeg!
Maar hij had er volgens mij wel lol in.

Stout he?
En ik maar als een hulpeloos mensje erop. Hij vond het prachtig.
Ik zat er pas net op, een kwartiertje ofzo en ik heb echt langer nodig om hem tam te krijgen, kon er ook helemaal niet aan rijden nu. Veel te afwachtend allemaal!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:20

Allemaal van harte meiden!!! OK dan!

Zohee, 58 juryleden! Das niet mis!!!