Instructie Herman Wientjes??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mnm

Re: Instructie Herman Wientjes??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:47

Ik heb ook les van hem gehad en heb hier erg veel aan gehad!! Wat voor hem volgens mij belangrijk is, is dat een paard heel nauw op de hulpen leert te gaan lopen zodat je zelf zo weinig mogelijk hoeft te doen, in de zin van dat de hulpen zo klein mogelijk moeten worden met zo veel mogelijk reactie. Rond is rond en naar voren is naar voren, heel consequent zijn dus en met deze basis pas verder oefeningen gaan rijden. Hij vraagt idd erg vaak hoe je iets voelt en wat je precies a h doen bent en hij vult dan aan wat je kunt verbeteren en dergelijke.
Jammer dat ie zo ver weg zit want ik zou zeker nog een aantal keer les bij hem willen hebben!!
Ik heb hem trouwens ook op de schimmel zien rijden bij ons op stal met een clinic en ik vond hem helemaal geweldig!! Was erg weg van het paard, hele aparte, spier-en-spierwit met een schimmelachtige vlek op zn achterhand als ik het goed heb en ietsje gelders bloed erin wat het paard een spectaculaire knie-actie gaf!! Heel gaaf beeld.
Overigens t enige minpuntje wat ik toen vond, was dat ie wel erg 'verlicht' in het zadel zit, een beetje staand rijden. Dat ik af en toe zoiets had van ga eens op je kont zitten man hihi...

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:43

imke schreef:
Ik heb ook bij hem gereden. Hij moest telkens sms-en en de telefoon opnemen. Erg irritant, ik ben dan ook niet meer terug gegaan.

Hoi!
Bovenstaande herken ik ook erg ja.
Ik vind Herman op zich heel erg goed hoor en hij weet ook waar hij over praat.
Ik moet alleen zeggen dat ik betere instructeurs kan aanwijzen voor dat geld.

Groetjes

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:00

imke schreef:
Was ie zeker z'n telefoon vergeten. Ik heb hem bij manege Bakker in Noordwijkerhout een clinic zien rijden op een schimmel. Echt een DRAMA!! Vrijwel alle mensen hadden er kritiek op. Maar als je prettig bij hem gereden hebt moet je daar lekker blijven rijden. Succes.

die clinic was indd niet zo'n succes, ten eerste was die kur/proef/pas de deux afgesteld op een 20 x60 baan en dat paard durfde gewoon niet te lopen, wat er heeel erg onrustig uitzag!

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 14:06

Verder nog mensen? Lachen

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:16

Ja, precies. Als de proef voor een 20x40 bak was, moet hij toch wel professioneel genoeg zijn om de proef aan te passen. Hij had toch ook wel een andere kur thuis liggen zou je zeggen.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:53

Heb een paar jaar geleden met mijn pony een clinic bij hem gereden, wat ik er nog van weet is dat hij erg duidelijk was en dat mijn pony hoe verder de les vorderde telkens fijner over zijn rug ging lopen.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:36

Dat is ook gek, een pony loopt toch op z'n benen? Dan kun je er toch niet lekker opzitten. Ik adviseer dan wel een cap!

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 09:23

imke schreef:
Dat is ook gek, een pony loopt toch op z'n benen? Dan kun je er toch niet lekker opzitten. Ik adviseer dan wel een cap!

??

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:56

Ik heb hem ook vaak genoeg zien rijden. Me zusje ging er afgelopen maanden na die stal in zwolle met school.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:31

Ik heb een poosje les van hem gehad en dat beviel me niet; onze rijstijlen liggen te ver uit elkaar. Hij kent me ook net iets teveel trucjes en die verdraaide longeerzweep zou zo graag ook een longeerzweep nemen en hem keihard terugslaan (nee ik ben niet agressief Schijnheilig ). Ik zelf vind hem gewoon hard geworden voor de paarden maar als die methode voor jou werkt moet je het doen.

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:55

Ik ken meer van die topruiters die het zo doen hoor. Raar eigenlijk dat die paarden altijd vooraan meelopen op de wedstrijden.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:34

waxweazle schreef:
is een keer bij ons op stal geweest.... opzich oke mijn moeder reed.... hij is alleen heel erg gedreven het heeft zn voor en nadelen zelfs toen mijn paard zn ijzer eronder vandaan trapte wilde hij gewoon verder :S ....

Ik ken herman wientjes niet, maar hij klinkt zo wel als een geschikte vent Lachen
Verder heb ik ook nog nooit op hoog niveau gereden, dus of die mensen hun paarden dingen leren weet ik ook niet Haha!
Ik weet wel dat ik ook gewoon altijd door rijd als mijn paard een hoefijzer kwijt is, en er verder geen last van heeft.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:17

Angelo schreef:
Ik ken meer van die topruiters die het zo doen hoor. Raar eigenlijk dat die paarden altijd vooraan meelopen op de wedstrijden.

Ieder zijn eigen manier om aan te top te komen.
Maar liever op een eerlijke manier tegenover mijn paard.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:01

@MyFee; jij hebt nu ook al een aantal lessen van hem gehad. Vind jij hem ook zo hard tegen over de paarden? Gebruikt hij in jouw les ook voortdurend/regelmatig de longeerzweep?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 09:47

Ik heb wel veeeeel longeerzweepervaring. Het resultaat was dat mijn paard niet meer normaal kon galopperen

Osita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:05

Welke leerling heeft dan zijn lessen overgenomen?

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:24

Jaaa ikke:D ksta met me paard op de hearst en me paard is heel lastig maar hij weet er wel raad mee. Hij is heel duidelijk.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 20:38

Met de longeerzweep werken? Ik denk dat hij dat alleen zal doen wanneer hij zeker weet dat je paard eraan toe is.. Herman is helemaal niet hard tegenover je paard, maar juist heel eerlijk. Hij probeerd de dingen voor je paard zo simpel mogelijk op te lossen, wanneer je verder bent dan dat zal hij ook een stapje verder gaan. Ik denk dat Herman echt een bepaalde manier van lesopbouw heeft, want hij kan het zo goed in etappes overbrengen dat het bij mij altijd goed overkomt. Elk paard wordt behandeld op een eigen niveau. (misschien dat wanneer je een wat hoger niveau hebt, dat hij daar wat meer aandacht aan zal besteden. Wie niet?)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:14

MyFee schreef:
Met de longeerzweep werken? Ik denk dat hij dat alleen zal doen wanneer hij zeker weet dat je paard eraan toe is..

Mijn paard was er zo aan toe, dat hij daarna niet meer normaal kon galopperen
Maar goed, ieder z'n eigen ervaring, niet waar?
Het bevalt jou prima, lekker zo houden.
Alleen moet je niet proberen om mensen die een andere ervaring met hem hebben te overtuigen dat hij altijd goed bezig is, want dat is dus niet zo.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:42

MyFee blijkbaar heeft hij jouw paard nooit met de longeerzweep aangepakt maar het is zijn oplossing voor een minder aan de hulpen staand paard. Je moet je paard bij hem stil zetten je geeft been en hij slaat tegelijkertijd met de longeerzweep. Nou niet mijn methode

Juweel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:05

Ik heb ook diverse clinics gevolgd bij Herman op mijn oude manege. Deze clinics heb ik als zeer positief ervaren.
Ik heb er ontzettend veel van geleerd en hij heeft mij zeker zeer bewuster laten rijden. Op mij komt Herman over als een man met veel gevoel (en eerlijk) voor en naar de paarden toe.
Verder viel het mij altijd op dat ondanks dat er meestal een flinke periode tussen de clinics in zat, wist hij zich toch altijd nog te herinneren wat we de laatste keer geoefend hadden.

De "negatieve" opmerkingen die hier gemaakt zijn herken ik dan ook niet ......

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 17:40

Net zoals ik Juweel.. want ik denk dat de mensen die het lef hebben om zo iets te dúrfen plaatsen, geen hele lessenserie van hem hebben meegemaakt. Mjah, niet dat mij het uitmaakt. En zoals hier al gezegd werd: ik heb er baat bij zoals Herman les geeft! Toppiej.. xx

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:41

Pardon?
Ik heb 3/4 jaar bij hem gelest dus zeg niet dat ik niet weet waarover ik het heb.
Nogmaals, fijn dat jij er zoveel baat bij hebt maar er zijn zeker ook negatieve kanten van hem die jij dus nog niet gezien hebt.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:55

Zelfde tijd als Fitzroy heb ik gereden; is dat langer dan een lessenserie? Voor mij was het in ieder geval te lang

Juweel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:20

Tja, ach het klikt wellicht ook niet met iedereen........