Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KindnessM schreef:Ik zou ook niet voor een draver kiezen... tis erg makkelijk om tegenwoordig je KWPNer naar t Z te rijden.... met die korte achterbeentjes en kromme voorbenen (scheef groei door als veulen niet normaal te kunnen eten) en opgeplakte, opgerichte halzen....
Nee echt hoor... mijn draver onderdoet met zijn galop echt niet onder een KWPNer...
sterker nog... mijn draver kan prima dresuren... ik zie een KWPNer nog niet knoerhard over de baan draven... (denk eerder dat de pikeur echt af ligt en paard als een idioot over de baan dendert, allsie al niet in de kreukels ligt...)
) dan jouw draver met zijn "perfect body"! Natuurlijk kan jouw draver heel hard gaan rennen waardoor hij de passen een beetje verruimt, maar die achterhand is dan zo wijd dat er gemakkelijk nog een paard doorheen past. Met een draver behoor je niet thuis in de dressuuring, dat is dus een feit! Ostar schreef:mijn zus heeft ook een draver gehad en mocht daar L mee starten, helaas werd t paard ziek en kon ze er niet meer rijden. Maar ook deze kon gewoon galopperen!
talented schreef:Als jouw draver een uitgestrekte draf laat zien, dan lijkt dat in de verste nog niet op de beweging die mijn kwpn'ers in de normale draf hebben. Dan heb ik toch echt liever een kwpn'er met korte achterbenen en kromme voorbenen die WEL kan marcheren ( en dan zwijg ik nog maar over de galop![]()
) dan jouw draver met zijn "perfect body"! Natuurlijk kan jouw draver heel hard gaan rennen waardoor hij de passen een beetje verruimt, maar die achterhand is dan zo wijd dat er gemakkelijk nog een paard doorheen past. Met een draver behoor je niet thuis in de dressuuring, dat is dus een feit!
ruitje schreef:Even ter algemene informatie trouwens, niet alle paarden breken en gaan dus 'wijd' zoals het hierboven beschreven wordt.
En ik denk dat de paardensport hier zich weer geweldig laat zien...
Of het nou een draver is die niet in de dressuurring thuis hoort of een kromme KWPN'er. Op de een of andere manier kunnen mensen in de paardensport nooit eens nadenken over het feit dat iemand gewoon lol kan hebben met zijn paard zonder dat hij super goed moet presteren.
Ik vind het dus geen feit dat er geen draver thuis hoort in de dressuurring.
Ik vind het wel een feit dat paardenmensen( of wat zeg ik, mensen met paarden) misschien wat meer mogen gunnen aan een ander....
KarinvdM schreef:Vooroordeel? Veel dravers kunnen niet fatsoenlijk galopperen en dat is toch lastig in de dressuurring.
Als je dressuurwedstrijden wilt rijden en daar serieus mee bezig wilt gaan, dan is een draver niet echt een handige keuze.
SplashIsLief schreef:Een goede jury let daar idd niet op, maar hoevaak gebeurd het niet als het paard (draver, kwpn'er of wat dan ook) de jury niet aan spreekt dat er anders gekeken wordt naar een proef?
Citaat:Ik ben van mening dat je elk paard, of iig 90% daar naartoe kan leiden. Iig tot M.
pol013 schreef:En ja, een KWPNer is ook een zeer veelzijdig paard waar je alle takken van sport mee kunt beoefenen. Ik kan er mee dressuren, springen, buitenrijden, endurance, western etc. Kom ik echter tegenover een quarter te staan in de western ring, zal ik daar ook niet van kunnen winnen in een normale situatie?
Geeft toch ook niets? als ik er maar lol in zou hebben.
fransje23 schreef:Precies! Ik ga in Januari ook starten met mijn -jawel- draver. Ik heb absoluut geen ambitie om haar naar de Z te rijden! Wil gewoon af en toe eens een wedstrijdje rijden voor de lol (en een paar puntjes... Waarom heeft iedereen het trouwens altijd meteen over de echte sport, en de kwaliteiten van zijn paard daarvoor, terwijl heel veel mensen blijven hangen tussen de B en de Z? Begin lekker bij het begin, hou plezier er en zie waar het schip strand.
) En als het schip strand..? Dan meld ik me af, en ga gewoon weer lekker verder met recreëren, en blijf wel lekker dressuur-lessen