meen ik.. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
meen ik.. Siria schreef:even mijn eigen mening hier, niet iedereen zal het ermee eens zijn denk ik: vind dat de proeven teveel gericht zijn op mensen met jonge onrustige paarden die dan vaak wel goed kunnen bewegen, vind dat als je paard nog niet stil kan staan op de ac lijn bv dat je dan ook gewoon nog niet toe bent aan wedstrijden, en dat ze zoiets dan niet moeten afschaffen
en lettergericht rijden en netjes rijden is juist 1 van de dingen waar je punten voor 'moet' krijgen als je paard niet zulke geweldige gangen heeft
Suzanne F. schreef:Mies7 schreef:helaas is de Z2 wel erg lastig geworden met 4 - 6 wissels per proef.
Als je paard wissels kan springen maakt het niet uit of het er 2 of 6 zijn toch?
Sjonniej schreef:Maar de proeven zijn zeker geslaagd. Natuurlijk zitten er foutjes in, maar wie maakt er nooit een foutje? Het kan niet perfect zijn. Als je start in de B, kan je al zien dat de overgang M1-M2 groot is, dat weet je. Dan oefen je dus langer door als je de M2 nog niet aankan, maar wel de punten hebt. Hetzelfde met afwisselen tussen lichrijden-doorzitten. Dat weet je als je begint met wedstrijden rijden. Dat kan je dus vanaf de eerste dag oefenen.
Mies7 schreef:..... je hebt weinig tijd in de proef om de wissels netjes voor te bereiden.......
oosterhoff schreef:
Naar ik gehoord heb is er een selectie/loting voor nieuwe juryleden dus ik vind het dan redelijk raadselachtig waarom we geen mensen naar huis kunnen sturen.
vluggejip schreef:Hoe zit het nou als je bijvoorbeeld voor alle onderdelen in de galop een 7 behaald en je krijgt voor de gang een 5. Is dit nou correct?
Suzanne F. schreef:vluggejip schreef:Hoe zit het nou als je bijvoorbeeld voor alle onderdelen in de galop een 7 behaald en je krijgt voor de gang een 5. Is dit nou correct?
Nee dat kan in mijn ogen niet.
ben er al helemaal aan gewendt en heb er geen moeilijkheden mee. Sjonniej schreef:oosterhoff schreef:
Naar ik gehoord heb is er een selectie/loting voor nieuwe juryleden dus ik vind het dan redelijk raadselachtig waarom we geen mensen naar huis kunnen sturen.
Zou je het niet een beetje bot vinden om tegen iemand te zeggen, die zich járen heeft ingezet voor de paardensport, joh je doet het niet goed, doei! Daarnaast is er bij het mennen (ik weet niet hoe dit bij het ohz rijden is?) een groot jurytekort, dus alleen wat dat betreft is het een stom idee. Zonder juryleden zijn er namelijk ook geen wedstrijden.
Er is altijd al een selectie wat betreft juryleden geweest, in de vorm van een minimale klasse waarin ze zelf rijden. Daarnaast worden mensen in opleiding die 'raar' punten er vanzelf uitgehaald in het praktijkexamen.
Muislover schreef:Ik vindt het wel.
De oefening is iets anders als de gang zelf.
Als jij de oefening goed uitvoert maar de galop is minder kan je nog wel een 7 halen (bijvoorbeeld een mooie ronde volte rijden).
dus ik let er wel op hoor.amondi schreef:Die bijscholing is natuurlijk een lachertje! Lekker avondje koffie leuten en je hebt je stempel in je paspoort.
Gewoon herexamen na 3 jaar! Moet je opletten hoe er dan een andere mentaliteit gaat ontstaan!
Herexamen niet gehaald?: in de reservebank, binnen een half jaar opnieuw examen!
En pas ontheffing van deze verplichting als je I/Z bent met ervaring!