Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meissie100

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:12

okeej ff n verhaaltje van mijn kant. ik als klijn pennymeisje van 10 jaar ging haar eerste wedstrijd rijden. ik had een breed geboude kwpn x gelderlander en deed super mijn best. resultaat 2e. ik helemaal happy tot ik mijn protekol kreeg. hier stond op. het paard meer rijden. ik was helemaal van mijn stuk en schreeuwde uit: maar mama, ik rijd elke dag al! niet begrijpend dat ik mijn paard meer aan het werk moest zetten tijdens een proef Knipoog

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:25

Nou, ik vind het eigenlijk alleen maar goed als de jury veel commentaar op de coupon zet hoor! Dan kan je tenminste gaan oefenen!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:28

Het is inderdaad heel wisselend met juryleden.
de ene keer denk je dat je een proef heel matig gereden hebt, en heb je een winstpunt, een andere keer vind je het redelijk gegaan en heb je bedroevend weinig punten!
Ik vind het wel heel jammer dat niet alle juryleden in staat zijn opbouwende kritiek te geven.
zo kreeg ik een keer te horen dat 'de combinatie niet klaar was voor een B proef.' aangezien ik al in de B zat, 7 winstpunten bij elkaar had en de proef misschien niet spetterend, maar zeker niet slecht was, was dit een bijzondere opmerking. ik ben met het protocol terug gegaan en het jury lid vond gewoon dat ik er niet klaar voor was. ze deed daarbij ook erg uit de hoogte.
voor mijn gevoel was dit volkomen onterecht. als ze er nou op gezet had dat we niet klaar waren voor de L1, okee.

ik heb ook een keer een protocol gezien met daarop: 'paard en ruiter hebben ernstige communicatieproblemen, zoek hulp!'
thuis gaan paard en ruiter heel goed, maar op wedstrijd is het paard heel gespannen en gaat rennen. zo'n proef is op dat moment al heel frustrerend en zo'n opmerking is echt heel vervelend! zeker omdat de combinatie al jaren onder begeleiding was van verschillende instrukteurs.

wedstrijden rijd ik omdat ik het leuk vind. ik vind het daarom echt heel vervelend als juryleden dit soort opmerkingen plaatsen, ik vind het verre van sportief gedrag. liever geen winstpunt met kritiek waar je wat aan hebt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:33

Alane schreef:
commentaar:"Als je zo doorgaat zit je zo in de L" aantal punten: 179 (met telkens die punten zou het wel heeeeeel lang gaan duren Tong uitsteken )

Deze vind ik wel erg briljant Haha! , ik mag hopen dat jury een telfout had gemaakt en dat het iig 180 had moeten zijn.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:34

Deze: paard moet korter in de hals !
Dat lijkt me toch niet het doel van dressuur. Ze bedoelde (denk ik) meer verzamelen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:37

Dat kan wel degelijk, Berthe. Sommige mensen laten hun paard helemaal uit elkaar vallen met waslijnen van teugels.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:40

Hihi bij ons op stal liep een keer een Italiaanse springruiter, met een witte katoenen broek aan, en daaronder een string! haha daar stiond een olifantje op en dat scheen harstikke door, dus wij zeggen dat tegen hem, reageert die: yeah thats my lucky string! Haha!

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:40

Fitzroy schreef:
Dat kan wel degelijk, Berthe. Sommige mensen laten hun paard helemaal uit elkaar vallen met waslijnen van teugels.

maar uit elkaar laten vallen zegt iets over de mate waarin je in staat bent om de achterhand er onder te rijden, niet of je het paard korter in de hals kan maken toch?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 13:44

SONY schreef:
Hihi bij ons op stal liep een keer een Italiaanse springruiter, met een witte katoenen broek aan, en daaronder een string! haha daar stiond een olifantje op en dat scheen harstikke door, dus wij zeggen dat tegen hem, reageert die: yeah thats my lucky string! Haha!

Hahahah!! Haha!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:47

Als 10 jarige mijn eerste onderlinge wedstrijd op mijn lievelings pony kreeg ik hetzelfde commentaar als een paar pagina's terug.

'Grand prix oefeningen werden niet gevraagd'.

alsof het mijn schuld was dat die pony in piaffe de bak binnen kwam. Lachen

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:54

kreeg ook eens een opmerking naar mijn hoofd van de jury: dat mijn springpaard niet in een dressuurring thuis hoorde.
Was in de Z1, kijk ik op de uitslagen lijst was ik 2e, hoe bedoel je.. mijn paard hoort niet een dressuur ring Rolleyes

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:55

Kobus17 schreef:
kreeg ook eens een opmerking naar mijn hoofd van de jury: dat mijn springpaard niet in een dressuurring thuis hoorde.
Was in de Z1, kijk ik op de uitslagen lijst was ik 2e, hoe bedoel je.. mijn paard hoort niet een dressuur ring Rolleyes

Even als bewijs vanuit een mooi verzameld galopje over de witte hekjes
heen springen? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:00

bij ons op stal hebben we jaarlijks een onderlinge wedstrijd meestal verkleed..

de aller eerste onderlinge wedstrijd deed ik mee met mijn eigenwijzae oude paardje van toen 20 jaar.. het ging voor geen meter!! echt serieus waar; hij wou recht door de draadjes heen lopen en liepst nog tegen de auto aan ook! gevolg: alle hoeken waren meer recht dan rond en werden tot in het diepste puntje uitgereden, uitgestrekte draf van had veranderen was super snelle en dus daardoor ook super uitgestrekte draf en in de hoek kreeg ik hem pas de kant op die ik op moest, bordjes bleven nog maar net staan ofwel: mijn paardje reed een proefje met mij en niet andersom zoals het hoort!

van te voren al heeel wat opmerkingen gekregen als: met die knol zou je nooit in de prijzen vallenm, als je dressuuren gaat doe het dan voor de lol..
en rara, wie wonnen er de eerste prijs?? JUIST, IK MET ME KNOLLIE!! Haha! Haha! als commentaar alleen maar goede dingen en vooral: goed door de hoeken gereden! zag er goed uit!!

ging voor geen meter maarach Knipoog

ik rijd ook wel eens met zwarte string onder witte rijbroek hoor, nooit commentaar over gehad! kijk, als je nou zwarte slip of boxer doet ok, maar string? zie je minder zitten dan een witte is mijn idee, en daarbij valt me jasje er over en zit me overhemd ook in me broek dus zie je de string eigenlijk niet zitten Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-10-06 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:06

Chocotof schreef:
Kobus17 schreef:

Even als bewijs vanuit een mooi verzameld galopje over de witte hekjes
heen springen? Haha!

Hebben we ook eens gedaan Bloos , kon hem vanuit de uitgestrekte galop niet meer op tijd terugrijden , had nl. net daarvoor nog barage-gesprongen, en meneer was er nog niet helemaal bij met z'n gedachten Haha! , jury zat heel verbaasd te kijken toen we er overheen gingen en uitzicht verdwenen Clown , omdat ik eigenlijk met een giga glimlach terug kwam rijden moesten ze ook erg lachen. Heb overigens m'n proef afgemaakt, maar dan zonder puntentelling.

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:11

Nou, ik heb in de loop der jaren ook wel wat leuke opmerkingen gehad:

"Mag ik een serieuze vraag stellen? Is dat een kruising met een zebra?" Ze meende het nog ook (mijn Fjord is vaalgrijs met zebrastrepen op z'n benen).

"Je paard lijkt wel een rolmops" Lang paard wat óf heel diep liep, of zich veeeeel te lang maakte... ik koos voor de verkeerde optie Knipoog

En een keer strekte m'n Fjord z'n voorbeen uit naar voren tijdens het groeten (echt zo van... zucht, effe wakker worden), waarna hij binnen 2 minuten de hele proef afgelegd had Knipoog)
"Niet de meest dressuurmatige proef die ik gezien heb, wel de grappigste"

en dan nog een gemene:

ik reed met een tamelijk lompe KWPN-er van iemand anders
"Zo'n paard hoort voor een karretje, niet in de dressuurring"

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:14

Ik moest een keer lachen onder de proef, en mijn voorlezer ook.. Toen werd mijn voorlezer na de proef bij de jury geroepen, zegt die jury: "Wedstrijden doe je niet voor je plezier! Kom op zeg!" Whaha, nou, ikke wel mevrouw Vork
En in de B een keer: "Paard swingt niet!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:54

wat ik weer wel ergelijk vind is dat ze bij een vrouw een keer op de briefie hadden gezet: volgende keer een sport BH aandoen is mischien niet geheel onverstandig! dan denk je ook van waar letten die mensen wel niet op joh!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:09

Pff... Jury's...hahah het is en blijft een discussiepunt Clown

Normaal gesproken na een proef haal ik commentaar bij de auto en loopt m'n vader mee, dit keer liep m'n vader niet mee en juist toen ging het mis Clown
(kan er nu wel om lachen maar wat was ik boos & verdrietig toen)
Dit was in de B of L1 geloof ik, bij de PONY'S Nors opkijken

De Jury zei:
- Dat ik beter kon stoppen met m'n 'dressuurcarriere'
- Dat ik haar niet wijs kon maken dat hij thuis beter loopt
- Dat ze nog nooit zo'n slechte proef had gezien
En ga zo maar door!!
Ik kwam dan ook jankend bij m'n pa toen Tong uitsteken
Bij een ander meisje kwam de jury halverwege de proef uit de auto liet de proef stilleggen en vertelde het meisje dat ze eens goed naar de Z-ring moest kijken die er naast lag en dat je zó een dressuurproef moet rijden!

Niet te geloven er waren nog veel meer klachten binnen gekomen over die jury(ik heb geen klacht ingediend maar anderen dus wel) en toen is er een bondsvertegenwoordiger heen gegaan en nu is ze gestopt met jureren Whoosh!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:12

van commentaar leer je toch het meest, je moet zelf weten wat je ermee doet Lachen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 15:17

Maar het commentaar moet wel normaal blijven!!! en eigenlijk opbouwende kritiek..

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:18

Annemiekbram:
Wat flauw dat juryleden zoiets zeggen. Voor hen is het toch ook een dagje uit? Groot gelijk dat er klachten zijn ingediend. Blijkbaar kunnen juryleden hiervoor geschorst worden!

Gelukkig lees ik ook verhalen van juryleden die wel de lol van kleine dingen kunnen inzien!
Overigens ben ik ook best blij als een jurylid mijn paard leuk vind, of de combinatie leuk vind.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:31

thaollat schreef:
ergenis 1
- Witte bandages mogen bij onderlinge wedstrijd.. stond er op mn protecol of DIE witte bandages wel echt nodig waren??!!

Niet bij elke onderlinge wedstrijd mogen witte bandages. Ligt er maar net aan wat er afgesproken is.
Onze rijvereniging houdt vanavond een onderlinge wedstrijd voor de wedstrijdruiters (en eventuele toekomstige wedstrijdruiters) en daar wordt gewoon gereden alsof het een officiële wedstrijd is, dus volledig in (club)tenue, en zonder bandages.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:32

Tessie1981 schreef:
Ik kreeg een 5 voor de middendraf met het commentaar 'mag' meer. Als hij meer mag, dan was hij goed genoeg, dus een 6 waard. Een 5 vind ik dat je erbij moet zetten 'moet' meer.

Verder geen hele rare dingen op mijn protocollen gehad, draag geen zwarte string in ieder geval haha

Een 5 is voldoende, dus het klopt wel.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:36

nee, 5 is onvoldoende

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 15:36

Raiza schreef:
thaollat schreef:
ergenis 1
- Witte bandages mogen bij onderlinge wedstrijd.. stond er op mn protecol of DIE witte bandages wel echt nodig waren??!!

Niet bij elke onderlinge wedstrijd mogen witte bandages. Ligt er maar net aan wat er afgesproken is.
Onze rijvereniging houdt vanavond een onderlinge wedstrijd voor de wedstrijdruiters (en eventuele toekomstige wedstrijdruiters) en daar wordt gewoon gereden alsof het een officiële wedstrijd is, dus volledig in (club)tenue, en zonder bandages.

Wat ik net ook al zei.. het hangt allemaal van de manege eigenaar af.. hoe die het wilt hebben.. en die vind het ook leuk staan!!
dus is het onzin..