jacimatho schreef:Hey...is daar de persoon in kwestie??
Heb het zien gebeuren.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
jacimatho schreef:Hey...is daar de persoon in kwestie??
CGJ12 schreef:Kiki1981 schreef:Dan denk ik dat je de verkeerde voor je hebt.
Ik denk dat JIJ de verkeerde voor je hebt, want op de Regionale kampioenschappen ging het inderdaad verre goed....![]()
(het is maar hoe je "goed" definieert ;= )
Kiki1981 schreef:Door mogen naar de volgende dag van de DK lijkt mij toch een goede prestatie!
CGJ12 schreef:Kiki1981 schreef:Door mogen naar de volgende dag van de DK lijkt mij toch een goede prestatie!
Ach nee toch.........
Als jij dat een goede prestatie noemt voor een dergelijke amazone leg je de lat wel héél erg laag.......
Kiki1981 schreef:CGJ12 schreef:
Ik denk dat JIJ de verkeerde voor je hebt, want op de Regionale kampioenschappen ging het inderdaad verre goed....![]()
(het is maar hoe je "goed" definieert ;= )
Door mogen naar de volgende dag van de DK lijkt mij toch een goede prestatie!
Kiki1981 schreef:jacimatho schreef:Hey...is daar de persoon in kwestie??
![]()
Heb het zien gebeuren.

Foogul schreef:Voorstel:
Ruiters/amazones die in een lagere klasse starten dan waar ze startgerechtigd voor zijn, krijgen bij vrijwillig de baan verlaten géén verliespunten. Zo ondervang je dat de "losers" die belabberd hebben gereden hun terechte verliespunten mislopen.
CGJ12 schreef:Zit misschien wel iets in. Is ook wel te automatiseren.
Maar mensen die zo BELABBERD rjiden dat ze een verliespunt verdienen kom ik eigenlijk nooit tegen. Volgens mij komt dat namelijk zowat nooit voor. Wat dát betreft schiet de verliespuntenregeling zonder meer zijn doel voorbij, en kan die GEHELE regeling wel van de baan volgens mij.......
winstpunten te verliezen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen maar lukraak wat aanklooit in de ring. Maar ja, bij de broodruiters speelt natuurlijk ook nog een "reputatie" mee
Foogul schreef:
Aan de andere kant kan je natuurlijk niet inschatten hoe sterk de "preventieve werking" van de verliespunten regeling is. Nu denk je nog wel twee keer na om een wedstrijd te gaan starten, als het niet helemaal lekker loopt. Ergens in je achterhoofd heb je toch die prikkel om niet je zuur verdiendewinstpunten te verliezen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen maar lukraak wat aanklooit in de ring. Maar ja, bij de broodruiters speelt natuurlijk ook nog een "reputatie" mee
Nistria schreef:Ook een slecht gereden proef moet je maar uitrijden, dan moet hij thuis maar beter voor elkaar zijn.
CGJ12 schreef:Niet gek hè, voor een blondje?!Heb jij altijd van die scherpe momenten Foogul?
Citaat:Ik zou willen proberen om dat besef in de LAGERE rubrieken door te laten dringen. Een stuk eigenbesef bijbrengen, zodat de VP-regeling in zijn geheel overboord kan.....

Citaat:Mocht bij een aantal die-hards dat eigenbesef niet te ontwikkelen blijken, dan is er natuurlijk altijd nog de inquisitie van Bokt.........
De harde aanpak is de enige juiste!
CGJ12 schreef:Je bedoelt eigenlijk het volgende (hypothetische geval):
Ruiter A was ooit éénmaal GP, en start een willekeurig nieuw paard.
Hij mag dan kiezen voor de klassen L t/m Inter 2.
Deze ruiter kan géén verliespunten rijden in alle klassen lager dan de Inter 2.
Ruiter B was ooit tweemaal Z1, en start een willekeurig nieuw paard.
Hij mag dan kiezen voor de klassen M1 t/mZ1
Deze ruiter kan geen verliespunten rijden in de klassen M1 t/m Z1
MacavityL schreef:
Helaas hoeft een voormalig niveau niet iets te zeggen over het huidig niveau van een (nieuwe) combinatie. Ik kan me goed voorstellen dat iemand die voor het eerst in de M1 rijdt (na alle voorgaande klassen te hebben uitgereden) minder snel een verliespunt rijdt dan iemand als ruiter B die na 2x Z1 overmoedig wordt in zijn prestaties en een (groen/nieuw) paard niet zo succesvol uitbrengt in de M1; het zou dan toch zonde zijn als deze ruiter niet op zijn/haar plaats gezet kan worden door het geven van een verliespunt..
Foogul schreef:Dream on! Straks ga je nog beginnen over "normen en waarden"
.................
Genadeloos!De harde aanpak is de enige juiste!
...........
CGJ12 schreef:We gaan gewoon een HIPPISCHE SHARIA invoeren........

en het komt ook die meid dr imago niet echt ten goede... Maar waarom niet werken met een kaarten-systeem net als bij het voetbal, 2 gele kaarten= 1 rode kaart met daaraan hangende consequenties.... Die kaarten kan de jury dan uitdelen als een ruiter een "overtreding" begaat, zoals het voortijdig verlaten van de rijbaan zonder gegronde reden o.i.d. Of maak ik het dan weer te ingewikkeld?
CGJ12 schreef:Nistria schreef:Ook een slecht gereden proef moet je maar uitrijden, dan moet hij thuis maar beter voor elkaar zijn.
Dat vind ik nu weer wat te kort door de bocht.
Voorbeeldje:
Amazone X rijdt een nette eerlijke M2-proef.
Twee rondjes voor het eind ontdekt het (rot)paard van X ergens in de hoek iets onzichtbaars, en gooit het even flink op steigeren.
Sneue zaak, zeker gezien het feit dat amazone Z de zaakjes koel, adequaat en beheerst probeert op te lossen. 20 seconden verzet stelt dan niks voor. Die heb je zo. Ik gun de amazone wat meer tijd en prompt krijgt ze het beestje weer in de juiste versnelling en vervolgt keurig de proef.
Zoiets kan bijna iedereen overkomen.
Nu blijkt dat amazone X dat probleem al vaker had, maar wel steeds minder ernstig. Thuis oefenen heeft niet echt veel zin aangezien (rot)paard X dit geintje alleen op concours flikt.
Nu kan je een dergelijke amazone na 20 seconden weg sturen met -2.
Gevolg is dan wel dat amazone x in een cyclus komt waar ze nooit meer uitkomt. Ze kan thuis 5 jaar oefenen, het beestje blijft het doen. Door nu de amazone het vertrouwen en de tijd te geven het op te lossen komt ze wellicht nog een keer door die barrière heen. Verliespunten doen dan meer kwaad dan goed in mijn bescheiden optiek ......
Zo'n (jong) paard kan jij zelf ook een keer aantreffen. Ware het niet dat jij IMMUUN bent voor verliespunten. Jij hebt gemakkelijk praten..... net als ik trouwens........
maar in het licht van deze discussie misschien nog wel een interessant puntje.
amondi schreef:nog uitgekookter zijn....gewoon het protocol verder invullen en de eerste 25 cijfers zo opvoeren dat ze net niet op verlies zit...
amondi schreef:als ik het goed begrijp( maar hou me ten goede, iik ben niet blond)
streven jullie erop aan dat er een aanvulling op het regelement moet komen, dat een geroutineerde amazone/ruiter die misbruikt maakt van de regels...gestraft moet worden met een wp!...
Omdat de beloning van een VP of 2... te veel voordeel oplevert....
ik zie het je nog niet verkopen bij de knhs!
Zo wordt het een behoorlijk loze actie dus. Zelfs de KNHS moet dat toch kunnen inzien, of ben ik nu te optimistisch...?