Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

Re: Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:09

Suzanne F. schreef:
Tequiro schreef:
Ik weet dat iemand die bij de opgave nog net niet de 2 volle jaren had gejureerd, wel bij start cursus, maar die aanvraag werd afwezen.

Ach wie niet waagt toch?
Ik probeer het gewoon en anders jammer.

Soms benaderen ze mensen die een IL curus hebben gevolgd en goed hebben afgelegd om daarna na een jaar te vragen of ze de IZ cursus willen doen ( diegene had wel meerdere paarden in de Prix St George gereden).

Het KNHS zegt dus wel niet te kijken naar de prestaties, maar soms doen ze dat dus wel. Misschien ligt het aan het aantal inschrijvingen oid......... Maar eerlijk is het dus niet.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:10

Hmmmmmmm..........
Toch gek als mensen mee mogen doen die NIET voldoen aan de eisen, terwijl ANDEREN daardoor worden afgewezen/uitgeloot.

Mensen die geloven dat er ECHT geloot wordt, worden bij deze trouwens doorverwezen naar de Penny-afdeling.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:11

CGJ12 schreef:
Hmmmmmmm..........
Toch gek als mensen mee mogen doen die NIET voldoen aan de eisen, terwijl ANDEREN daardoor worden afgewezen/uitgeloot.

Mensen die geloven dat er ECHT geloot wordt, worden bij deze trouwens doorverwezen naar de Penny-afdeling.

Oke, maar als er dus niet echt geloot wordt, waar letten ze dan op? Je motivatie/je eigen prestaties/je leeftijd?

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:12

Volgens mij komt er na IL eerst nog IM...lijkt me stug dat als je IL gedaan hebt uitgenodigd wordt om IZ te gaan doen?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:12

liesje23 schreef:
Oke, maar als er dus niet echt geloot wordt, waar letten ze dan op? Je motivatie/je eigen prestaties/je leeftijd?

Je Bokt-gedrag .......... zeker in relatie tot je REGIO............. Haha!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:13

Tequiro schreef:
Volgens mij komt er na IL eerst nog IM...lijkt me stug dat als je IL gedaan hebt uitgenodigd wordt om IZ te gaan doen?

Dat is opzich wel logisch, maar zoals je hebt kunnen zien in de toelatingseisen, kun je de IM overslaan mits je aan een aantal voorwaarden voldoet.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:13

Tequiro schreef:

Dat kan op officiële wijze.
Meervoudig Z2+10 ruiters mogen al jaren het IM overslaan..........

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:14

Jawel, dat kan wel. Óf Z2+5, min. 2 jaar IM jury en daarbij de laatste 2 jaar 20 x gejureerd, óf met 2 paarden min. Z2+1 en minstens 2 jaar IL en 20x gejureerd afgelopen 2 jaar.

edit: zie dat sommigen me ruim voor waren Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:15

Ik vind het eigenlijk helemaal niet raar als ruiters met erg veel ervaring voorrang zouden krijgen; die weten iig hoe het voelt om de ring te gaan.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:19

Oke dan heb ik die toelatingseisen verkeerd gelezen en begrepen...goed dat ik het weet...

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:21

Lielle schreef:
Ik vind het eigenlijk helemaal niet raar als ruiters met erg veel ervaring voorrang zouden krijgen; die weten iig hoe het voelt om de ring te gaan.

Ja
Ik denk dat het wel goed is dat ZZGP ruiters of ruiters die meerdere paarden in het Z2 met winstpunten hebben gereden hiervoor worden aangeschreven/of dispensatie te krijgen.
Zo krijg je tenminste wel de juiste jury's op de juiste plekken.

( en idd er staat in de omschrijving dat je het IM mag overslaan).

Bij het geval Tong uitsteken waar ik het over had, was er geen IM opleiding in die periode en is die persoon de IL opleiding gaan doen, en hoeft dus geen 2 jaar te jureren voordat ze de IZ mag doen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:38

Ik ben echt een ontzettende tegenstander van klasse-justitie, tenzij ik er zelf baat bij heb natuurlijk...

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:52

CGJ12 schreef:
Hmmmmmmm..........

Daar was ik dus al bang voor... ach ja, we zien het wel weer.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:50

CGJ12 schreef:
Ik ben echt een ontzettende tegenstander van klasse-justitie, tenzij ik er zelf baat bij heb natuurlijk...

Waarom verbaast dit me niet... Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:39

Tja, dat je hoog gereden hebt hoeft nog niet te zeggen dat je het ook juist ziet Knipoog , daar ken ik wel voorbeelden van.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 14:53

Fitzroy schreef:
Tja, dat je hoog gereden hebt hoeft nog niet te zeggen dat je het ook juist ziet Knipoog , daar ken ik wel voorbeelden van.

En toch is meestal het rijtechnische inzicht groter, zeker als ze ook instructie geven.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:47

Wie weet er overigens wanneer de aanmeldingsformulieren verschijnen... iemand een idee?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 23:33

Tequiro schreef:
Ik weet dat iemand die bij de opgave nog net niet de 2 volle jaren had gejureerd, wel bij start cursus, maar die aanvraag werd afwezen.

dat was of ben ik geweest...Ik kwam 2 weken te kort bij de datum van inschrijving, en ik mocht toen idd niet deelnemen aan de IZ cursus...

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:23

judithh schreef:
Tequiro schreef:

dat was of ben ik geweest...Ik kwam 2 weken te kort bij de datum van inschrijving, en ik mocht toen idd niet deelnemen aan de IZ cursus...

Ik bedoelde er jou niet mee Haha! dan was er nog iemand, is niet iemand van bokt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 09:31

judithh schreef:

Nah ja... Frusty

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:38

Ik vind dat echt afgrijselijk bureaucratisch......overal wordt geklaagd dat er zo moeilijk aan Z-jury's te komen valt, maakt dan die twee weken echt zo'n enorm verschil? Te bespottelijk voor woorden.....

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:46

daffodil schreef:
Hahaha weinig kans.......maar goed we kunnen blijven hopen. Weet dat Cinzano ook voor Alblasserdam gaat, ook voor IL.

Ja
Ik hou de site van de KNHS al goed in de gaten, kom maar op met die inschrijfformulieren Clown
Vorig jaar heb ik het ook geprobeert maar toen werd er helemaal niemand uit mijn regio toegelaten, hoop dat ik er dit jaar wel bij zit Cool

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:55

Het wordt druk dan in Alblasserdam. Welke regio's zijn jullie allemaal uit? Want er wordt toch gekeken naar de regio's ook.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:56

Cinzano schreef:
daffodil schreef:
Hahaha weinig kans.......maar goed we kunnen blijven hopen. Weet dat Cinzano ook voor Alblasserdam gaat, ook voor IL.

Ja
Ik hou de site van de KNHS al goed in de gaten, kom maar op met die inschrijfformulieren Clown
Vorig jaar heb ik het ook geprobeert maar toen werd er helemaal niemand uit mijn regio toegelaten, hoop dat ik er dit jaar wel bij zit Cool

Bedoel je regio Zuid Holland of in jouw directe omgeving?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:59

Volgens mij je directe regio? De regio waarvoor je ook uitkomt.