Belachelijk! Ik ervaar altijd dat jury's het verzorgingspuntje gebruiken om exequo te voorkomen. Zie namelijk wel eens dat ik eerst een 7 had en vervolgens een 8 kreeg en daarom 1 puntje hoger kwam. Ik gebruik zelf overigens geen bontje. Wel tijdens de training voor de onderste neus riem maar ik gebruik hem niet tijdens de wedstrijden. Vind ik net zoiets als pees kappen gebruiken dat mag ook niet
Tsja een bontje staat misschien wel mooier... maar mijn zadel ligt zonder bontje perfect (helemaal op maat gemaakt voor Warina) en met een bontje echt beroerd.
Kun je absoluut niet met elkaar vergelijken, de een is een springoutfit in een training en de ander is dressuur wedstrijdtenue, appels met peren vergelijken...
Bontje heb ik niet meer uitgetest op concours, haal nu weer wisselend 7-ens en 8-en.
Misschien heeft mijn opmerking niet helemaal met verzorging te maken, maar dit weekend heb ik geschreven bij een Z jury. Op een gegeven moment kwam er een combinatie binnen met een bontje, zegt de jury: Dat paard heeft vast last van zijn rug omdat er een onderlegger onder zit. Of, zei hij, de ruiter heeft gewoon geen passend zadel. Ik bedoel maar even te zeggen dat een bontje niet op iedere jury positief overkomt...
Ik vind een bontje gewoon erg mooi staan, daarom heb ik er op concour 1 onder! Het zadel past prima en het paard heeft ook geen rugprobleem! Ik heb het echt gewoon voor de mooiigheid! Ik vind idd niet dat jury's daarop hun punt mogen geven. Het paard moet er gewoon volgens het reglement uit zien op concour en dan moet je gewoon een voldoende cijfer krijgen!
dat het niet nodig is bij een goed passend zadel vind ik niet helemaal terecht. hoewel ik daar wel achter sta. Misschien is het niet nodig maar is het wel lekkerder. Een rugzak kan nog zo goed zitten maar toch is het best lekker als je een bondje op je schouders hebt. Een stol zit wellicht super maar een schapenvachtje zit toch wel heel comfortabel. Niet voor niets gebruiken ze het voor het doorliggen in het ziekenhuis en verzorgingstehuis. daarbij ben ik dus wel van mening dat je de schapenvacht direct op de huid moet leggen en niet op een dekje. omdat de werking dan direct is verdwenen voor het grootste deel.
ik snap niet helemaal wat er niet leuk aan een 7 is ? Het is een onderdeel waar je niet hoeft voor te rijden maar waarvoor je je eigen wel hebt uitgesloofd met een mager zesje vind ik dat je mag klagen maar een 7 is in mijn ogen een goed punt,
Kan het niet zo zijn dat je paardbij al die 7's nog in zn wintervacht zat? En toevallig toen je ging rijden met een bontje in zn zomervacht? Dat kan qua uitstraling ook wel heel wat schelen.
Ik rijd ook met bondje op wedstrijden en thuis altijd dus. Maar niet omdat het mooier is. Ik gebruik hem omdat naar mijn gevoel het zadel dan iets beter op de pony ligt. Niet dat mijn zadel niet past maar dat het gewoon een tikkeltje beter ligt en mijn pony het fijner vind. Maar ik vind het nergens opslaan ik krijg ook vaak wisselend een 7 of een 8.
Maar ik hoop dat het niet verplicht wordt want ga met mijn andere pony echt niet met bondje rijden want dat heeft totaal geen nut dus zonde van me geld.