Zomertenue

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GeJe

Re: Zomertenue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:10

Fitzroy schreef:
GeJe schreef:
even off-topic: soms is een beetje fatsoenlijke jury-outfit bij de dames ook wel ver te zoeken.

Ik ben wel benieuwd wat jij een fatsoenlijke jury-outfit vindt.
Ik heb me afgelopen zaterdag 3 x verkleed voordat ik de deur uit ging om te jureren omdat ik het dan toch weer te bloot vond. Clown

Te bloot zullen de meesten niet zo erg vinden Haha! maar ik zie ook wel het type van jungle-broek, sandalen en een verschoten T shirtje...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:29

GeJe schreef:
Te bloot zullen de meesten niet zo erg vinden Haha! maar ik zie ook wel het type van jungle-broek, sandalen en een verschoten T shirtje...

In de Veluwezoon zwarte kousen, elders....... gewoon lekker bloot........ Tong uitsteken

Maar het is mij ook opgevallen. Veel meer dames onttrekken zich aan de officiele jury-outfit dan heren.
Wat dat betreft is het bij de ZZGP minstens zo erg als bij de basis. Daar zie ik ook geregeld vrouwelijk jury's rondlopen in vodden (nee, ik ga even geen namen noemen) .........
Ik ben liberaal in de ruimste zin van het woord en persoonlijk zal het me een rotzorg zijn hoe iemand er bij wil lopen, maar verwacht niet dat simpele basis-jury's zich aan de dress-code houden als de ZZGP jury's het goede voorbeeld niet geven........

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:54

Lielle schreef:
Afbeelding 2 x 10 voor verzorging Afbeelding
Wie is die jury, halleluja, ze zijn er dus. Jury's die durven te punten voor iets dat goed is en niet met een standaard 7 of 8 komen Afbeelding

deze jury dus
viewtopic.php?p=16722815#p16722815

Alanta schreef:
Ik heb vandaag een dressuurwedstrijd gejureerd en samen met de jury van de andere ring hebben we afgesproken dat, als iedereen er netjes uitziet, we dan een 10 zouden geven op de verzorging! Het was zo ontzettend heet en iedereen had zich enorm uitgesloofd om hun paard er mooi bij te laten lopen. Moet ook een keer kunnen vind ik!

Alanta!!! Je bent een ware held!!!!!!!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:10

Geje en CGJ, vinden jullie een net mouwloos hemdje met kraagje acceptabel als jury-outfit voor dames?
Ik heb uiteindelijk toch maar een net T-shirt aangetrokken. Ik vond blote schouders niet zo gepast voor een jurylid.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:01

korte mouwen? Hangt van de okselbegroeiing af Haha!

Maar serieus, zomerkleding bij vrouwelijke jury's moet niet dermate bloot zijn dat het paard bij het halthouden via het decolleté de sandalen van de jury kan zien....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:03

Fitzroy schreef:
Geje en CGJ, vinden jullie een net mouwloos hemdje met kraagje acceptabel als jury-outfit voor dames?
Ik heb uiteindelijk toch maar een net T-shirt aangetrokken. Ik vond blote schouders niet zo gepast voor een jurylid.

Mwoaaahhhh.........
Foto? Tong uitsteken

........ ik heb weinig tegen blote damesschouders.
Voor GéJé kan dat uiteraard best anders liggen..... Haha!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:29

Wel of geen zomertunue wordt bepaald door de bondsvertegenwoordiger.
Meestal ben ik op kleinere wedstrijden degene die al wéken van tevoren zo'n grote KNHS envelop ontvang (die ik ook meteen in mijn auto moet gooien, anders vergeet ik hem zeker mee te nemen. Bloos )
Afgelopen zondag was er geen vertegenwoordiger en kon elke jury zelf bepalen of ze zomerteneu toe stonden of niet. Geen fijne situatie vind ik. Eén aangewezen persoon is het duidelijkst (als ik dat maar niet ben Haha! )

De heren juryleden kunnen desnoods elke wedstrijd in hetzelfde pak komen (wel even laten stomen zo nu en ddan graag Knipoog ), van de dames wordt meer verwacht dat 'leuk' gekleed zijn, en volgens de regels natuurlijk. Laat ik nu heel weinig nette kleren hebben, ik geef niets om kleding en sinds ik door medicijnen zwaarder geworden ben al helemaal niet meer. Mij zie je dan ook vaak in dezelfde kleren (wel gewassen Knipoog ), maar als vrouw wordt je daar een beetje op aan gekeken.

Ik stem voor een jureer-uniform. Clown Clown Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:53

Jasmijn schreef:
Meestal ben ik op kleinere wedstrijden degene die al wéken van tevoren zo'n grote KNHS envelop ontvang

Nu jureer ik al jaren, en ik kan me niet herinneren OOIT een dergelijke enveloppe te hebben ontvangen..... Nagelbijten / Gniffelen
Zal wel te maken hebben met mijn strafblad en BKR-registratie in Tiel........ Haha!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:06

CGJ12 schreef:
Fitzroy schreef:

Mwoaaahhhh.........
Foto? Tong uitsteken

........ ik heb weinig tegen blote damesschouders.
Voor GéJé kan dat uiteraard best anders liggen..... Haha!

Ik wordt daar niet warm of koud van.... Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:14

Op de Veluwe misschien wel *LOL*
Overigens zag ik toch meerdere vrouwelijke juryleden zonder mouwen (en zelfs met okselbegroeiing Lips are sealed ) dus volgende keer kies ik toch maar voor het hemdje bij deze temperaturen.

Jasmijn, een jureer-uniform lijkt mij ook wel wat. Haha!

Ik word ook regelmatig aangewezen als vertegenwoordiger. Met name op kleine wedstrijden met 2 ringen. En dan mag jij idd bepalen of zomertenue is toegestaan.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:59

OKSELBEGROEIING?
Hoe kunnen die dames punten geven voor verzorging als ze zelf onkruid onder hun armen hebben! Ziek

Wat zijn eigenlijk de regels voor kleding bij jury's? Wordt dat gewoon omschreven als netjes?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:01

Ik wist niet dat een jury ook "opgeschoren" diende te zijn....... Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:03

CGJ12 schreef:

*LOL* *LOL* beter dan een staartvlecht of los laten hangen Clown

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:03

CGJ12 schreef:

Staat dat niet in het regelement dan? Clown

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:09

Ik heb vroeger geleerd dat vrouwen in een mantelpakje moesten jureren. Haha! Haha!
Nou, ik geloof dat daar niemand op zit te wachten om mij in een mantelpakje te zien.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:38

Ik vindt dit een heerlijk topic om te lezen! Vroeger reed ik ook dressuur, nu allang niet meer. Ik rijdt nu Western maar ook bij ons zie je vaak jury-leden die het niet zo nauw nemen met de regels..
Het ergste vond ik dat een keer op een grote wedstrijd de jury konstant met zn handen in zn zakken liep, Verdrietig , sorry hoor, geen gezicht!. We moeten allemaal, ruiters en juryleden in welke dicsipline dan ook, er verzorgd uitzien, maar een beetje rekening houden met de temperatuur is vast niet verboden!

Enne, wat leuk dat je hier ook aktie en reaktie krijgt van jury-leden! Ik ben nog niet zo lang bokker, dus dit is echt nieuw voor mij!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:11

Ik ga pas in zomertenue als ik de clubbodywarmer aan mag houden of een paar kilo ben afgevallen. Voel me niet echt prettig anders. Dan inderdaad maar met bodywarmer inrijden en dan voor de proef even het jasje wisselen.
Ik vind ook dat de jury zich zo moet kleden dat je kan zien dat het mogelijk de jury is. Dus nette kleding maar korte mouwen oid heb ik geen moeite mee. Met dit weer vind ik een blouse met korte mouwen voor heren ook prima of een nette polo. Maar dames hoeven toch niet in een rok. Zou de lol van het jureren voor mij al weghalen als je als een opgedirkt poppetje compleet met lipstick moet komen opdraven.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:54

Mantelpakje verdient nog steeds de voorkeur volgens de KNHS.
Zou alleen een grote leegloop van juryleden worden als het echt verplicht wordt. Haha!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 07:10

Jasmijn schreef:
Zou alleen een grote leegloop van juryleden worden als het echt verplicht wordt. Haha!

Een soort van "selectie" zeg maar....?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 07:18

Jasmijn schreef:

Ik heb helemaal geen mantelpakjes, ik heb ook geen rokken.

Als ik zelf moet rijden start ik NOOIT in zommertenue. Ik vind het geen gezicht.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 07:22

KarinvdM schreef:
Jasmijn schreef:

Als ik zelf moet rijden start ik NOOIT in zommertenue. Ik vind het geen gezicht.

...waarmee je dus wilt zeggen dat we jou dus niet in een knhs-donkerblauw-lichtblauw krijtstreep-met-oranje-halsdoek-mantelpakje zullen zien Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 07:41

Trouwens waar koop je tegenwoordig nog een mantelpakje? En wie heeft daar nog het geld voor?
Of krijgen jullie kledinggeld?

En wat te doen met de door de club als vrijwilliger aangewezen schrijfster? met heupbroek/string, shirtje zonder mouwen of bandjes en op haar bloemetjes slippers? Make up van mama gestolen.... Burka om laten doen?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 07:46

amondi schreef:
Trouwens waar koop je tegenwoordig nog een mantelpakje? En wie heeft daar nog het geld voor?
Of krijgen jullie kledinggeld?

En wat te doen met de door de club als vrijwilliger aangewezen schrijfster? met heupbroek/string, shirtje zonder mouwen of bandjes en op haar bloemetjes slippers? Make up van mama gestolen.... Burka om laten doen?

"als vrijwilliger aangewezen"..............

Bij die zinsnede krijg ik een naar gevoel......... (meestal is dit wel de praktijk trouwens.... Nagelbijten / Gniffelen )

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 07:47

amondi schreef:
Burka om laten doen?

Ik ga voor de Burka. Zeer gepast.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 07:56

KarinvdM schreef:

Dat wordt dan hoog tijd.............. Ja