Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
maffe_moses schreef:teken van verzet en spanning. Ontspanning gaan zoeken dus
bendetje schreef:bij ons op stal liep een paard ook met zijn tong naar buiten...
Maar dit kwam meer omdat zijn mond te klein was... met het bit in zijn mond, was er geen ruimte meer over voor zijn tong, dus die ging aan de zijkant naar buiten...
DIt paard heeft Z2 dressuur gelopen en M gesprongen...
En jury's hebben hier ook weinig over gezegd...
germie schreef:bendetje schreef:bij ons op stal liep een paard ook met zijn tong naar buiten...
Maar dit kwam meer omdat zijn mond te klein was... met het bit in zijn mond, was er geen ruimte meer over voor zijn tong, dus die ging aan de zijkant naar buiten...
DIt paard heeft Z2 dressuur gelopen en M gesprongen...
En jury's hebben hier ook weinig over gezegd...
Zo'n paard rij ik ook en haar zoon is net zo. Vanaf het allereerste moment dat er een bit in kwam zag je de tong al. Ik heb diverse bitten geprobeerd, maar het liefst loopt ze op enorm dik bit.
Hier is het dus geen aanleuningsfout. Overigens is het niet de hele lap tong er uit, maar je ziet dus dat ze haar mond niet meer geheel kan sluiten en daardoor zie je een stukje tong. De tong zit dus wel in de mond, maar is zichtbaar. Overigens nog geen opmerking over gehad van een jury.
hilbert schreef:Hallo mijn paard gooit naar ongeveer een 1/2 uur rijden zijn tong uit zijn mond niet over het bit
is hier een oplossing voor
hoe beoordelen jullie dit in een proef??
Hij komt niet in verzet loopt gewoon lekker door.
vis schreef:Is er iemand die dit probleem ook met zijn paard heeft die wel eens een Myler bit heeft geprobeerd ?
Xandra_eqdt schreef:.
Ben er erg blij mee, maar tongprobleem is er nog steeds, wel minder als hij goed ontspannen is maar helaas op wedstrijden uit hij zijn spanning ook nog steeds met die tong erbij.