Wanneer vrijwillig proef stoppen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

Re: Wanneer vrijwillig proef stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:08

ik ben ook met mijn L1 debuut vrijwillig uit de ring gegaan tijdens mijn 2e proef. kreeg geen verliespunten, want iks tond nog op 0, anders had ik ze wel gewoon gehad.

ik weet dat als willem blijft steigeren(watie toendertijd constant deed) dat ik nix meer met hem kan beginnen, in elk geval nix meer wat op eenproef moet lijken want dat is voor hem een teken datie gewoon niet meer wilt. duurde ook ff voordatie de ring uit kwam, want hij weigerde te luisteren.

een jury kan niet weten wat de reden is en dat je als zoiets gebeurdt(in mijn geval) echt niet meer verder kunt. ik had hoe dan ook verlies gehad, want op ieder punt(had er al 3 gereden) was hij wel minstens 1 keer omhoog gegaan en het inzetten van wijken was het toppunt voor hem.

dat de jury vervolgens toen vond datie toch wel pit had(na de 1e proef vroeg ze me wat ik te zoeken had in de l1 omdat door mijns panning alle impuls verdwenen was) vind ik weer een beetje dom gezegd. je ziet duidelijk hoe een paard in een half uur veranderd is van een sukkeljte tot een heftig stakend paard.

dan kies ik dus voor ons, wilde nl nog in de toekomst vaker proefjes rijden Haha! en als ik hem had gepusht had hij de ring niet meer in gewild zonder slag of stoot.

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 20:17

_Marinke_ schreef:
Maar als je paard met de training al niet echt lekker liep, en totaal niet handelbaar was dan start je toch zobiezo niet? Ik zou dan niet starten in ieder geval! Als je met inrijden merkt dat je paard gek doet van de muziek etc. Ga dan die ring niet in meld je af?

Even ter verduideliking: Ben geen jury of instructeur.. ben ook nog nooit officieel gestart (wel onderlinge ma goed)

Wij gaan een keer per jaar met de hele stal op wedstrijd naar vriezenveen 3 dagen op wedstrijd. (helaas waren we dit jaar maar met zijn tweeen) Echt lekker ging hij niet nee, maar ik kon de afgelopen twee jaar al niet mee door veel pech en kreupel was hij niet en gek op uitjes is hij wel.

Ik had zelfs besloten om hem na het betreffende concours te verkopen, ik ben blij dat ik gegaan bij en dat de stoppen door sloegen om het maar zo te zeggen want toen realiseerde mijn stalgenoot wat er met mij en mijn paard allemaal mis ging (en waar ik zo bang voor was). Ze heeft me vervolgs echt super kunnen helpen. stond wel mega voor banketstaaf. ze schreeuwde over het hele terein dat ze me niet kon horen (ik moest mijn paard met de stem belonen).

Maar ik ben al lang blij want bij de selecties in odijk ben ik zo waar 5de geworden, en ga ik in montfoort mijn uiterste best doen om nog een keer goed te rijden.

Maar weer even ontopic, vandaar dat bij mij de vraag ontstond kan ik nu beter vroegtijdig de proef beeindigen of doorrijden.

ik denk dat als je eenmaal besluit om te starten je het dan ook maar beter afkunt maken, en anders eerst besluiten om HC te starten (totaal niet aangedacht, dat was een goede optie geweest)

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 11:22

gekke_koei schreef:
ik ben ook met mijn L1 debuut vrijwillig uit de ring gegaan tijdens mijn 2e proef. kreeg geen verliespunten, want iks tond nog op 0, anders had ik ze wel gewoon gehad.

Even off-topic: dit hebben we hier al een keer besproken. Je kunt volgens de KNHS wel degelijk verliespunten krijgen. Jouw stand is dus nu L1 -2.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 12:28

@ GeJe:
Maar verliespunten op 0 winstpunten heb ik inderdaad ook niet geregistreerd gekregen...Wat volgens mij gebeurd is dat ze ze wel bijhouden omdat je met 10 of zo moet degraderen, maar je komt niet in de min. Misschien is er een regel die dat tegenspreekt, maar in de praktijk trekken ze ze er niet af.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:50

Geje: foei toch! Tong uitsteken

KNHS Reglement schreef:
Degradatie naar de daaronder gelegen lagere klasse vindt plaats bij het bereiken van een stand van -10 in de huidige klasse, met dien verstande dat in de klasse L1 verliespunten in mindering worden gebracht tot de stand L1+0 is bereikt.
Degradatie van de klasse L1 naar de klasse B is niet mogelijk.
In de klasse B worden geen verliespunten geregistreerd.
Na degradatie begint men in de nieuwe klasse met 0 winstpunten.

Het is dus alleen de vraag wanneer de verliespunt(en) en winstpunt(en) van dezelfde wedstrijddag worden berekend. Na elkaar volgens de volgorde van de proeven (verplichte proef eerst), of in het voordeel van de ruiter? Is hier ooit een sluitend antwoord op gegeven?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 00:00

Gek eigenlijk, ik heb dus 2x een debuut verknalt: eerste keer m1 voortijdig afgegroet (-2). eerste keer m2 111 punten en debiel paard (-1). Ik heb dit niet teruggezien in mijn winstpunten registratie. Ze waren nul en bleven dat ook. Misschien kan de KNHS computer de min niet aan of zo.
ee

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:08

Sizzle schreef:
Gek eigenlijk, ik heb dus 2x een debuut verknalt: eerste keer m1 voortijdig afgegroet (-2). eerste keer m2 111 punten en debiel paard (-1). Ik heb dit niet teruggezien in mijn winstpunten registratie. Ze waren nul en bleven dat ook. Misschien kan de KNHS computer de min niet aan of zo.
ee

Een zéér mee-levende data-typiste gok ik........... Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:47

of een coupon die idd nooit in de KNHS envelope is terecht gekomen!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:04

als ze het hadden onthouden stond ik nu niet als L1+1
tot ik een winstpuntje had stonden er sterretjes en het is toch al 3kwart jaar geleden dat ik vrijwillig de ring uit ben gegaan.. en mijn punt is al een half jaar oud...

dus zoals ik al zei, als ik wel al dat puntje had gehad was ik weer op 0 komen te staan.
heb het toendertijd nog nagevraagd bij de knhs

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:44

Dan zijn mijn coupons tot 2x toe met dit paard en 1x met een vorig paard niet verwerkt. Ze hebben ze echt wel opgestuurt dat weet ik zeker, aangezien ik de organisatie in beide keren heb gesproken. Met het vorige paard waren ze idd wel geregistreerd, maar niet van 0 afgetrokken. Het is trouwens ook wel logisch want je ben pas opgenomen in een klasse zodra je 1 wp hebt. Als je dus daarvoor vp hebt gekregen was je officieel nog niet in die klasse opgenomen en trekken ze het blijkbaar er niet af.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 06:29

dat laatste gaat in het springen iig niet op, en volgens de reglementen formeel ook niet in het L2 en hoger.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 07:05

missmuts schreef:
Geje: foei toch! Tong uitsteken

KNHS Reglement schreef:
Degradatie naar de daaronder gelegen lagere klasse vindt plaats bij het bereiken van een stand van -10 in de huidige klasse, met dien verstande dat in de klasse L1 verliespunten in mindering worden gebracht tot de stand L1+0 is bereikt.
Degradatie van de klasse L1 naar de klasse B is niet mogelijk.
In de klasse B worden geen verliespunten geregistreerd.
Na degradatie begint men in de nieuwe klasse met 0 winstpunten.

Het is dus alleen de vraag wanneer de verliespunt(en) en winstpunt(en) van dezelfde wedstrijddag worden berekend. Na elkaar volgens de volgorde van de proeven (verplichte proef eerst), of in het voordeel van de ruiter? Is hier ooit een sluitend antwoord op gegeven?

GeJe foei? Dat heb ik niet aangegeven hoor... dat werd bij de KNHS beweerd n.a.v. een ander topic waar de TS wel werd wijsgemaakt dat de minpunten werden onthouden.... Haha!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:20

owww... Clown Vriendjes zijn?

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:30

Ik vind het persoonlijk wel logisch dat je bij het springen geen verliespunt krijgt wanneer je vrijwillig afgroet.
Want wanneer het vertrouwen van het paard geschaad is heeft het geen zin om het verder te schaden door hem door te laten rijden.
Maar ik vind ook dat zoiets in een dressuurproef ook kan voorkomen. En dus dat er ook een regel moet komen voor vrijwillig afgroeten... wel met weer bijkomende regeltjes.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 06:25

bijkomende regeltje: de jury mag in zo'n geval zelf bepalen of de coupon wel of niet naar de KNHS gaat. Of altijd wel naar de KNHS, maar dan met een aantekening wel of geen verlies van de jury.
( mogen jullie echt voor God spelen!)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 06:26

Nou, dat lijkt me juist niet zo'n handige regel, amondi. Dan krijg je daar weer zoveel gezeur over,wanneer wel en wanneer niet.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 07:31

Overleg met de ruiter.... (oei, democratie... nee laat maar)

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:09

amondi schreef:
bijkomende regeltje: de jury mag in zo'n geval zelf bepalen of de coupon wel of niet naar de KNHS gaat. Of altijd wel naar de KNHS, maar dan met een aantekening wel of geen verlies van de jury.
( mogen jullie echt voor God spelen!)

Waar staat die regel??
Ik ben het nog niet eerder tegengekomen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:19

Afbeelding

maffe_moses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:06

als het heel slecht gaat..