Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Je kan thuis je proef nog zo foutloos rijden en lekker ontspannen, op wedstrijd terrein kan je paard ineens heel anders reageren. Wel ben ik van mening dat je beter kan gaan starten als je gevoel goed is over het rijden en trainen opzich. Wellicht is een "teleurstelling" dan ook beter te verwerken

valt daar weinig van te geloven...
Plukje schreef:Maar je zult mij dan ook echt niet horen piepen dat ik geen winst heb. Ik heb gewoon dolgraag 15 euro over voor een secondopinion
. Zal dus ook wel nooit meer over gaan. Maar de laatste tijd buigt ie die kijkerigheid gelukkig om naar positief presteren dus ik hoop dat dat zo blijft.
) en heb dus niet veel ervaring. Jumper wel, daar zitten alle knopjes op inclusief de galopwissels, ook al is ie nooit officieel uitgebracht in de dressuur. Ik kan er dus erg veel van leren en iedere nieuwe klasse is weer een uitdaging voor mij. En het valt mij op dat hoe hoger (in klasses) ik kom, des te beter mijn punten worden.
. Maar voordeel is dan wel, dat als je wel een wp of een prijs hebt (zoals ik afgelopen weekend in Grave
), hij ook verdiend is en je er extra blij mee bent....
ACSM schreef:Ik start gewoon... Mijn paard loopt vaak beter op een wedstrijd dan thuis

mijn pony loopt trouwes op wedstrijd altijd veeeel beter
maar dat ligt aan het karakter..als ik pas op wedstrijd zo gaan wanneer mijn proef 200% goed is kan ik noooit op wedstrihd;) en ik zit nu toch maar mooi in het m2..terwijl mijn proef thuis vaak een ramp is
dat is eigenlijk wel goed..dan weet ik beter waar ik op wedstrijd op moet letten..
haha..noujaa..dat is mijn mening

Zep schreef:Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen eigenlijk thuis de proeven doorrijden. ALs je thuis al niet eens de proef doorkomt, wat doe je dan in hemelsnaam op concours?
Mijn paard wil gewoon graag haar best voor me doen en biedt dingen zelf aan, soms mooi soms lastig. Het gaat met name om bv overgang galop-verzamelde stap na een volte, dat ze dan al in wil houden. Daarnaast vind ik het onzin om mn proeven tot in den treure te oefenen.