_Marinke_ schreef:Maar goed, ik ben het verder met CGJ eens...
Goed zo meisje....... Gaat helemaal goed komen met jou......
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
_Marinke_ schreef:Maar goed, ik ben het verder met CGJ eens...
CGJ12 schreef:Dan is er echt niet eentje nagesprongen hoor! Dan krijg je maximaal 4-en.....

KarinvdM schreef:CGJ, je wilt niet weten hoeveel juryleden een foute wissel niet herkennen.
Ik had afgelopen weekend een 7 op een wissel naar rechts... Jij weet wel hoe de meestal eruit zien bij ons.
Er zijn maar weinig mensen bij wie ik consequent die 4 scoor voor een nagesprongen wissel. De 5 en 6 valt minstens netzo vaak. De 7 is ook al vaker gevallen.

Michelle77 schreef:Tja over 232 kan ik ook wel wat vertellen... Een paar weken geleden is dit op een concours hier in de buurt gereden (terwijl deze combi een maand eerder nog 176 en 177 reed. Het dier loopt op zn kop en zn benen bungelen erachter aan... heel bizar om dan toch met 3 wp naar huis te gaan...

dan kom je echt al een end met al die 4en en 5en. gekke_koei schreef:ik dacht altijd dat je heel wat fouts moest doen voor een vp.. tot afgelopen zondag
zat er maar 4 puntjes naast en willem is niet in verzet geweest, heb geen onderdeel gemist of verkeerd gelopen, willem deed braaf zijn oefeningen.
alleen tja..a ls je aanleuning, buiging, stelling en impuls mistdan kom je echt al een end met al die 4en en 5en.
maar wat ik niet snap is dat iemand die 3 jaar over de M2 heeft gedaan met amper 157 punten als ze al winst had en in het Z1 in de 160ers zat... nu met de nieuwe proeven steeds bovenaan staat en minstens 210 per keer haalt....
( zoals laats in Brielle ook weer, en aan jou ook gekke koei, jij geeft zelf aan dat je niets geks hebt gedaan). En zo ken ik nog wel meer gevallen..... De juryleden mogen zich weleens afvragen waar ze mee bezig zijn. Mensen het plezier ontnemen om zo met hun paard bezig te zijn, en vergeten ook weleens hoeveel geld en tijd er in de wedstrijdsport gaat zitten en dat zij hier geen geld aan verdienen als wij met zn allen niet meer op komen dagen.
maar lekker boeiend, super voor haar.
wat later naar 161 groeide...

gekke_koei schreef:die in brielle reed ik dus mee... en erliepen heel wat jonge springdingen mee in het L1... maar ja, wel supe beweging, mooi koppie.. noem maar op. dat er vervolgens aan getrokken en gehesen werd waar ik met mijn oren van ging klapperen viel niemand kennelijk op...
maar mijn punten waren zeer verdient en dus zeg ik gezien de omstandigheden deed hij het gewoon goed. dat het even schrikken is dat je zo dicht bij de 150 komt en ik ook de enige was die dat heeft behaald in het hele concour.. ja dat valt dan wel een beetje rouw op mijn dak..
ow ja de zaterdag heb ik niet gekeken
van de zondag bedoeld ik dan
jasmijn78 schreef:Want als meerdere jury's apart van elkaar over meerdere wedstrijden oordelen dat je als een natte krant rijdt, dan zal er wel een kern van waarheid inzitten, toch?
gekke_koei schreef:alleen tja..a ls je aanleuning, buiging, stelling en impuls mistdan kom je echt al een end met al die 4en en 5en.
liesje23 schreef:Ik neem dan ook aan dat je je toch ook zou verbazen dat een collega jurylid tegen een ruiter zou zeggen dat ie zich afvraagt wat zo'n combinatie in deze klasse doet.
En dit soort opmerkingen komen er maar al te vaak.
En ik geloof niet dat er iemand is die zich zonder zich hier iets van aan te trekken zich om kan draaien en net kan doen alsof je niets gehoord hebt.
liesje23 schreef:@ Lielle, het verschil met de dressuur is is dat je afhankelijk bent van je verliespunt van de jury ( of je moet zelf de ring verlaten), en bij het springen heb je dat zelf aan de hand.... vandaar dat er waarschijnlijk zo over gemutst wordt!
liesje23 schreef:Ik denk dat je dat verkeerd begrijpt. Het ging mij op de manier waarop sommige ruiters/amazones benaderd worden door jury's..
liesje23 schreef:Ik zie liever ( nou ja liever is misschien niet het juiste woord) iemand een verliespunt rijden die echt oneerlijk is tegen zn paard als iemand die een niet nette proef neerzet. ( misschien had ik het iets anders neer moeten zetten).

gekke_koei schreef:ik dacht altijd dat je heel wat fouts moest doen voor een vp.. tot afgelopen zondag
zat er maar 4 puntjes naast en willem is niet in verzet geweest, heb geen onderdeel gemist of verkeerd gelopen, willem deed braaf zijn oefeningen.
alleen tja..a ls je aanleuning, buiging, stelling en impuls mistdan kom je echt al een end met al die 4en en 5en.