Waarom en wanneer een verliespunt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Waarom en wanneer een verliespunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:05

_Marinke_ schreef:
Maar goed, ik ben het verder met CGJ eens... Knipoog

Goed zo meisje....... Gaat helemaal goed komen met jou...... Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 07:55

CGJ12 schreef:
Dan is er echt niet eentje nagesprongen hoor! Dan krijg je maximaal 4-en.....

CGJ, je wilt niet weten hoeveel juryleden een foute wissel niet herkennen.
Ik had afgelopen weekend een 7 op een wissel naar rechts... Jij weet wel hoe de meestal eruit zien bij ons. Nagelbijten / Gniffelen
Er zijn maar weinig mensen bij wie ik consequent die 4 scoor voor een nagesprongen wissel. De 5 en 6 valt minstens netzo vaak. De 7 is ook al vaker gevallen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:45

KarinvdM schreef:
CGJ, je wilt niet weten hoeveel juryleden een foute wissel niet herkennen.
Ik had afgelopen weekend een 7 op een wissel naar rechts... Jij weet wel hoe de meestal eruit zien bij ons. Nagelbijten / Gniffelen
Er zijn maar weinig mensen bij wie ik consequent die 4 scoor voor een nagesprongen wissel. De 5 en 6 valt minstens netzo vaak. De 7 is ook al vaker gevallen.

Hamer Hamer Hamer
Ik wil het NIET weten...
Ik wil het NIET weten...
Ik wil het NIET weten...

nena21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:49

soms zo kinderachtig om een verlies punt te geven kijk wel even naar de situatie,
Schrijf een jury onder het coupon jammer van de spanning (het was me daar een drukte van groot verkeer) Kind lost het netjes op door rustig te blijven en het paard vriendelijk te behandelen krijg ze een extra straf door een verliespunt.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:17

Tja over 232 kan ik ook wel wat vertellen... Een paar weken geleden is dit op een concours hier in de buurt gereden (terwijl deze combi een maand eerder nog 176 en 177 reed. Het dier loopt op zn kop en zn benen bungelen erachter aan... heel bizar om dan toch met 3 wp naar huis te gaan...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:48

Michelle77 schreef:
Tja over 232 kan ik ook wel wat vertellen... Een paar weken geleden is dit op een concours hier in de buurt gereden (terwijl deze combi een maand eerder nog 176 en 177 reed. Het dier loopt op zn kop en zn benen bungelen erachter aan... heel bizar om dan toch met 3 wp naar huis te gaan...

Hmm daar had ik ook nog wel een keer bij de ring mee in kunnen rijden dus. Haha!

Inderdaad onbegrijpelijk.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:00

ik dacht altijd dat je heel wat fouts moest doen voor een vp.. tot afgelopen zondag Haha!
zat er maar 4 puntjes naast en willem is niet in verzet geweest, heb geen onderdeel gemist of verkeerd gelopen, willem deed braaf zijn oefeningen.

alleen tja..a ls je aanleuning, buiging, stelling en impuls mist Haha! dan kom je echt al een end met al die 4en en 5en.

maar wat ik niet snap is dat iemand die 3 jaar over de M2 heeft gedaan met amper 157 punten als ze al winst had en in het Z1 in de 160ers zat... nu met de nieuwe proeven steeds bovenaan staat en minstens 210 per keer haalt....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:20

ik wel: trainen, andere instructeur, kwartje is gevallen etc. Er zijn wel 50 redenen te bedenken waarom het nu "opeens" veel beter gaat.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 10:28

gekke_koei schreef:
ik dacht altijd dat je heel wat fouts moest doen voor een vp.. tot afgelopen zondag Haha!
zat er maar 4 puntjes naast en willem is niet in verzet geweest, heb geen onderdeel gemist of verkeerd gelopen, willem deed braaf zijn oefeningen.

alleen tja..a ls je aanleuning, buiging, stelling en impuls mist Haha! dan kom je echt al een end met al die 4en en 5en.

maar wat ik niet snap is dat iemand die 3 jaar over de M2 heeft gedaan met amper 157 punten als ze al winst had en in het Z1 in de 160ers zat... nu met de nieuwe proeven steeds bovenaan staat en minstens 210 per keer haalt....

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de nieuwe proeven dit paard veel beter liggen, of dat dit paard nu met stang en trens een rustige/fijne aanleuning heeft.

Die van mij liep ook nooit geen denderende scores in de M1 en M2. Hij is groot, en had nog weleens het gevoel dat een 20x40 baan net ff te klein was. Kon de dingetjes nooit mooi afwerken. Misschien is degene daarvoor in de Z1 ook nooit eerder in een 20 x 60 baan gestart oid. Er zullen heus wel andere dingen meespelen.

En weet je wat ik zo jammer vindt aan de paardensport ( is niet op jou post bedoelt gekke koei) is dat sommige mensen 1 x een slechte proef van iemand zien, je rijdt daarna superproeven die niemand ziet, en ze vinden het zo gek dat jij met dat misbaksel zulke punten kunnen halen..
Iedereen, ja zelfs Anky is weleens gediskwalificeert omdat ze de ring uitvloog. Dat heeft niets te maken met of je nu wel of niet toe bent aan de klasse waarin je rijdt.

Maar wat me ook heel erg verbaasd is dat er met de nieuwe proeven heel makkelijk een verliespunt uitgedeeld wordt door jury's als de combinatie hen niet aanstaat..... Misselijk ( zoals laats in Brielle ook weer, en aan jou ook gekke koei, jij geeft zelf aan dat je niets geks hebt gedaan). En zo ken ik nog wel meer gevallen..... De juryleden mogen zich weleens afvragen waar ze mee bezig zijn. Mensen het plezier ontnemen om zo met hun paard bezig te zijn, en vergeten ook weleens hoeveel geld en tijd er in de wedstrijdsport gaat zitten en dat zij hier geen geld aan verdienen als wij met zn allen niet meer op komen dagen.
Laten ze zich lekker bezig houden met degene die hun paarden afraffelen in de proef of op het losrijterrein! Dat is een beter aandachtspuntje dan een combi die je niet aanstaat met een verliespunt naar huis sturen.....

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:16

helemaal mee eens!!!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:33

ik heb het hier over iemand waar ik 1,5 jaar mee op stal heb gestaan Lachen
ik weet bij wie ze traint en weet hoe het beesie loopt met en zonder stang en trens.
dus niet zo maar iemand die ik 1 keer in een proef heb gezien.. het kan me verder ook allemaal een worst wezen waarom de 1 beter scoort en de ander niet. maar dit voorbeeld viel mij gewoon heel erg op, zeker omdat ik niet de enige ben die er verbaasd om was Haha! maar lekker boeiend, super voor haar.

die in brielle reed ik dus mee... en erliepen heel wat jonge springdingen mee in het L1... maar ja, wel supe beweging, mooi koppie.. noem maar op. dat er vervolgens aan getrokken en gehesen werd waar ik met mijn oren van ging klapperen viel niemand kennelijk op...
maar mijn punten waren zeer verdient en dus zeg ik gezien de omstandigheden deed hij het gewoon goed. dat het even schrikken is dat je zo dicht bij de 150 komt en ik ook de enige was die dat heeft behaald in het hele concour.. ja dat valt dan wel een beetje rouw op mijn dak.. maar volgende maand ga ik er weer lekker tegenaan en zie ik wel waar ik strand.. mijn 1e L1 proef oude stijl had ik ook 133 punten Haha! wat later naar 161 groeide...

wij zijn gewoon diesels Haha!

maar je zit nu veel dichter bij een vp dan in de oude proeven... willem heeft zich wel eens flink misdragen, met zijn gestorm en gesteiger en dan nog steeds 150 weten te halen Haha!

ach, des te meer motivatie om extra hard aan mijn spanning tijdens wedstrijden te werken. ik moet en ik zal dat ene puntje behouden Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:36

gekke_koei schreef:
die in brielle reed ik dus mee... en erliepen heel wat jonge springdingen mee in het L1... maar ja, wel supe beweging, mooi koppie.. noem maar op. dat er vervolgens aan getrokken en gehesen werd waar ik met mijn oren van ging klapperen viel niemand kennelijk op...
maar mijn punten waren zeer verdient en dus zeg ik gezien de omstandigheden deed hij het gewoon goed. dat het even schrikken is dat je zo dicht bij de 150 komt en ik ook de enige was die dat heeft behaald in het hele concour.. ja dat valt dan wel een beetje rouw op mijn dak..

Er is op zaterdag iemand die 148 heeft gereden in het L2, en nog een paar in het M2 met punten in de 150. Dus je was niet helemaal de enige van het concours die zulke lage punten heeft gereden.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:54

Haha! ow ja de zaterdag heb ik niet gekeken Haha! van de zondag bedoeld ik dan Knipoog

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:58

Ik begrijp eigenlijk niet waarom men zich zo druk maakt om die verliespunten. Uiteraard kun je af en toe twisten over de objectiviteit van de jury. De ene keer zul je je afvragen waarom iemand een verliespunt heeft gekregen, en de andere keer misschien waarom iemand een winstpunt heeft gekregen. Het jureren zal altijd en eeuwig een discussiepunt blijven. Als je daar niet tegen kankun je beter stoppen met wedstrijden.

Ik ga er overigens van uit dat het gros van de juryleden echt wel goed jureert, en ik laat mij dan ook nooit ontmoedigen door een enkel slecht resultaat. Pas als de resultaten over meerdere wedstrijden slecht zijn, ga ik mij druk maken. Want als meerdere jury's apart van elkaar over meerdere wedstrijden oordelen dat je als een natte krant rijdt, dan zal er wel een kern van waarheid inzitten, toch?

Je kan allemaal wel eens je dag niet hebben, een jong paard die de ring uitspringt, eentje die ergens bang voor is en weigert verder te gaan, of je treft echt een keer een hele vervelende jury, etc. Dan heb je iid met de nieuwe proeven snel een verliespunt te pakken. Maar als jij je paard goed voor elkaar hebt en hem goed bevestigd hebt, heb je ook zo je winstpunten weer te pakken. Ik heb het idee dat degene die het hardt roepen dat verliespunten flauw en oneerlijk zijn, degene zijn die in een klasse rijden die ze eigenlijk nog niet aan kunnen en daar zijn gekomen met sprokkelwinstpunten.

Van de winter reed ik met mijn paard in de Z, ik werd gediskwalificeert omdat mij paard weigerde verder te gaan omdat hij ergens bang voor was. Dat waren 2 verliespunten. Balen natuurlijk, maar ik heb de tweede proef in dezelfde rijbaan ook gewoon nog gereden. Als het dan weer fout zou gaan zou ik met 4 verliespunten naar huis gaan, maar daar kon ik mij niet zo druk om maken, mijn paard was verder goed voor elkaar dus die winstpunten kwamen echt wel. Ik wilde gewoon dat ik het voor elkaar kreeg dat ondanks dat hij bang was, toch gewoon bleef lopen. Anders zou hij er nooit aan wennen. En de tweede proef liep hij gewoon weer een winstpunt. Sinds die wedstrijd heeft hij bijna alleen nog maar wp gelopen en nu heeft hij de Z1 al dik vol. Dus als je paard verder goed voor elkaar is hoef je je echt niet druk te maken om een verliespunt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:00

en dat ben ik volkomen met Jasmijn eens. Dat gezeur over verliespunten in de dressuur hoor je nooit bij crossers en springruiters waar je ook zo 2! verliespunten kunt rijden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:02

jasmijn78 schreef:
Want als meerdere jury's apart van elkaar over meerdere wedstrijden oordelen dat je als een natte krant rijdt, dan zal er wel een kern van waarheid inzitten, toch?

Die uitdrukking kende ik nog niet..... maar dan met name met de toevoeging van "natte" .............. Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:07

gekke_koei schreef:

Tja, dat is toch ook wel de basis, gekke koei. Ik vind het niet zo vreemd dat je dan zo laag rijdt, ik denk dat je zelfs blij moet zijn dat je geen verlies rijdt.

@Liesje, ik heb echt een kapitale villa neer kunnen zetten van het jureren Clown
Het is allemaal liefdewerk, oud papier, maar dat neemt niet weg dat je best kritisch mag zijn naar de ruiters toe.
Anders krijg je later dat gezeur weer: hoe komt deze combinatie toch in het M/Z terecht? Dat is omdat er juryleden zijn die menen voor Sinterklaas te moeten spelen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 12:27

@ Fitzroy. Ik neem aan dat jij jureert omdat je het leuk vindt om te doen. Als ik jouw reacties lees kom je over als een objectieve jury, en in de meeste antwoorden van jou kan ik me goed vinden. Ik neem dan ook aan dat je je toch ook zou verbazen dat een collega jurylid tegen een ruiter zou zeggen dat ie zich afvraagt wat zo'n combinatie in deze klasse doet.
En dit soort opmerkingen komen er maar al te vaak.
En ik geloof niet dat er iemand is die zich zonder zich hier iets van aan te trekken zich om kan draaien en net kan doen alsof je niets gehoord hebt. Het is je sport, de meeste mensen doen dit voor hun plezier, op hun paarden zijn ze trots, de meeste zijn amateurs, en als er dan even doodleuk tegen je gezegd wordt, wat je in godsnaam in deze klasse doet... ik denk dat je dat toch niet zo prettig vindt. En helaas worden deze opmerkingen maar al te vaak gemaakt.

@ Lielle, het verschil met de dressuur is is dat je afhankelijk bent van je verliespunt van de jury ( of je moet zelf de ring verlaten), en bij het springen heb je dat zelf aan de hand.... vandaar dat er waarschijnlijk zo over gemutst wordt!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:33

Tja, dat soort dingen moet je idd niet zeggen tegen de ruiter in kwestie, zelfs niet tegen een onbekende schrijver. Je kunt het je hooguit afvragen en tegen de collega in de andere baan zeggen na afloop.
Maar betekent dat dan volgens jou, Liesje, dat omdat het hobby is voor de meesten (zowel jureren als wedstrijd rijden) je als jurylid nooit een verliespunt zou mogen geven?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 12:37

Nee, tuurlijk mogen er verliespunten uitgedeeld worden. Ik denk dat je dat verkeerd begrijpt. Het ging mij op de manier waarop sommige ruiters/amazones benaderd worden door jury's.. ( dat in dat soort commentaar absoluut geen rekening wordt gehouden met de wijze waarop men kan overkomen. Ik zie liever ( nou ja liever is misschien niet het juiste woord) iemand een verliespunt rijden die echt oneerlijk is tegen zn paard als iemand die een niet nette proef neerzet. ( misschien had ik het iets anders neer moeten zetten).
En ik zou een verliespunt zelf ook goed kunnen incasseren, als ik daadwerkelijk ook een baggerproef heb gereden...

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:53

liesje23 schreef:
Ik neem dan ook aan dat je je toch ook zou verbazen dat een collega jurylid tegen een ruiter zou zeggen dat ie zich afvraagt wat zo'n combinatie in deze klasse doet.
En dit soort opmerkingen komen er maar al te vaak.
En ik geloof niet dat er iemand is die zich zonder zich hier iets van aan te trekken zich om kan draaien en net kan doen alsof je niets gehoord hebt.

Natuurlijk is zo'n incident heel vervelend! Maar zolang het een incident is, zou ik mij er niet teveel van aantrekken. Ik heb ook wel eens van een jury gehoord dat mijn paard nooit lichtvoetig zou kunen lopen, terwijl ik bij bijna alle juryleden hoge cijfers scoor voor de gangen en de verruimingen. Ik lig daar dan niet wakker van hoor! Als hij als een lompe bok door de baan zou gaan zo ik niet bij zoveel andere jury's wel goed scoren. Maar als je dergelijke opmerkingen vaker hoort, kun je je natuurlijk ook afvragen of er toch niet een kern van waarheid inzit?

liesje23 schreef:
@ Lielle, het verschil met de dressuur is is dat je afhankelijk bent van je verliespunt van de jury ( of je moet zelf de ring verlaten), en bij het springen heb je dat zelf aan de hand.... vandaar dat er waarschijnlijk zo over gemutst wordt!

Ik denk eerder dat dressuurruiters te weinig leren te incasseren en ze over te weinig zelfkritiek beschikken. Bij dressuur kun je een slecht onderdeel tenminste nog compenseren door een ander onderdeel heel goed te doen. Als je met springen eraf dondert, dan heb je gewoon 2 verliespunten te pakken. Wil je in de dressuur een verliespunt scoren, dan zul je echt wel bijna alle onderdelen slecht moeten rijden.

liesje23 schreef:
Ik denk dat je dat verkeerd begrijpt. Het ging mij op de manier waarop sommige ruiters/amazones benaderd worden door jury's..

Ik denk dat je dit van twee kanten moet bekijken: er zijn jury's die ruiters iid niet positief benaderen, maar daarentegen kunnen ook maar heel weinig dressuurruiters tegen kritiek en hebben ze vaak een onrealistisch beeld van hun prestatie. Dus ik denk dat de waarheid in veel van dit soort situaties vaak in het midden ligt. Tussen hoe het voelt of hoe het er uit ziet kan nog een heel verschil zitten. Daarom is het ook zo goed als ruiters hun proef op video opnemen en hun beoordeling er eens bijnemen.

liesje23 schreef:
Ik zie liever ( nou ja liever is misschien niet het juiste woord) iemand een verliespunt rijden die echt oneerlijk is tegen zn paard als iemand die een niet nette proef neerzet. ( misschien had ik het iets anders neer moeten zetten).

Misschien moet je dan zelf een jurycursus gaan doen???

Bovendien moet je niet naar andermans proeven kijken, maar naar die van jezelf (en dan het liefst na afloop van de wedstrijd met je beoordeling erbij) Pas op: kan heel confronterend zijn

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 13:06

Sorry Jasmijn maar ik kan me niet helemaal vinden in jouw reactie's.

Ik kan me niet voorstellen dat jij niet een keer slikt als je zo'n opmerking krijgt. En nogmaals dit betreft niet mezelf. Ik heb gelukkig nog nooit gehoord dat ik niet op mn plek zat in een klasse. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat je wel wat doet.
En ik denk heus wel dat er combi's zijn die als ze keer op keer bijna verliespunten rijden wel het besef hebben om er mee te stoppen. Of eerst het eea bij te spijkeren en dan weer opnieuw de ring in gaan.
( Je hebt ook te maken met zenuwen/nieuw paard/jong paard oid.) Dus ik denk niet dat jou opmerking als je dergelijke opmerkingen vaker hoort altijd opgaat.

Ik vraag me af of jij wel met je mederuiters/collega's praat. De meeste die ik spreek op concours komen echt wel realistisch uit de baan, en geven zelf toe dat ze een niet goede proef hebben neergezet.
Jij zegt nu dat wil je in de dressuur echt verlies rijden dat je bijna alle onderdelen moet verprutsen. Helaas is dat in de praktijk wel anders!
Jij vind het normaal als je zo door een jury wordt aangesproken?

Misschien moet je dan zelf een jurycursus gaan doen???
Ik kan me niet zo goed vinden in dit antwoord.... als je zelf geen jury bent mag je geen aanmerkingen hebben op jury's?

Wees maar niet bang, mn proef wordt vaak genoeg gefilmd Cool

Ik denk dat het juist goed is om naar andere combinaties te kijken en weet wat er om je heen speelt !

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:58

*zucht* @ fitzroy.. als je eens even beter leest, dan zie je dat dit over deze wedstrijd in kwestie ging.... als je op mijn naam zoekt in topics, zie je dat ik de afgelopen 3 weken naar een neiuwe stal ben gegaan, willem nieuw beslag heeft gekregen en hij naar de osteopaat is geweest waardoor hij nu echt compleet anders loopt.

ten alle tijden zuiver en thuis lieptiesuper, dus geen reden om mijn wedstrijd afte zeggen.. ik heb al sinds februari niet meer gestart dus ik wilde na 3 afzeggingen nu graag wel.

en tja.. als hij op wedstrijd er die keer niet door heen te rijden is, dan kan je niet anders als zo'n score verwachten.. hoe het komt?? hij reageert sterk op mijn spanning. ik moet weer in mijn wedstrijd ritme komen en go with de flow denken ipv wie weet is dit voorlopig weer de laatste wedstrijd, ik moet preseteren... best moeilijk los te laten kan ik je zeggen.

daardoor rij ik met de rem er op en dan denkt willem steek die vinger maar daar waar de zon niet schijnt. daar ken ik hem door en door voor.

maar goed, als ik op jouw oordeel af zou moeten gaan dan hoorde ik niet in de L1 thuis.. terwijl ik in mijn laatste proef ouwe stijl mooi wel 161 punten had, toen hadden we na 5 proeven het L1 een beetje door Haha!
tja.. ergens moet een begin zijn en die heb ik nu gemaakt. moet ik dan maar thuis blijven?

maar goed, impuls is altij mijn grote probleem geweest en daar werk ik iedere dag aan. sorry, maar voor een paard wat zijn hele leven in een manege heeft lopen drentelen doet meneer het op zijn 18e erg goed en ik ben trots op hem en wat wij bereikt hebben. hij wil graag leren maar het gaat allemaal stukken langzamer.

ik doe het op mijn eigen tempo en ik weet dat dit alles is wat ik uit willem kan krijgen.. so why rush? mij hoor je niet klagen dat ik geen winst rij.... ben gewoon blij als ik een stijgende lijn zie in bepaalde punten. nu weet ik wat in de nieuwe proeven mijn euvels zijn en ik kan niet meer dan leren van die fouten.

dus blij zijn dat ik geen verlies rijd?? tsss waar haalje het vandaan...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:02

voor die proef waarin de basisvoorwaarden ontbraken zoals je zelf ook aangaf, zou een verliespunt heel wel een optie zijn geweest. Maar als dat eenmalig is, omdat je de oorzaak hebt achterhaald, hoef je je die score niet aan te trekken.

Liesje, mss ben je niet afhankelijk van een jury-oordeel, hoewel ik dat wat makkelijk vind, maar je kunt wel door een ongelukkige afzet van een paard dat hard zijn best doet om over de sprong te komen er zomaar afvallen, en dat zijn dus 2 verliespunten. En daar miept niemand over.

En eerlijk gezegd hoor ik voor het merendeel ruiters die vinden dat ze een geweldige proef hebben gereden en dat de jury er de ballen van snapt. Zowel op bokt als IRL.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:05

Ik ken jouw voorgeschiedenis niet en de jury die er zit ook niet. Ik kan dus ook geen oordeel vormen of jij wel of niet in het L1 thuis hoort. Of jouw paard een ex-manegepaard is en al 18 is ook allemaal niet aan de orde als je een proef jureert.

Ik zie alleen een post van jou hierboven waarin je zegt:

gekke_koei schreef:

En dan ben jij nog verbaasd dat je 154 punten rijdt, of begrijp ik je nu niet goed?

*edit * ik constateer alleen op basis van je eigen bovenstaande bewering dat in deze specifieke proef een verliespunt nog niet zo gek was geweest.