Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:vandaar dat er "kant-en-klare, ervoor gefokte" paarden gekozen worden. Maar dat houdt niet meteen in dat de rest niet deugt voor dressuur!
amondi schreef:Nog beter dus: er zijn al diverse diciplines waarin ze andersrassigen uitsluiten! Dat zal niet echt de bedoeling zijn van de dressuuropzet, maar zeker weten dat we wel die richting uitgaan. En dan zal iedereen wel gaan stuiteren met een anders dan dressuurpaard, maar bedenk dan wel dat je er bij andere diciplines niet eens in komt!
Daarbij is natuurlijk direct de vraag: is een "tuigpaard"net zo speciaal omschreven als een Hacney? Tuigpaard is net als dressuurpaard geen ras, m.i. en dus kan de haflinger nog steeds als tuigpaard worden ingeschreven....
Randy01 schreef:Het kan dus best zo zijn dat je een paard koopt met een bepaald doel voor ogen maar dat je dit doel in de loop der tijd bijstelt omdat je samen voor een andere discipline meer geschikt blijkt te zijn.
Citaat:Wat ik altijd jammer vind in dit soort discussies is dat degene met een niet dressuurgefokte paard altijd wordt afgeschilderd als het slachtoffer, als degene met de meeste motivatie etc.
En degene met het goed bewegende dressuurgefokte paard wordt altijd afgeschilderd als verwend, onkundig, arrogant etc.
), alleen zal de een daar meer succesvol in zijn dan de ander.... Neonlight schreef:En geloof me, dit hebben veel tuigpaarden en hackney's en dit is geen hormoonprobleem maar verzet, ook wij hadden zo'n merrie en die is er op onderzocht
Lusitana schreef:Je kunt hier eigenlijk elk ras invullen, maar de Tinker is genoemd als niet geschikt voor dressuur, en ik wil even duidelijk maken dat het niet zozeer aan het ras ligt dat er beperkingen zijn maar aan gebrek aan gedegen opleiding.
Lusitana schreef:Verder wil "dressuurrijden" niet meteen zeggen dat er onherroepelijk Grand Prix gehaald moet worden.
Lusitana schreef:Ik zou heel graag een Z proef (of hoger) neerzetten met een muilezel, al is het maar om te bewijzen dat het kan, en dat punten halen het resultaat is/kan zijn van trainen, en niet het gevolg hoeft te zijn van het kiezen van het "juiste" paard.
Randy01 schreef:Het kómt inderdaad ook vaak voor dat degene met een goed bewegend dressuurgefokt paard arrogant ís en 'neerkijkt' op de collega-ruiters. Het gekke is, dat als je juist weer een 'niveautje hoger' komt, dat het weer helemaal wég is. In mijn ogen zijn mensen vaak 'uit de hoogte' om de verkeerde redenen. Als je dan eens iemand feliciteert kan er amper een 'dank je wel' af. Wálgelijk!

jasmijn78 schreef:Lusitana schreef:Ik zou heel graag een Z proef (of hoger) neerzetten met een muilezel, al is het maar om te bewijzen dat het kan, en dat punten halen het resultaat is/kan zijn van trainen, en niet het gevolg hoeft te zijn van het kiezen van het "juiste" paard.
Arme ezel...
Citaat:Dresuurpaard= wedstrijdpaard? Misschien, maar dat neemt niet weg dat je met elk paard dressuur kunt rijden en westrijden kunt gebruiken om te toetsen waar je bent in de africhting.