Vonnie84 schreef:
En in het winterseizoen heb ik er een schurfthekel aan als mensen binnen uitstapen. Oké, als het weer er niet naar is, geen probleem. Maar als de zon schijnt, ga dan lekker buiten uitstappen. Het is altijd al zo'n gefrot met z'n alle in die binnenbak. En al helemaal als ze dan met z'n drieën langs mekaar gaan uitstappen
Hier ben ik het dus wel mee eens, gaan ze rijen dik door de hele bak heen uitstappen. Terwijl jij net een volte probeert te galloperen en ineens op de noodrem moet.
Een keer is er van mij geeist dat ik buiten moest uitstappen, terwijl het -5 vroor de bak was knoert en knoert hard! Het was spek en spek glad achter de manege te voet kon je er niet eens langs, dan gleed je echt uit. Dat heb ik ook geweigerd, willen ze me dood hebben ofzo? Paard kan dr benen wel breken.
Verder erger ik me dood aan:
Van die arrogante ruiters/ amazones die denken dat de hele inrijbak voor hun is en jij maar rekening moet houden met hun. Doe je dat niet zitten ze je nog raar en chagrijnig aan te kijken ook.
Dat er op sommige wedstrijden de punten pas ná de prijsuitreiking gegeven worden. Als je dan als eerste moet rijden moet je dus zowat 3 uur wachten! Geef dan puntnen op de helft weg ofzo.
Aan jury's die alleen maar 4en 5en en 6en geven zonder ook maar enig commentaar erbij te zetten. Ja dat je paard verkeerd aanspringt in galop. Goh meen je dat nou? Dat had ik ook niet door, daarom herstelde ik ook niet gelijk ofzo

Aan parkeerterreinen die zo bagger zijn waar ze je met de trekker amper nog uit kunnen krijgen. Of waar enorme gaten inzitten waar de banden van auto zowel trailer in blijven hangen.
Mensen die tijdens je proef door de manege lopen te schreeuwen, kijhard langs de bakrand rennen (vaak op klompen ook nog
) of met honden binnen komen die vervolgens alles bij elkaar blaffen. Ik wacht zelf ook altijd met het naar binnen gaan totdat de proef is afgelopen. Binnen inrijbakken waar je met z'n 20en op een stukje van 20 bij 20 moet rijden.
Op buitenconcours met z'n 40en inrijden op een stuk van 60 bij 60
Dat je binnen moet inrijden terwijl je buiten je proef hebt, of andersom.
Vorig jaar werd ineens het buiteninrijveld afgesloten omdat het anders vertrapt werd
(Ja zorg dan voor beter land!) Moest ik binnen inrijden, het was echt smoorheet! en dan kom je buiten en ziet je paard vanalles waardoor je een proef rijd die je liever niet rijd 
Mwuah geloof dat ik zo het meeste wel heb behad

Maar ik kom ook op heel veel wedstrijden waar alles gewoon echt hartstikke goed en netjes geregeld is! Dus het gaat er echt niet overal zo aan toe hoor

Toen was ik kwaad hoor. Kan ik er wat aan doen dat ik perongeluk een wissel door haar uitgestrekte draf probeer te maken? Tja, 't is maar net hoe je het ziet. Ik zeg tenminste gewoon even sorry en zij gedraagt zich als de queen herself! Vast jaloers dat ik met hoedje reed en zij in de M2