ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:16

Vonnie84 schreef:

En in het winterseizoen heb ik er een schurfthekel aan als mensen binnen uitstapen. Oké, als het weer er niet naar is, geen probleem. Maar als de zon schijnt, ga dan lekker buiten uitstappen. Het is altijd al zo'n gefrot met z'n alle in die binnenbak. En al helemaal als ze dan met z'n drieën langs mekaar gaan uitstappen

Hier ben ik het dus wel mee eens, gaan ze rijen dik door de hele bak heen uitstappen. Terwijl jij net een volte probeert te galloperen en ineens op de noodrem moet.
Een keer is er van mij geeist dat ik buiten moest uitstappen, terwijl het -5 vroor de bak was knoert en knoert hard! Het was spek en spek glad achter de manege te voet kon je er niet eens langs, dan gleed je echt uit. Dat heb ik ook geweigerd, willen ze me dood hebben ofzo? Paard kan dr benen wel breken.

Verder erger ik me dood aan:

Van die arrogante ruiters/ amazones die denken dat de hele inrijbak voor hun is en jij maar rekening moet houden met hun. Doe je dat niet zitten ze je nog raar en chagrijnig aan te kijken ook.

Dat er op sommige wedstrijden de punten pas ná de prijsuitreiking gegeven worden. Als je dan als eerste moet rijden moet je dus zowat 3 uur wachten! Geef dan puntnen op de helft weg ofzo.

Aan jury's die alleen maar 4en 5en en 6en geven zonder ook maar enig commentaar erbij te zetten. Ja dat je paard verkeerd aanspringt in galop. Goh meen je dat nou? Dat had ik ook niet door, daarom herstelde ik ook niet gelijk ofzo

Aan parkeerterreinen die zo bagger zijn waar ze je met de trekker amper nog uit kunnen krijgen. Of waar enorme gaten inzitten waar de banden van auto zowel trailer in blijven hangen.

Mensen die tijdens je proef door de manege lopen te schreeuwen, kijhard langs de bakrand rennen (vaak op klompen ook nog ) of met honden binnen komen die vervolgens alles bij elkaar blaffen. Ik wacht zelf ook altijd met het naar binnen gaan totdat de proef is afgelopen.

Binnen inrijbakken waar je met z'n 20en op een stukje van 20 bij 20 moet rijden.

Op buitenconcours met z'n 40en inrijden op een stuk van 60 bij 60

Dat je binnen moet inrijden terwijl je buiten je proef hebt, of andersom.

Vorig jaar werd ineens het buiteninrijveld afgesloten omdat het anders vertrapt werd (Ja zorg dan voor beter land!) Moest ik binnen inrijden, het was echt smoorheet! en dan kom je buiten en ziet je paard vanalles waardoor je een proef rijd die je liever niet rijd

Mwuah geloof dat ik zo het meeste wel heb behad
Maar ik kom ook op heel veel wedstrijden waar alles gewoon echt hartstikke goed en netjes geregeld is! Dus het gaat er echt niet overal zo aan toe hoor

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:25

wendely schreef:
Vonnie84 schreef:

En in het winterseizoen heb ik er een schurfthekel aan als mensen binnen uitstapen. Oké, als het weer er niet naar is, geen probleem. Maar als de zon schijnt, ga dan lekker buiten uitstappen. Het is altijd al zo'n gefrot met z'n alle in die binnenbak. En al helemaal als ze dan met z'n drieën langs mekaar gaan uitstappen

Hier ben ik het dus wel mee eens, gaan ze rijen dik door de hele bak heen uitstappen. Terwijl jij net een volte probeert te galloperen en ineens op de noodrem moet. Een keer is er van mij geeist dat ik buiten moest uitstappen, terwijl het -5 vroor de bak was knoert en knoert hard! Het was spek en spek glad achter de manege te voet kon je er niet eens langs, dan gleed je echt uit. Dat heb ik ook geweigerd, willen ze me dood hebben ofzo? Paard kan dr benen wel breken.

Nou ik heb echt 10x meer last van mensen die zich niet aan de regels houden. dan mensen die binnen uitstappen.
Binnen uitstappen is: binnehoefslag en iedereen voorrang geven (met uitstappen heb ik nog nooit iemand in de weg gelopen)

Niet aan de regels houden is iemand van de sokken rijden, afsnijden, op de hoefslag opstappen/opzadelen.. naast elkaar stappen, geen voorrang verlenen.. enz

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:30

Zo bedoel ik het ook
Mensen die gewoon op de binnenhoefslag uitstappen heb ik totaal geen problemen mee! Maar je hebt er vaak genoeg mensen bij die er gewoon geen rekening mee houden dat jij nog moet inrijden. En gewoon op de hoefslag gaan, geen voorrang verlenen afsnijden enz.

Als ik zelf aan het uitstappen ben hou ik ook rekening met de rest. Als ze galoperen en ik zie dat ze er aan komen ga ik gelijk aan de kant of dat ze ineens de vole opgaan zet ik die van mij stil zodat zei kunnen doorgaan.

Wat ik trouwens ook zwaar irritant vind bij het schrijven, is dat sommige jury's de protocollen naast elkaar leggen om te kijken hoeveel die heeft en die de laatste punten worden dan gewoon gegeven op wat de ander heeft zodat er geen gelijk punten komen.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:38

oke haha
, sorry
ja coupons verglijken is ook irritant.
Wat ik vaak heb is dat de laatste 5 combo's hogere punten rijden, nnet alsofs de jury denkt goh ik heb nog maar 3 winstpunten uitgedeeld, tja dat kan eigenlijk niet.. hahah
hoe vaak ik wel niet 2de ofzo sta en er dan door de laatste 3 eraf gereden word.
tuurlijk zal het vaak ook wel zijn dat ze een mooiere proef neerzetten.

mirjamalvaro

Re: ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:42

Oke ga ik hier ook even mijn beklag doen.

- als je aankomt op het terrein en je kunt de trailer niet kwijt.
- Dat je soms eerst een half uur moet zoeken waar het secretariaat zit.
- Met losrijden ind. dat de mederuiters zich niet aan de regels houden.
- Te kleine losrijbakken of bakken die onder water staan.
- wedstrijdring met grote plassen water of hobbelig of met grote kuilen.
- jury's die niet opletten
- jury's die het protocol van je vorige proef erbij pakken, zodat je op een zelfde puntenaantal uitkomt terwijl je een veel betere proef neerzet.
- secretariaten die er uren over doen tot ze eindelijk klaar zijn voor de prijsuitreiking (en vervolgens ligt het toch niet op olgorde )

Maar heb ook vaak positieve dingen meegemaakt hoor.

marfiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:01

oh ja ik vind het ook jammer dat als er normaal wel netjes uitslagen op startlijsten.nl staan en opeens verzinnen ze dat niet te doen..
Vind ik jammer kijk ik weken lang of er al een uitslag is omdat ik nieuwschierig ben hoe de rest heeft gereden.. na een maand geef ik het maar op dan komt het wrs niet meer.

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:02

Ik erger me niet zo snel, het enige wat ik kan bedenken is:
-TE slechte bodems (ik moest als laatste starten en het was echt een slagveld. Kom je dus voor jan l*l)
-TE lang op coupons/resultaten wachten (vooral op kringwedstrijden is dit nog wel eens het geval..)
Verder nooit echt problemen gehad

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:22

Ik irriteer me meer aan zaken als het gebruik van niet toegestane bitten (maar bitcontrole?! toe toch...), het fanatieke hakwerk met sporen dat niet wordt berispt/bestraft etc.
Anderen die in de weg rijden; akelig, maar kan ik omheen rijden. Mensen die naast elkaar rijden; prima, dan neem ik de andere helft van de bak wel.

Ik heb dan ook weer wel een aversie tegen mensen die maar met hun tong zitten te klakken en hun paard aanmoedigen. Doe dat zachtjes ofzo, niet de hele baan hoeft mee te genieten met jouw onvermogen om in een losrijbaan zonder stemgebruik te rijden.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 16:24

Wat ik als deelnemer irritant/ vervelend vind:
- Dat de jury vaak al snel weg is na wedstrijden.
- Die standaard 6 voor 'de rijbaan verlaten' (met de nieuwe proeven is ie eruit, maar toch). Één keer reed ik per ongeluk met een hand bij 'de rijbaan verlaten' kreeg gewoon nog een 6, dan zie je dat ze vaak geneens echt kijken.
- Ik vind het ook heel irritant: 'Naast AC- lijn' ik weet nooit aan welke kant ik er naast zit, omdat ik voor mn gevoel recht zit.
- Laatst zat ik met zn 2en in een 'groepje' , moest ik echt 2 uur wachten op de prijsuitreiking..
- Als je je trailer niet kwijt kan.. Daar hefet mn vader meer een hekel aan..

Dat was het wel zo'n beetje. Leuk topic.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 16:31

OemmiejO schreef:
- Ik vind het ook heel irritant: 'Naast AC- lijn' ik weet nooit aan welke kant ik er naast zit, omdat ik voor mn gevoel recht zit.

Het kan goed zijn dat de jury niet helemaal recht op de A-C lijn zit. Daarom is het ook raadzaam om gewoon recht naar de jury toe te rijden als die wat langs de C zit.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 16:52

Nee tuurlijk niet, de jury kijkt naar de A. Dus als jij naast de A zit zit je ernaast.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 16:54

Sammie schreef:
Nee tuurlijk niet, de jury kijkt naar de A. Dus als jij naast de A zit zit je ernaast.

Nou ik sla dan wel af bij de A.
Maar ga vanaf dat punt recht naar de jury toe rijden.
(als die dus iets naast de C zit, dan ga ik daar ook heen.
Valt niet op.
Nog nooit commentaar opgehad.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:10

als deelnemer erger ik mij aan slechte bodems, ruiters die totaal geen rekening houden met andere tijdens het losrijden, paarden die met een hoop kabaalen geschreeuw worden ingeladen naast de wedstrijdbaan, voeren tijdens het starten...

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:12

ik gebruik dit topic gelijk even om een ander topic te openen, maar dan met de ergenissen van de jury...

Jashemdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:45

Ik erger me aan het niet ontvangen van prijzengeld op wedstrijden in de provincie Utrecht! Je betaald 7,50 voor een proef en krijgt als beloning een lint en soms ook nog zo'n belachelijke beker, ik ben geen kind meer!! Heb thuis in Gron me kamer al volstaan met bekers uit me ponytijd. Bekers zijn ontzettend leuk bij kamp.schappen, maar anders dus echt niet!

Ik kom oorspronkelijk uit het noorden vh land en reed westrijden in pr. Groningen en Drenthe, daar krijg je bij de paarden (bijna altijd, m.u.v. Exloo (DCE en springcompetitie))prijzengeld en terecht!!!

In het knhs reglement staat > 7,50 euro verplicht prijzengeld 1e prijs minimaal ... etc.

Waarom vraagt een wed.organisatie dan wel 7,50 maar geeft geen prijzengeld, ze zitten dan net op de grens! Totale onzin dus!

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:02

Citaat:
Bekers zijn ontzettend leuk bij kamp.schappen, maar anders dus echt niet!

Nou ik zou dus echt wel blij zijn met een beker hoor, zelfs met een lintje Niet iedereen heeft zn kast vol staan.

ergerpunten:
- Starttijden die niet kloppen. Laatst klopte de startlijst op internet niet resultaat dat ik al aan het inrijden was, hem weer af kon zadelen en op de trailer kon zetten. (was trouwens bij een selectie wedstrijd )
- starttijd die een half uur uitloopt
- bakken die in 2en zijn gedeeld op de ene helft een losrijbak die veels te klein is voor het aantal paarden en andere helft de "ring" is. ammerzode (selectie wedstrijd)
-aan mensen die aan het inrijden zijn en zich gedragen als de koningin haar zelf.
- aan mensen die op hun paard beginnen te zuchten en te steunen als een ander paard spatjes heeft en vervolgens hun ook verwijten dat de proef bagger ging.
- aan een 5 en 6jes proef zonder commentaar
- slechte bodems

goede punten
- gezellige ruiters die gewoon een praatje met je maken.
- een jury die eerlijk jureerd en veel commentaar erbij laat schrijven.
- een jury die je niet meteen afrekend omdat de combinatie er niet geweldig uitziet
- een jury waar je met afloop een praatje maakt (nog nooit gehad of gedaan btw )
- goede bodems
- wedstrijden waar iedereen gewoon op tijd start, niet op tijd is pech gehad

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:13

Jashemdt schreef:
Ik erger me aan het niet ontvangen van prijzengeld op wedstrijden in de provincie Utrecht! Je betaald 7,50 voor een proef en krijgt als beloning een lint en soms ook nog zo'n belachelijke beker, ik ben geen kind meer!! Heb thuis in Gron me kamer al volstaan met bekers uit me ponytijd. Bekers zijn ontzettend leuk bij kamp.schappen, maar anders dus echt niet!

Ik kom oorspronkelijk uit het noorden vh land en reed westrijden in pr. Groningen en Drenthe, daar krijg je bij de paarden (bijna altijd, m.u.v. Exloo (DCE en springcompetitie))prijzengeld en terecht!!!

In het knhs reglement staat > 7,50 euro verplicht prijzengeld 1e prijs minimaal ... etc.

Waarom vraagt een wed.organisatie dan wel 7,50 maar geeft geen prijzengeld, ze zitten dan net op de grens! Totale onzin dus!

7,50 is dus precies de grens, als je daarop gaat zitten (dat zitten wij dus ook!) mag je zelf bepalen of je bekers en linten doet of bijvoorbeeld gebruiksvoorwerpen! Ik ben in november vorig jaar van de bekers afgestapt en doe alleen nog gebruiksvoorwerpen. Afgelopen wedstrijd bijvoorbeeld glansspray, foenegriek, sokken, snoepjes. Aankomende wedstrijd peesbeschermers, zadeldekjes, dekensingels, longeerzwepen.

Maar prijzengeld, dat klinkt wel gaaf, maar in de praktijk is dat alleen haalbaar als je grote groepen hebt. Bij ons komt het bijna niet voor dat er meer dan hooguit 6 tot 8 deelnemers in een klasse rijden en daarnaast dan nog een aantal klasses waar er maar 1, 2 of 3 inzitten. Dan kun je echt geen prijzengeld doen hoor, dan gaan we failliet!!!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:47

Ik heb bij het krijgen van die spullen wel altijd een hekel aan als er voer bij zit. Want mijn paard voelt zich prima met dit voer en ik ga ook niet zomaar opeens een zak ander voer voeren. Maar ik begrijp het wel, als je sponsor iets met paardenvoer te maken heeft. Maar ik zou niet weten wat ik met die zak zou moeten.
En vele andere cadeau's vind ik 3x niets. Dan heb ik nog liever een rozet en een mini-bedrag of een beker.

a3a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:27

Hallo Rhijnauwen!

Levendig topic hoor, maare, al een score kunnen maken? Volgens mij komt ergenis 5-jes 6-jes proeven bovenaan te staan. Ben benieuwd, ben je van plan een top-10 (15?) van ergenissen te maken? Open je dan een nieuw topic met: "verzocht oplossingen aan te dragen voor de top-10 ergenissen?" Lijkt me wel wat. Ik wacht af...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:32

Ook ik erger me aan de jury's die tussen de 5 en 7 blijven hangen... geef me dan ook gewoon een 3 als iets echt beroerd gaat een een 8 als het echt goed gaat.
En jury's die alleen maar willen zien dat een pony véél impuls heeft. Hen maakt het dan niet uit als de pony af en toe met het neusje eruit komt, als het gaspedaal maar ingedrukt is. Ik heb al zó vaak rijtechnisch héle sterke proeven gereden en kreeg weer geen winstpunt. Volgens mij bij bijna alle onderdelen een punt afgetrokken vanwege impuls. Tja, hij gaat nou eenmaal niet loeihard. Ze mogen ook wel eens wat meer letten op het rijtechnische! Want dát gaat wel goed... in de herfst heb ik nog 8 flitsende combinatie's achter me gelaten, en zo hard ging ik niet

Wat af en toe in de zomer ook een drama is als mensen zowel een dressuurproef als een springparcours gaan starten. (spreek nu over ponyconcoursen outdoor). Die denken dat ze alle rechten hebben omdat ze beide doen. Ja zo werkt het mooi dus niet... dan ben je nét klaar om je proef in te gaan en dan komt zo'n mens er keihard tussendoor gewaggeld "want ze moet eerder omdat ze zo moet springen". Daar kan ik dan best heel hard in zijn maar als ik dan mag starten dan doe ik dat ook. Dan regelt diegene dat maar anders, dat is neit mijn probleem. Ik ben dan schijnbaar op tijd bij de ringmeester geweest om dat zo te regelen. Van de zomer op plaats X was ook dressuur en springen. Daar maakte de ringmeester gewoon een nieuw lijstje aan. Omdat in de M2 het springen/dressuur helemaal in de soep liep. Toen kon je gewoon zelf zeggen van nou ik heb nog zo en zolang nodig en dan kon je meestal gewoon lekker starten. Dat was fijn geregeld, maar sommige mensen moesten zich er zo nodig weer over opblazen . Voor de rest ben ik meestal wel vrij coulant wat betreft eerder of later starten. Maar hangt er wel vanaf in wat voor bui Nordwind is/was. Als hij al moe wordt vraag ik altijd vriendelijk of het echt heel noodzakelijk is en ik eigenlijk wel erg graag op mijn eigen tijd wil starten. Maar ik denk altijd maar zo, misschien wil ik ookw el een keer eerder of later starten en dan zou ik het ook fijn vinden als iemand coulant is.

Zware bodems kan ik me ook erg aan ergeren. Want voor wat oudere pony's is dat écht heel zwaar!

Hoge startgelden ben ik ook niet zo fan van... Er waren nog eens tijden dat je voor 4 of 5 gulden een dressuur proefje reed. Nu moet je 7 euro betalen... dat is echt bijna belachelijk! Het is wel begrjipelijk omdat alles duurder word, de hele euro hadden ze niet moeten invoeren, maargoed.

Daarnaast vind ik linten en eremetaal echt véél leuker dan waardebon of gebruiksspullen. Ik rijd dan wel op een pony maar heb toch echt een full dekje nodig. Sommige grote pony's hebben cob beschermers, volgens mij is de shetland maat nog te groot voor de mijne. Dat levert zo vaak problemen op omdat het niet past of wat dan ook.
persoonlijk ga ik lekker voor de bekers! Bij ons hangen alle lintjes en bekers in de woonkamer en dat staat nog leuk ook nog Ik hecht daar de meeste waarde aan! Zelfs als je op een groot concours eerste wordt heb je de kosten er nog niet uit omdat we ook nog de trailer moeten huren. En daarnaast eist mijn moeder, die dat betaalt, niet mijn prijzengeld op. Nouja, doe mij maar een mooie beker!

Mensen die uitstappen op de hoefslag, of mensen die niet even aan de kant gaan als ze zien dat je op de hoefslag een oefening doet. Laatst was het wel heel ernstig... ik moest vorige week zondag in galop door een S van handveranderen en dan op het midden (I/X/L) een eenvoudige wissel. Ik wilde dat nog even doen tijdens het losrijden. Dus ik maak een volte halve baan, wissel en wel die andere halve volte rijden. Trekt zo'n mens ineens keihard haar paard helemaal om, ik zag dat in een ooghoek en zeg 'oh sorry' (ik had haar niet zo gauw gezien, was erg geconcentreerd) en begint ze helemaal te schelden en schreeuw keihard "denk toch eens na". Noooooooou! Toen was ik kwaad hoor. Kan ik er wat aan doen dat ik perongeluk een wissel door haar uitgestrekte draf probeer te maken? Tja, 't is maar net hoe je het ziet. Ik zeg tenminste gewoon even sorry en zij gedraagt zich als de queen herself! Vast jaloers dat ik met hoedje reed en zij in de M2
Overigens vind ik het geen ramp als iemand mij een keer afsnijd of bijna tegen mij opknalt. Dat gebeurd mij ook wel eens. Binnen is het gewoon soms zo krap dat dat soort dingen gebeuren. Dan zeg je sorry en rijd je gewoon weer verder, dat hoort er nou eenmaal bij. Ik probeer meestal wel de binnenbocht te pakken maar sommige mensen denken daar net zo over

Mijn grootste ergernissen ooit... Al die overijverige instructeurs en ouders aan de zijlijn! Sommige kinderen worden echt de grond ingeboord en dat is écht heel erg. Uit pure wanhoop zitten die huilend op de pony en rossen dat beest af, alleen omdat moeders of vaders weer niet tevreden is. Ik word er echt gek van soms, je probeer rustig los te rijden en 10 mensen staan aan de kant hun kroost te commanderen. Meer dit, minder dat, ga nou eindelijk eens recht zitten, rijden met die handel, doe nou eens normaal, kan je niet normaal rijden? Allemaal dat soort dingen, het woord "goed" of "netjes" hoor je nooit... alleen maar kattige en afkrakende dingen. Vervolgens weer kinderen die zich daar geen raad mee weten en de schuld bij de pony leggen, "hij doet het niet", pony word dan de dupe van ouders die perse willen dat hun kind het beste is. Mijn ouders hebben zich nooit met mijn rijden bemoeid. En daar ben ik heel blij mee! Ik ben degene die de proef moet rijden dus vind ik ook dat ik zelf moet kunnen losrijden. Laatste tips zullen ongetwijfeld handig zijn maar soms loopt het echt uit de hand!

Wat wel goede dingen zijn.
Vaak de sfeer op outdoor concoursen! Met mooi weer kan het echt harstikke gezellig zijn. Sommige secreatriaten zijn ontzettend snel met het natellen van de punten. Dat is echt súper! En ook erg leuk dat je op outdoor concoursen even een praatje kan maken met de jury. En de meesten vonden het altijd erg leuk dat Nordwind al zo oud was enzo! Dan begin je toch wat leuker aan je proef vind ik zelf. Binnen voel ik me meer zo'n nummertje dat wordt afgewerkt. Buiten is het allemaal wat soepeler en ik ben een echt outdoor-mens.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:10

Ik erger me aan alle deelnemers c.q. posters in dit topic die klagen over 5-en en 6-en proeven en zelf niet in de gaten hebben dat ze zulke proeven rijden en dit op de juryleden afwentelen.
Dat is mijn grootste ergernis.
Kijk eens wat vaker in de spiegel, mensen!!
Ik zou graag die 3-en en 8-en uitdelen maar je komt er gewoon niet toe omdat er niet zo gereden wordt.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:15

Kan ik me heel goed voorstellen fitzroy
Ik kon me er vroeger echt ook vreselijk aan ergeren, tot ik er als schrijver naast kwam te zitten en idd heel goed begreep dat er vaak niet meer van te maken is. Er wordt volgens mij nog geregeld gekozen voor een 5 om iemand niet volledig af te branden, maar veel meer als een 6 zit er niet in.
Ben zelf ook echt met de neus op de feiten gedrukt en ben heel andere doelen gaan stellen. Ik begrijp nu waarom het vaak niet meer is als een zesje en dat ik heel hard er aan zal moeten werken om er een zeven van te maken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:19

Fitzroy schreef:
Ik erger me aan alle deelnemers c.q. posters in dit topic die klagen over 5-en en 6-en proeven en zelf niet in de gaten hebben dat ze zulke proeven rijden en dit op de juryleden afwentelen.
Ik zou graag die 3-en en 8-en uitdelen maar je komt er gewoon niet toe omdat er niet zo gereden wordt.

En toch rijd ik vaak 8jes en 3tjes.
Ik heb vaak een 5 op mijn halsstrekken.. (terwijl mijn paard in de proerf helemaal NIET zijn hals strekt.
En ik heb vaan een 6je of 7 op die volte in galop terwijl ze een hele mooie ronde volte maakt met de juiste stelling en een goed achterbeen.
Ze heeft een extreem goede galop en die volte gaat dan eigenlijk altijd heel goed.
Meer dan een goede ronde volte in een nette galop met een goed achterbeen en de juiste stelling kan je toch niet vragen in de B?
Wat ik moet ik dan nog meer doen om die 8 te krijgen??

En daarbij heb ik wel eens een 8jes 3tjes jury..
En een 5jes en 6jes jury tegelijk als ik buiten op wedstrijd ben.
Terwijl de proefen dan niet tot nauwelijks verschillen van elkaar.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:52

Fitzroy schreef:

she's back !! Afbeelding

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:56

Fitzroy schreef:

hier sluit ik me volledig bij aan!