nieuwe proeven, de eerste indruk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 23:39

Ik heb proef 25 & 26(Z1) gereden en ondanks dat ik een 3 en 2 4en had in mijn proef had ik nog 212 punten ( 1e plaats ) mede doordat ik voor de stap een 7 kreeg, de houding& zit, het in aanleuning gaande paard of zoiets dergelijks ) dat telt lekker aan! De andere proef had ik 210 -2 pnt.

Vond ze wel fijn rijden, maar ik was het nu de bedoeling om bij de cijfers van de gangen onderaan de gangen an sich te becijferen ? Want ik kreeg nu het gevoel dat er was gekeken naar de onderdelen in de betreffende gang en als die goed waren dat ik daarvoor een 7 scoorde op de gangen.
Maar dus niet op de kwaliteit van de gangen. Ik vond dit overigens wel net zo eerlijk

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:31

Ctal schreef:
Want ik kreeg nu het gevoel dat er was gekeken naar de onderdelen in de betreffende gang en als die goed waren dat ik daarvoor een 7 scoorde op de gangen.
Maar dus niet op de kwaliteit van de gangen. Ik vond dit overigens wel net zo eerlijk
Volgens mij is je gevoel wel juist

Fleurtje100

Re: nieuwe proeven, de eerste indruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:09

Ik zag gisteren in de krant uitslagen staan de van de M2 ergens..
1. 229
2. 224
Dat zijn echt uitzonderlijke hoge punten. Drie winstpunten is al zeldzaam laat staan scores van 75% en hoger. Heb het idee dat het allemaal wat hoger uitvalt.
Ik reed zelf afgelopen weekend ook ineens winst en bij winst bij een als zeer streng bekend staan echtpaar (al vond ik het zelf best terecht gepunt met duidelijke kloppend commentaar erbij).
Nieuwe M2 proeven vind ik makkelijker om te rijden, niet een qua onderdelen maar de lijnen zijn overzichtelijk, en je hebt net wat meer tijd overal tussendoor.

kivas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:46

Ikzelf start 21 mei pas voor de eerste keer met mijn (dan) 4 jarige ruin..Heb zelf al een aantal proeven voor moeten lezen, afgezien van dat mijn stem happerde, wegviel en oversloeg, ben ik zeer enthausiast over deze proeven!
Met name voor de jongere paarden zijn ze super te rijden!!
Ook vind ik het een goed punt dat er in de B nu middenstap gevraagd wordt, je paard lekker lang over de rug naar voor stappen, heerlijk!!
Ikzelf zal het 21mei ondervinden of ik daadwerkelijk zo enthausiast zal zijn en dus blijven

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:51

Iemand die gewoon mooi op het paard zit kreeg vroeger een 8 voor houding en zit.
Nu gewoon TWEE achten. Eentje bonus voor de hulpen.........

Een goede combinatie krijgt u ook 3 bonuscijfers op de gangen.
Gewoon 3 achten.........

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:00

Nou, ik mn eerste proeven het afgelopen weekend voor het eerst gereden. sinds kort L2. en het beviel mij eigenlijk wel. had toch 2x winst, terwijl het allemaal wel zeker beter kon. zaten een paar fouten in e.d. (miscommunicaties....) maar mijn moeder moest voorlzen en die zat helemaal in de stress haha!

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:42

Sammie schreef:
Ctal schreef:
Want ik kreeg nu het gevoel dat er was gekeken naar de onderdelen in de betreffende gang en als die goed waren dat ik daarvoor een 7 scoorde op de gangen.

Volgens mij is je gevoel wel juist

Hih oh dat was dus ook de bedoeling
Mij zijn ze iig bevallen maar dit was dan ook maar 1 klasse

Telt idd lekker aan bij de laatste cijfers Ik had d'r alleen geen 8en voor helaas

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:15

Ik vind niet dat je kan zeggen dat paarden met betere gangen dus ook altijd betere punten krijge, bij de laatste punten die gegeven worden (stap, draf, galop)
Als je je paard op de juiste manier aan het lopen hebt,(impuls, aanleuning, zuiver) krijg je ook een goed punt, ook al heeft je paard misschien mindere gangen dan andere.

Ben zelf enorm blij met de nieuwe proeven.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:31

Dat wordt dus ook niet gezegd

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:16

Ik heb vandaag ook voor het eerst de nieuwe proeven gereden.
M1, proef 17 en 18.
Opzich vind ik ze wel fijn te rijden, alleen snapte ik vandaag helemaal niets van mijn punten.
De eerste proef vond ik zelf wel lekker gaan, hij was lekker aan het been en rustige aanleuning, 169 punten terwijl ik toch wel een klein winstpuntje verwacht had.
De tweede proef vond ik een stuk minder, hij werd wat moe dus niet echt meer lekker aan het been en hij lette overal op, behalve op mij, 191 punten en een 4e prijs..

Ghjkl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:25

Hey Fleurtje.
Dat waren zeker /knip
Staan in de wijde omtrek bekent als zeer streng!
\Heb er zelf geen moeite mee, als je weet wat ze willen zien en je rijdt daarnaar krijg je een hele bult 8en, maar als je dat niet doet kun je het idd wel vergeten.
Altijd leuk die prijuitreikingen waar zij zijn geweest! haha!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 18-04-06 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: initialen verwijderd

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:19

Bij mij is er toch enige verwarring. Vandaag: ( M 1) uigestrekte stap : 7, midden draf: 6 en 7, midden galop 6 en 7. Cijfers voor de stap: 6, draf:6, galop:6.
Ik snap het niet meer!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 07:03

Tja, dat krijg je dan weer, een jury die geen verschil ziet en de gangen niet kan beoordelen, zet maar een 6 neer...

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:21

Ik had ook nog een 7 in de ene proef op mijn stap en in de andere proef een 5..
Ik kan niet zeggen dat mijn pony nou zo'n goede stapper is dus waar die 7 dan weer vandaan komt

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:07

CGJ12 schreef:
Iemand die gewoon mooi op het paard zit kreeg vroeger een 8 voor houding en zit.
Nu gewoon TWEE achten. Eentje bonus voor de hulpen.........

Een goede combinatie krijgt u ook 3 bonuscijfers op de gangen.
Gewoon 3 achten.........

Wat geef je aan een paard dat niet extra beweegt, maar wel goed tactzuiver is, afdruk heeft en dat ook blijft in de oefeningen?

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:02

Fronton schreef:
Wat geef je aan een paard dat niet extra beweegt, maar wel goed tactzuiver is, afdruk heeft en dat ook blijft in de oefeningen?

Een paard die tactzuiver draaft, EN afdruk heeft (en dat ook blijft) is per definitie een paard met EXTRA beweging.........

jepsica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:45

Ik was vandaag 2 keer 1e met 2 keer 194 punten. net geen 4 winstpunten. we hadden 2 verschillende jury's en in de 2de proef had ik als enige van de 10 ruiters een winstpunt dat is toch wel erg streng gejureerd.

Fleurtje100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:25

aannjjaa schreef:
Hey Fleurtje.
Dat waren zeker
/knip

Staan in de wijde omtrek bekent als zeer streng!
\Heb er zelf geen moeite mee, als je weet wat ze willen zien en je rijdt daarnaar krijg je een hele bult 8en, maar als je dat niet doet kun je het idd wel vergeten.
Altijd leuk die prijuitreikingen waar zij zijn geweest! haha!

Ja dat waren ze inderdaad, vond het alles meevallen vooral meneer was goed te doen. Want had er ook wel wat 4-en tussen staan (het gaat nog allemaal niet perfect). Die gigantisch hoge uitslag trouwens die ik had gezien stond verkeerd in de krant (of heb ik verkeerd gelezen ). Ik was het toch nog maar even gaan na kijken op startlijsten en het was de Z2 uitslag ipv de M2... ik dacht al....
Verder valt het me wel op dat er gewoon serieus verliespunten worden uitgedeeld. Had stiekem wel verwacht dat jury's dat toch niet zo makkelijk zouden doen en daardoor net wat boven die verliespunten zouden gaan zitten maar nee. Ergens ook wel goed maar ik weet dat als die van mij echt zijn dag niet heeft en alles eng vind ook weleens tegen de 130-grens (oude punten) aan heeft gezeten.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 18-04-06 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: initialen verwijderd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 07:07

Gisteren heb ik M2 proef gereden in de bagger, had ik op het onderdeel impuls en verzameling een 5 en daar stond bij als commentaar "meer verzamelen" Snap dit niet helemaal omdat er eigenlijk geen verzameling meer in de proef zit nu... Wel was het dat ie door de modder zeer weinig impuls had, maar das wat anders dan verzamelen toch????

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:44

Er wordt nog verzamelde stap gevraagd en omdat er geen progressieve overgangen meer getoond mogen worden, heb je wel een zeker vorm van verzameling nodig om bepaalde overgangen te rijden. Maar aangezien de overgangen zelf al beoordeeld worden, mag daar een hoog cijfer verschijnen als de overgang aan de eisen voldoet. Er wordt nergens verzamelde draf of galop gevraagd en dus is het dus kolder als je een 5 zou krijgen terwijl de overgangen en de verzamelde stap goed waren.
Impuls had wel goed moeten zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:59

De verzamelde stap had ik een 6 voor, net als alle 3 de gangen ook een 6. De impuls en verzameling de 5 snap ik wel, het was dikke blubber dus impuls was wel ver te zoeken denk ik... Ik vroeg me alleen af of dit commentaar nu nog wel terecht is... Maar ze zal misschien idd wel de graad van verzameling in de overgangen bedoelen dan

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:02

Het beviel mij best, zat voor het eerst sinds tijden weer goed in de prijzen Zonder echt apart gereden te hebben.
Tijdens eerste proef overall wel nette punten, maar wel een paar kadootjes gekregen op de gangen ed. (6-8-7, en ik heb geen heel apart bewegend paard, dus waar die 8 weg komt?) en 7ens voor de rest van dat rijtje (en een 8 voor verzorging he)
Was L1 trouwens.