Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) uit te gaan van een 10 en dan punten af te trekken van punten die van het ideaalbeeld afwijken.
ookal is het L1 hoe hoger je komt in de punten hoe kleiner de marge wordt, precies hetzelfde als je lager komt in de punten!! ik denk dat de grootste marge ligt tussen de 4 en 7! Dus als iemand de inzet van wijken vern*ukt dan krijgt ie van mij geen 10 meer....zit ze daar dan ook nog eens zo krom op en trekt ze hem met de buitenhand....dan moet ze blij zijn met een 7 ook in het L1 amondi schreef:De eerste keer dat ik de proef zag heb ik alleen naar het hotseflossen gestaard, daana de DVD teruggekeken en ontdekt dat dit toch wel een heel bekende ruiter was.... Ook ik vond dat ze veel te vaak met haar handen stuurde, kon ook niet anders haar benen zwabberden rond.
Maar ik denk dat een jury wel het totaal beeld kan zien en dan blijkt er toch een dijk van een proef te staan.
missmiekie schreef:amondi schreef:De eerste keer dat ik de proef zag heb ik alleen naar het hotseflossen gestaard, daana de DVD teruggekeken en ontdekt dat dit toch wel een heel bekende ruiter was.... Ook ik vond dat ze veel te vaak met haar handen stuurde, kon ook niet anders haar benen zwabberden rond.
Maar ik denk dat een jury wel het totaal beeld kan zien en dan blijkt er toch een dijk van een proef te staan.
hoe kun je dan toch op ruim 75% komen??
Concorde schreef:In de proef vond ik zeker wel wat onvolkomenheden zitten. Ik heb de amazone in kwestie ook wel op ´haar eigen´ niveau zien rijden en wat me toen, en nu vooral opviel is dat ze haar benen afsteekt, paard beetje aantikt en hierdoor een onrustig beeld geeft qua zit. Verder is ze écht vrij klein hoor. Kan me voorstellen dat je, als je dan op een groot paard klimt met flinke gangen, je niet zo lekker zit. En logischerwijs kán dat ook niet. Een ´Anky´ heeft veel meer lengte om zichzelf in balans te houden!
Concorde schreef:Ik weet niet wat voor paard dat is, maar het kan maar zo dat ze die voor iemand anders rijdt. Ik zou m er ook niet om laten staan!
amondi schreef:Concorde schreef:Ik weet niet wat voor paard dat is, maar het kan maar zo dat ze die voor iemand anders rijdt. Ik zou m er ook niet om laten staan!
Ik zou het na 2 keer wel gezien hebben en misselijk het paard verlaten.

. Op deze manier een proefje beoordelen geeft wel weer wat meer waardering voor de jury moet ik zeggen of in ieder geval begrip dat je niet altijd alles kunt zien.
amondi schreef:Zie laatste zin, ik heb hem
nog een keer bekeken en het paard gevolgd...
Moet iedere jury eigenlijk kunnen doen, gewoon een chip implanteren in die hap, rewind en oh het was toch goed....
Santos_05 schreef:amondi schreef:Zie laatste zin, ik heb hem
nog een keer bekeken en het paard gevolgd...
Moet iedere jury eigenlijk kunnen doen, gewoon een chip implanteren in die hap, rewind en oh het was toch goed....
Een proef jureer je toch 1 keer? Het gaat altijd om de eerste indruk toch?
Verder zag ik ook dat er naar de manier van rijden gekeken wordt, niet naar de naam. Gaat dit met de nieuwe proeven veranderen? Nu kan je meestal de uitslag al voorspellen als er een bekende naam mee doet aan een wedstrijd.
missmiekie schreef:ik zou graag een discussie willen starten, over het halsstrekken, ik zie hier 6-en langskomen(huh?) en 5-en, ik heb zelf een 4 gegeven. Maar ik zou graag willen weten waarom jullie dat cijfer gegeven hebben...