Jury-presentjes (naast de normale vergoedingen)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 09:43

Tof dat de schrijvers ook wat krijgen op sommige concoursen! Heb toch al regelmatig geschreven maar nog nooit iets gekregen
(moest al moeite doen voor een broodje tussen de middag...)

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 09:49

Moest gister jureren, kreeg een behoorlijke vergoeding (eigenlijk was het teveel) en een bos bloemen. Mijn vader was mee als 'schrijfster' en kreeg ook een bos bloemen. En we werden helemaal volgepropt met eten en drinken, ben wel 5 kilo aangekomen
Nou zijn bloemen niet echt origineel, maar het gaat om het idee vind ik.

Melf

Re: Jury-presentjes (naast de normale vergoedingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:56

Hier in de buurt zit een vereniging die met enige regelmaat van die 1-kilo-kaasjes uitdeelt onder de juryleden. Men mag dan zelf de smaak kiezen. Origineel en lekker denk ik zo.

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:24

Een aanrader om eens te jureren is Rijvereniging Almere Waterhout....Daar hebben ze altijd leuke presentjes, ook voor de schrijvers...Er is altijd tijd voor genomen om iets origineels te verzinnen. Soms is het standaard de fles wijn of de chocolaatjes, maar vaak niet...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:46

Melf schreef:
Hier in de buurt zit een vereniging die met enige regelmaat van die 1-kilo-kaasjes uitdeelt onder de juryleden. Men mag dan zelf de smaak kiezen. Origineel en lekker denk ik zo.

Dan moet je wel van kaas houden, mij maken ze daar niet blij mee (mijn moeder daarentegen wel).

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:44

Nee, die zou ik niet eens aanpakken, zo'n hekel heb ik aan kaas
Ben blij dat ik dat nooit meegemaakt heb, je wilt de organiserende vereniging toch ook niet voor het hoofd stoten.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 07:08

Dan zeg je: dank je wel en geeft hem aan je buurvrouw, of zus of mij!

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 08:54

Ik heb zo'n hekel aan kaas dat ik hem dus niet vast wil pakken, zo smerig vind ik het Dus dan zouden ze het toch eerst in een plastic tas moeten stoppen

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:06

Angelo schreef:
Alanta schreef:
Enne, Karin, dat viel mij ook op met de Drentse, je kreeg een envelopje in handen gedouwd en dat was het, viel me wat tegen.

Daar stond dan die lekkere mosterdsoep tegenover moet je maar rekenen.

Ja das waar, haha

Alanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:07

GeJe schreef:
Heb meestal mijn eigen schrijver mee, maar idd de meeste keren worden schrijvers/schrijfsters overgeslagen en wordt er nog net geroepen : "eeuh... owh ja, jij ook bedankt hé?!".

Het gaat om het gebaar, maar een vereniging die iets origineels weet te verzinnen blijft beter in het geheugen hangen... altijd goed voor wanneer ze weer bellen/mailen.

De Friese een doosje Roches (volgens mij van dezelfde fabrikant als Merci maar dat terzijde...). Heb de catering wel een luxer meegemaakt, maar had absoluut geen klagen.

Wij hebben ook nix te klagen gehad hoor, t was alleen vreselijk kkkoud!!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:09

haan schreef:
Leuk die presentjes maar een vereniging is het natuurlijk niet verplicht te doen, hoewel ik uit de juryleden opmaak dat ze het haast wel verwachten.......

Ik ben zelf geen jurylid, wel eens schrijfster geweest en jury bij onderlinge wedstrijdjes en het grappigste wat ik eens heb gekregen was een meloen bij de blauwe ruiters het was hartje zomer en erg warm, wat is er dan lekkerder ??

(was het vorig jaar of het jaar ervoor alanta?)

viel je toen met die hitte niet van je stoel oversized??

was volgens mij alweer 2 jaar geleden, ja was een goeie zet. Tja die oversized werd even niet goed toen he, dat weet ik nog wel

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:05

Alanta schreef:
Tja die oversized werd even niet goed toen he, dat weet ik nog wel

Is nooit weer helemaal goed gekomen..........

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:55

Wij geven meestal een fles wijn. Afgelopen wedstrijd kregen de juryleden wijn en een doosje chocola. Verder krijgen ze een mandje mee met broodjes, koeken, koffie en alles wat ze hebben willen (vragen we voor de tijd). Als we punten gaan halen vraag ik altijd of ze nog iets willen. (broodje, patat, noem maar op). Ook na het jureren vraag ik of ik ze nog iets kan geven. Verder natuurlijk de financiele vergoeding.
Ik vind de wijn eigenlijk wel saai onderhand maar ik weet niet zo goed wat ik anders zou moeten halen.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 10:56

CD28 schreef:
Wij geven meestal een fles wijn. Afgelopen wedstrijd kregen de juryleden wijn en een doosje chocola. Verder krijgen ze een mandje mee met broodjes, koeken, koffie en alles wat ze hebben willen (vragen we voor de tijd). Als we punten gaan halen vraag ik altijd of ze nog iets willen. (broodje, patat, noem maar op). Ook na het jureren vraag ik of ik ze nog iets kan geven. Verder natuurlijk de financiele vergoeding.
Ik vind de wijn eigenlijk wel saai onderhand maar ik weet niet zo goed wat ik anders zou moeten halen.

... Kijk da's denk ik dan (afgezien van de minder originele presentjes..) een organisatie waar het goed toeven is!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 11:10

Ik doe sinds kort het wedstrijdsecretariaat bij onze vereniging en haal dus ook de presentjes. Mijn collegaatje ( die altijd de jury's regelt ) en ik proberen een hele tafel vol te krijgen met verschillende soorten cadeautjes. De afgelopen keer konden de jury's kiezen uit: rosé, tig verschillende geurkaarsen en een keukensetje met dipschaaltjes en olie/azijn flesjes. De spullen die overblijven bewaren we, en de volgende wedstrijd vullen we het weer aan met nieuwe spulletjes. We vragen nooit dezelfde juryleden binnen 1 jaar, dus dan valt het ook niet op dat er wel eens dezelfde spulletjes liggen.
Voor de volgende keer zit ik zelf te denken aan badspulletjes ofzo. Natuurlijk verzorgen we onze juryleden ook goed: we vragen of ze wat willen drinken voor/na/tijdens het jureren tot ze er gek van worden en ze krijgen wat te eten ( tosti, soep, broodje kroket ). Als er een jury is die rond etenstijd komt jureren ( dus bijv. van 5 tot 8 ) krijgt hij/zij een bord warm eten. Hierbij wordt de schrijver natuurlijk niet overgeslagen.
Ik vind het wel moeilijk om steeds iets te verzinnen, en soms heb ik het idee dat bepaalde juryleden het er een beetje van nemen. Ik vraag echt elk half uur of ze iets willen gebruiken en dan komen sommige nog tussendoor met vragen over broodjes/meer drinken etc. Maar ja, ik haal het zo voor ze hoor, geen probleem.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 11:22

Alweer een organisatie goedgekeurd

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:33

Hahaha, er zijn dus wel goede organisaties. Zou er een verschil zijn tussen het zuiden en noorden wat dat betreft??

Ik als schrijfster heb nog nooit meegemaakt dat jury of ik een presentje kregen. Soms zelfs niks te eten ROND etenstijd *lees* tussen 5 en 9..........was een lange hongerige zit en toen ik klaar was was de frietkraam dicht . Belachelijk toch!? Ik zorg dat ik optijd daar ben, dus beetje vroeg om te eten en kon 's avonds om 10 uur thuis nog een boterham met pindakaas eten......

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:53

Ik schrik er toch wel van dat soms gewoon de schrijver overgeslagen wordt .
Bij ons krijgen ze altijd allebei gewoon drinken en te eten als ze dat willen.En allebei krijgen ze een presentje en de jury krijgt dan alleen nog een extra envelop .

De laatste keer vonden ze het presentje iig erg leuk (Olielampje,badgel ofzo,en een zakje merci in folie in gepakt met bedank kaartje)

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:52

Heb eens bij mn eigen vereniging (schaamde me dood) zitten schrijven. Het was 30 graden, en om 11 uur (we waren begonnen om 1/2 9) heeft de jury aan een voorlezer gevraagd een glaasje water te gaan halen omdat ie het niet meer uithield. Van de vereniging kreeg de jury NIETS te drinken, en dat met 30 graden... Pas aan het einde van de rubriek (1 uur 's middags) kreeg hij in de tent op het terrein wat te drinken.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 22:07

Dat zou voor mij wel reden zijn om die vereniging op de zwarte lijst te zetten.
Zo ga je toch niet met je juryleden om?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 22:55

erleyne schreef:
Ik vind het wel moeilijk om steeds iets te verzinnen, en soms heb ik het idee dat
bepaalde juryleden het er een beetje van nemen

.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:20

Eet jij ook de hele week niet voor je moet jureren, CGJ ?

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:22

Fitzroy schreef:
Eet jij ook de hele week niet voor je moet jureren, CGJ ?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:24

erleyne schreef:
Ik vind het wel moeilijk om steeds iets te verzinnen, en soms heb ik het idee dat
bepaalde juryleden het er een beetje van nemen

Ach, welja...

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 09:06

Hahaha.. tja, als je jurereren als een uitje ziet... ik ga dan toch liever een weekend naar Amtsterdam of een leuke avond in het theater hoor... die broodjes en drankjes koop ik zelf dan wel