Houden we onszelf voor de gek???

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:35

Nouw ik heb een keer best wel iets raars gehad en dat bewijst bij mij een beetje waarom ik een beetje un hekel heb gekregen aan dressuur :
Een keer had ik een proef en het ging helemaal niet goed pony met hoofd in de lucht(sterre kijken)en ik racete gewoon men proefje door echt super super super slordig...
Een vriendin van mij die toen 17 was die reed haar proefje mooi lekker nageefelijk paard en goed de figuuren gereden en noem maar op.
We reden allebei E-B met dezelfde jury..
En toen we de punten kregen had ik 158 en zei 150 nou toen stond ik echt met men mond verbaasd open van dit kan nooit....
Ik ook tegen mijn instructeur die ook zei dat het voor geen ene meter ging van hoe kan dat nou zij had mijn punten moeten hebben.
Dit is dan een van de dingen en dan nu nog zo iets:
Ik had in maasdriel 2 proeven te rijden en hij liep best wel goed.
Men eerste proefje ging dan ook super naar mijn smaak.
Daarna men tweede proefje dat ging wat minder als het andere maar ook was ik daar tevrede over..
Toen ik men punten kreeg had ik voor de eerste proef 182 punten en een 1e plaats en voor de tweede proef 150 punten en een 8e plaats nou mensen zeggen dat 10 punten verschil al veel is maar dat kan nog als ze ongeveer het zelfde lopen maar gewoon 32 punten verschil dat kan gloof ik echt niet of je moet echt een echte rot proef neerzetten en de mijne was echt niet veel slechter als die andere...
Dus ja toen had ik ook wel zo iets van dressuur is gewoonweg niet eerlijk...

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:53

Zolang mensen zullen jureren zul je toch die verschillen houden. met of zonder halve punten. Iedereen is anders en wil wat anders zien.
Het is gewoonweg onmogelijk om iedereen tevreden te stellen.
Je hebt gekozen voor de sport en daar heb je het maar mee tedoen. Als het je niet aanstaat moet je zeker maar een andere sport zoeken.
Dressuur is zeker wel eerlijk. Juist omdat er door verschillende mensen gejureerd wordt. de een ziet iets wat de ander niet ziet het probleem is dat het voor de meeste ruiters te confronterend is. die denken dat hun paard perfect in orde is en dan blijkt het niet te zijn.
Ik ben het meestal wel eens met de jury maar blijf reeel voor me zelf.
Alles wat op de protecol staat klopt altijd wel. Maar als er iets niet klopt vindt ik dat ik dat rustig mag zeggen zonder dat er gelijk wordt gegild dat het niet aan de jury ligt.
jullie zeggen zelf al dat het ''maar'' mensen zijn.
Maar het valt me vaak wel op dat de mensen die bijna altijd commentaar op juryleden hebben doorgaans idd niet goed rijden en niet WP waardig. dan is de jury een makkelijk doelwit en daar moet dan ook een einde komen.