Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 23:07

Ik denk dat ze bang zijn dat die schrijver zich gaat bemoeien met de jury.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 11:30

Nou en? Die is toch ook gekwalificeert?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:00

Ja, maar die schrijft en jureert toch niet? 1 kapitein lijkt mij genoeg, anders krijg je ongelukken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:06

Die heb je nu ook, op kampioenschappen. Als je vd ene jury 20 plaatsen hoger eindigt dan bij de andere jury!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:45

ja, maar dat is niet in overleg. Die doen dat niet samen bepalen.

Als er 2 juries tegelijk (samen) gaan bakkelijen over of het nou een 6 of 7 is en ze zijn het er niet over een, letten ze dan nog wel op de rest van de proef? En dat terwijl er maar 1 een duidelijke jurering als taak heeft en de ander als schrijver. Dan hoeft de schrijver zich er toch niet mee te bemoeien.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:57

Sammie schreef:
Als er 2 juries tegelijk (samen) gaan bakkelijen over of het nou een 6 of 7 is en ze zijn het er niet over een, letten ze dan nog wel op de rest van de proef?

Waarom nou gelijk weer bakkelijen?
Als je een "schrijvende" jury niet vertrouwt bij een andere jury in het hok is er iets goed mis.........

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 23:26

Wees eens eerlijk. Als jij een 7 geeft voor iets en je schrijver meldt: Een 7? Kom zeg. Dat is toch duidelijk een 6 waard, nét. Hoe kom je nou weer op een 7 voor zoiets.
En dit gaat zo een aantal puntjes door. (andersom kan natuurlijk ook )

Geen idee of dit echt de reden is van het verbieden, maar kan me er wel wat bij voorstellen.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 23:35

Als ik aan het schrijven ben heb ik nauwlijks tijd om precies op de oefeningen te letten die gereden worden... dus waarom niet... je moet het commentaar opschrijven en komt zo te weten wat die jury belangrijk vind.... de eerste paar rondjes die iemand in de bak rijdt kun je als schrijver al een beetje een beeld vormen...

maar even weer ontopic: weet de TS al hoe ze dit gaat oplossen????

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:59

Sammie schreef:
Wees eens eerlijk. Als jij een 7 geeft voor iets en je schrijver meldt: Een 7? Kom zeg. Dat is toch duidelijk een 6 waard, nét. Hoe kom je nou weer op een 7 voor zoiets.
En dit gaat zo een aantal puntjes door. (andersom kan natuurlijk ook )

Geen idee of dit echt de reden is van het verbieden, maar kan me er wel wat bij voorstellen.

heb je daar tijd voor? om daar over te discusseren?

Soms gaan de onderdelen zo snel achter elkaar dat dat volgens mij niet eens mogelijk is?

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:22

Citaat:
Wordt vervolgd na zondag, dan laat ik jullie iig weten hoe het allemaal is afgelopen......

nou en, hoe is het gegaan?

db1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 19:19

Sorry dat jullie een poosje op antwoord hebben moeten wachten.... heb een aantal dagen op bed gelegen met flinkie hersenschudding! Ben afgelopen donderdag flauw gevallen met hoofd tegen een muur aangeknald, resultaat een hersenschudding en aantal hechtingen.... ben dus niet gestart.....

De bewuste jury was niet in een goede bui, drie groepen van 8 ruiters gejureerd varierend van L2 tot Z2 de laagste punten waren 128 en de hoogste 157..... ben niet geweest maar heb wel gehoord dat de kwaliteit niet zo belabberd was als de punten doen denken, secretariaat had aan einde van de dag gemeld tegen iemand die ik ken dat het de eerste en laatste keer was dat ze bij die vereniging had gejureerd... voor haar niet leuk maar voor mij prettig tref ik haar daar iig niet!!

Hoe nu verder..... ik weet het eerlijk gezegd niet hopelijk duurt het weer een poosje voordat ik weer eens bij haar de ring in moet. Zondag heb ik wedstrijd, (als ik ga) en zij rijd ook mee, ben van plan om haar op een rustig moment op een aardige manier aan te spreken en er nog eens over te praten!

Snipsnap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 02:28

Ik had het dus ook met een jury. Ik had haar afgelopen zomer bijna elke week en werd daar niet echt vrolijk van, ben gewoon elke keer gestart met hoop dat ik dan toch maar een keer hogere punten van haar zou krijgen en dat zat er niet bij haar in. Tot dat mijn vader het echt zat was want net zoals bij vossie zette ze geen commentaar op het briefje, en zij bleef bij de prijsuitreiking nooit ging gelijk naar huis dus had nooit een keer de kans om het aan haar te vragen. En toen was er outdoor een keer dat ze bleef en ik en mijn vader gingen naar haar toe en vroegen netjes aan haar wat ik nou verkeerd deed bij haar in de proef, en daarop wist ze eigenlijk niks op te zeggen draaide er om heen, maar zij bleef heel vriendelijk. Toen een paar weken erna kreeg ik haar weer en hoopte dat het nu anders was en reed een goede proef bij haar, ook vond zij dit en kreeg van haar een 1ste prijs en een dikke wp misschien heeft ze toch gedacht dat ze verkeerd zat, en heb daarna altijd terechte punten van haar gehad en met goede commentaar erbij.

Ik denk toch dat je de ''bewuste'' jury maar eens moet aanspreken en vragen, en niet in een volle kantine en anders gewoon je proef oplaten nemen en dit door een andere deskundige laten beoordelen of opsturen naar de KNHS.

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 10:09

Voor degene die de comi eens willen beoordelen, ik heb een foto topic geplaatst, viewtopic.php?f=10&t=488460 Het heet, risthia 7 jarige stermerrie jazz x saros. De foto's zijn genomen toen ze net M1 liep, als het paard zo loopt en een foutloze proef loopt, vinden jullie het dan 131 punten waard???

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:20

Misschien iets achter de teugel? Dat kun je zelf het beste beoordelen.

Als je een jury treft dat daar niet tegen kan dan hang je bij ieder onderdeel. En waarschijnlijk terecht, in de Z zal er meer oprichting moeten komen en het neusje moet eruit blijven.

Maar nogmaals, misschien, het lijkt mij zo toe maar wie weet is het helemaal verkeerd gezien.

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 10:23

Ja dat achter de teugel klopt wel en voor het Z liep ze daar lang niet goed genoeg ben ik met je eens. Maar die foto's zijn van mei dit jaar en toen liep ze in de M1. Ik ben van mening in het M1 iets achter te teugel maar met een een fijne stille en open aanleuning dat je dan niet zulke punten geeft. Maar idd als de jury er wel zo overdenkt en bij elk punt aftrek geeft daarvoor.... dat kan. Maar ik blijf vinden dat je dat dan wel al commetaar op de coupon moet zetten zodat ik er iets mee kan, vind je dat niet?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:25

Helemaal mee eens! Laag punten mag, commentaar moet.
We hebben zelf eens 19 x een 5 gekregen in de Z2 pony's met helemaal geen commentaar! Proef was ons inziens winstpunt waardig, maar dat is een ander verhaal!

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:23

op een paar foto's kun je niet zeggen hoe ze in een proef zal lopen. Maar: ik zie geen harmonie tussen paard en ruiter, zwiepende staart en achter de teugel? zit van de amazone is niet correct ... nahh ....

db1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 16:44

Suzan1 schreef:
op een paar foto's kun je niet zeggen hoe ze in een proef zal lopen. Maar: ik zie geen harmonie tussen paard en ruiter, zwiepende staart en achter de teugel? zit van de amazone is niet correct ... nahh ....

Dan vind ik dat je van die paar foto's ook niet kunt zeggen dat er geen harmonie is! Dat staart zwiepen klopt op een aantal foto's maar foto's zijn gemaakt op een zomeravond bij 25 graden en erg veel vliegen en muggen, dus dat zwiepen komt daardoor!
Idd zit is niet correct, beugels moeten korter en ik moet niet achterover hangen, dat ben ik geheel met je eens. Normaal zit ik netter, heb een dag voordat de foto's zijn genomen een klap van een n/jaarling in mijn rug gehad, vandaar de lange beugels om mijn rug wat te onlasten.....

Ik wil nu echt niet met ja maar gaan zeuren maar wil wel even uitleggen waar eea mee te maken heeft.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:35

Als je zulke foto's plaatst kun je ook zulke reactie's verwachten. Over die harmonie kan ik niks zeggen. Ik vind de fotos van rare standpunten genomen, maar de aanleuning vind ik zeker voor verbetering vatbaar. Soms lijkt het of het paard een valse knik heeft. En dan doel ik vooral op de 2de,4de,5de & 6de rijfoto, Een zwiepende staart, tja welk paard heeft dat nou niet een keer? Daar zou ik niet overvallen.
Als je zo zou rijden in een proef (met goede houding en goede proefonderdelen) denk ik dat je nét aan rond wp zit. Afhankelijk van waar de jury de nadruk oplegt.
Toch zitten er ook wel goede dingen tussen, maar de foto's zijn nou niet echt je-van-het..

En even op je laatste reactie: Ik begrijp dat jij weet wat er die dag is gebeurt of die dag ervoor, maar een jury (en wij hier ook niet) weet dat niet en beoordeeld op wat er in de ring verschijnt en je vraagt hier mensen een stuk of 7 foto's te beoordelen. Kun je zo'n opmerking over je houding verwachten.

quicklylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:32

pff ik vind dat zo stom,

ik rijd ou ongeveer half jaartje in de L1 ik heb nou 7 winspunten..

de half jaar dat ik nou in de L1 rijd ging hartstikke goed elke keer wel hogere punten ( tussen 150 en de 165) door verschillende jurys

nou heb ik 3 wedstrijden achter mekaar een jury en alle 3 die keren heb ik 143 punten gehaald!!! net zoals gisteren(zondag) ging de proef veeeel beter als de week daarop maar precies dezelfde punten! en nou staan er bij de onderdelen die heel goed gingen commentaar met maar een 5 en de vorige keer had ik voor die onderdelen(terwijl mijn pony eruit naaide ) een 6 ??

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:41

Fitzroy schreef:
Zoals bij vossie klinkt het idd wel extreem, maar ik weet zeker dat er ook mensen zijn die dat bij mij denken, als ze zien dat ik ergens jureer.
Als ik bv. zie dat iemand erg met zijn handen werkt, dan trek ik ook consequent punten er vanaf. Dat kan een combinatie dan interpreteren als 'die jury moet mij niet' , maar zo is het natuurlijk niet. Die jury let op je handgebruik en dat staat de jury niet zo aan.

Maar zet je dat als jury dan ook op het protocol, als een jury daar bv bij mij consequent een punt bij iedere oefening vanaf zou trekken en ik een protocol vol 5en, 4en en soms een 6e met amper commentaar en al helemaal geen commentaar wat daar op slaat... geef dan bv een heel laag cijfer bij gereden zijn in het algemeen met als commentaar werkt teveel met de handen of handen meer ontspannen, kijk daar kun je tenminste wat mee. Dan is duidelijk waar het aan schort.
Wat dat betreft zitten de protocollen van de FNRS proeven beter in elkaar, daar kun je onderaan goed je commentaar en punten kwijt mbt de houding, zit, beenhulpen, tegelhulpen enz enz, en dan kun je voor de oefeningen zelf nog best redelijke punten kwijt.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:27

Maar wat voor punten haal je dan bij een andere jury?

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:03

Er is hier in het noorden ook een jury (m/v wie hoe wat waar laat ik in het midden) en die heb ik bij de pony's nog nooit een winstpunt zien geven. Bij de paarden heb ik gehoord van wel maar hij houdt schijnbaar niet zo van pony's ofzo. In ieder geval was ik daar laatst nog 2de met 143. En dat wás me toch een goede proef! (dat zeg ik echt niet gauw ook omdat Nordwind al zo oud is en er dus veel meer 'betere' mensen zijn (met meer flitsende pony's)). Maar die proef was echt om je vingers bij af te likken! Super impuls, super aanleuning/opgericht, alles netjes op de letter en al die kleine dingen zoals door de hoeken enzo ging echt super! En daar zit je dan met je 143.. in die ring (m2) had niemand een winstpunt. Nummer 1 had 148...

In exloo ben ik nog gedeeld 5de geworden met 147... Van de 12! Die jury had ik verder nog nooti eerder gehad. Daar waren wel 2 of 3 mensen met een winstpunt. Maar toch... van de 12, dat is best weinig! Hoewel ik daar wel redelijk vrede me had want er waren een paar kleine foutjes