orun ervaring?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:33

Katja schreef:
Dit wordt wel erg offtopic zo. Het is wel een interessant onderwerp war ik graag ergens anders een discussie over voer.

Dus...

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:47

Barbara_m schreef:
Ik vind gewoon dat dit soort paarden niet het gewebste niveau halen wat gevraagd wordt in de dressuursport.

Het gaat toch over de ORUN cursus? Het niveau is daar B/L, hoogstens Z2. Dit niveau halen Friezen wel. Moet toegeven dat er veel stranden in de L2/M1, maar ook veel KWPN'ers stranden daar.

Barbara_m schreef:
Tuurlijk zullen er friezen zijn die dit wél kunnen, al zullen het er maar heeeel erg weinig zijn.

Er zijn ook niet veel "gewone paarden" die dit halen. Er zijn meer WPN'ers, dus ook meer bovenin de dressuursport.

Barbara_m schreef:
Een Fries zal nooit tegen een goede KWPN'er op kunnen.

Hoe verklaar je dan dat er *hier iig* regelmatig Friezen bovenaan staan?

Barbara_m schreef:
Friezen kunnen niet uitstrekken in draf, ze heffen veel te veel in het voorbeen, een goede galoppade is ver te zoeken.

Mwoah mijn fries doet toch niet onder voor de KWPN'er van de buren. Maar idd op hoog niveau zal een Fries het op deze punten altijd verliezen van een "gewoon" paard.

Barbara_m schreef:
Een fries is gewoon niet het prototype dressuurpaard, ik vind het niet fijn lesgeven.

Ben ik met je eens dat het niet het prototype is. Maar wát vind je er dan niet fijn aan
Doe de lerarenopleiding en heb net geleerd door te vragen

Barbara_m schreef:
Ik geef bjivoorbeeld wel les aan een Lippizaner die Z2 loopt, maar ja die komt ook niet echt veel verder. Dus wat moet je dan doen, die mensen laten geloven dat het wel kan (liegen), of gewoon zeggen: ''Dit is het hoogste niveau dat haalbaar is met dit paard, en wat gaan we nu verder doen?''

Eerlijk zijn en melden dat ze wss niet veel verder komen.

Ik ben het met je eens dat wanneer je ambitie's hebt om op nationaal niveau te gaan starten, een Fries iig niet de gemakkelijkste weg is. Maar het ging hier om een cursus op B/L niveau.. Das toch wat anders.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:12

Oke Gjilke, je hebt een gewelige Fries, verder nog iets?
Iedereen heeft zijn of haar mening, oke? In een ander topic werd ookal gewezen op het erg off-topic gaan... dus laten we een discussie als deze (die overigens erg interessant is) ergens anders voeren.

havermout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:01

Barbara_m schreef:
Iedereen heeft zijn of haar mening, oke? In een ander topic werd ookal gewezen op het erg off-topic gaan... dus laten we een discussie als deze (die overigens erg interessant is) ergens anders voeren.

Waar?

Nelleke_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:39

Ik heb dit topic eens doorgelezen ik snap het probleem niet echt. Ik bedoel als je op de cursus wel friezen krijgt om les te geven, dan is dat toch juist goed dan heb je de kans om ook die paarden les te kunen geven. Zo krijgt je in iedergeval genoeg ervaring in het les geven. Het is namelijk ook "discriminatie" als je later word gevraagd om iemand met een fries les te geven en je weigert dat omdat je friezen niet fijn vind les geven.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 11:50

Ik vind het geen discriminatie, dat is gewoon eerlijk zijn. Er zijn verder genoeg andere instructeurs die dat wel doen. het immers niet goed om met tegnzin aan je lessen te beginnen. Ohw ja enne ervaring zat .

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:52

Barbara_m schreef:
Oke Gjilke, je hebt een gewelige Fries, verder nog iets?
Iedereen heeft zijn of haar mening, oke?

Ja maar dat wist ik wel . Nee even serieus, dat heb ik niet gezegd.
Ik vind het ook prima dat iedereen zijn eigen mening heeft. Ik vraag me alleen af Waarom. Maar als je daar niet op wilt antwoorden, is dat ook geen probleem.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:04

Ik vind gewoon dat Friezen geen dressuurpaarden zijn. Ik ga daar geen onnodige energie aan verspillen. En anders buit ik mensen uit, en daar houd ik niet van. Ik ben ten allen tijden eerlijk en ik vind gewoon dat een Fries is voor onder het zadel niet geschikt is.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:07

Heel vervelend dat jullie toch offtopic door blijven gaan. Nogmaals een verzoek om de discussie ergens anders of via pb te voeren.

Dressuurgek

Re: orun ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:57

Van mij en andere vraag.

IK heb met mijn pony Z2+15 gereden en ben nu met mijn paard M2 startgerechtigt. Wat raden jullie mij aan om mee te beginnen (rekenig houdende met het feit dat ik alleen nog maar een paar lessen van anderen heb overgenomen): de basiscursus of de eerste fase??

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:59

Eerste fase. Het niveau van de basiscursus ligt echt heel erg laag.

Dressuurgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:04

Dan ga ik daar volgend jaar maar eens aan beginnen......Thanx

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:26

Basiscursus hoef je toch helemaal geen wedstrijden voor gereden te hebben?
Ik zou ook eerste fase doen.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 08:49

Katja schreef:
Eerste fase. Het niveau van de basiscursus ligt echt heel erg laag.

Het niveau van mijn basiscursus lag vele malen hoger dan het niveau van mijn eerste fase cursus, maar goed dat kan een toevalstreffer zijn.

Gaat het je echt om het lesgeven, raad ik basis aan, gaat het je om het rijden moet je eerste fase gaan doen

Dewi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:14

Heb de 1e fase met een fries gedaan hahaha. vond het niveau nogal laag, de instructeur had duidelijk een aantal lievelingetjes en heb er eigenlijk weinig nieuws gehoord. Theorie stelde trouwens ook niet veel voor. Een beetje paardenmens weet al wat daar verteld wordt (hoop ik).

Nou loop ik wel een beetje negatief te doen, dat is niet uit de hoogte bedoelt hoor! Het was ook best wel gezellig en het friesje bleef er slank bij....

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:37

Ik ben 1x meegeweest met iemand naar de basiscursus en dat niveau was echt schokkend.
Toen ik 1e fase deed was het niveau heel erg laag. Bijna alleen maar mensen met 1 winstpunt in het B springen en 1 winstpunt in de L dressuur. Een paar lesklanten van me hebben wel in groepen met redelijk niveau gezeten.