Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
pikeurmiep schreef:sorry hoor, maar als je niet tegen dit commentaar kunt moet je stoppen met dressuur.
het is en blijft een jurysport.
ik heb ook weleens gehad dat een jury uit de auto stapte en commentaar had op mijn manier van rijden of kleding of op mijn paard.ik schud van ja en amen en stap gewoon weg en denk oke,dit hebben we weer gehad.
ik sta er boven.moet jij ook doen.
ik zou het helemaal zot vinden als je het gaat melden bij de knhs.sorry hoor maar dat is mijn mening.
listiglistje schreef:Jury krijgt gewoon een aantekening achter de naam, meer niet hoor...KNHS doet daar verder niets mee, gewoon papieren afhandeling https://www.knhs.nl/over-knhs/klachtenprocedure/
(Ik heb veel vriendinnen welke jureren, ook zij hebben wel eens een klacht gehad)
Pas bij meerdere opmerkingen/klachten over het betreffende jurylid heeft het pas consequenties.
Nogmaal zelf zou ik er niet wakker van liggen, zou er alleen maar om lachen en het zou mij motivatie geven om het tegendeel bewijzen
listiglistje schreef:Gek genoeg hoor je altijd mensen piepen als ze de punten te laag vinden, als ze teveel krijgen hoor je ze niet
De ene keer krijg je te weinig, de andere keer teveel, het gemiddelde per jaar zal wel kloppen!
listiglistje schreef:Gek genoeg hoor je altijd mensen piepen als ze de punten te laag vinden, als ze teveel krijgen hoor je ze niet
De ene keer krijg je te weinig, de andere keer teveel, het gemiddelde per jaar zal wel kloppen!
Rocamor schreef:listiglistje schreef:Gek genoeg hoor je altijd mensen piepen als ze de punten te laag vinden, als ze teveel krijgen hoor je ze niet
Daar heb ik nog twee mooie aanvullingen op. Bij de eerste was het mijn laatste B-proef met de genoemde tuiger. Het liep niet, wilde niet, kreeg hem de bochten niet door. Moest hangen, sleuren en bekant trappen om me door de proef te worstelen. Ik kwam met een fikse sik de proef uit. Knol op trailer en ik wilde al weg. Toch maar even prijsuitreiking meegemaakt. Bleek ik eerste met 172 punten (sorry oude puntensysteem, dus dubbel winst geloof ik). Bleek dat mijn geruk en gepluk en getrap en geworstel voor anderen niet te zien te zijn geweest. Meerderen vonden het gewoon een erg mooie proef. Nou, mijn kin op de grond, dat kan ik wel zeggen....
En de tweede. Zelfde paard ook in de B. Tuiger, beslagen, maar geen kalkoenen, wedstrijd op gras en had net geregend. Geen geschikte combi kan ik wel zeggen. Tijdens de galop glijdt hij achter weg en we gaan saampjes tegen de vlakte. Gelukkig geen schade, behalve mijn ego. Ik heb verder gereden, maar paard liep erg voorzichtig na de val en ik reed er niet voldoende aan. In mijn ogen (destijds) hierop flink afgestraft door het betreffende jurylid, want "ze had er best rekening mee kunnen houden....". Maar zo werkt het natuurlijk niet. We lieten gewoon niet zien wat we hadden moeten laten zien.
Een 1 voor een moment te kort stilstaan dat is inderdaad wel apart. Maar of dat alleen aan het Haffie ligt?