Ik heb namelijk niet alleen last van zieke mensen, of mensen die spontaan ineens iets anders plannen...Wat te denken van vergeten lessen of zelf zonder navraag invullen dat er lessen niet doorgaan terwijl dit wel het geval is en dus niet opdagen.
Ik hou immers ook gewoon de tijd vrij, en moet wel weten waar ik financieel aan toe ben. Het is wel mijn loon namelijk.

Ik werk 'helaas' ook met leskaarten, niet alleen omdat het voor mij handiger is qua administratie en continue geld moeten wisselen anders,maar helaas ook deels zodat afzeggers ook echt betalen voor hun te laat afgezegde les.
Het zijn wel vaak dezelfde mensen die afzeggen hier, dus daar ben ik gewoon wat strikter in geworden door de tijd heen. Eventuele echte noodgevallen ( zware ongelukken, afbranden huis ofzo
) wil ik er trouwens uiteraard wel coulant in zijn, maar echt wel vanuit mij. Niet dat leerlingen dit zelf gaan zitten beslissen.Vind het naar dat het moet, maar zonder deze regeling loop ik denk ik zo'n 250 euro per maand mis, en dat is mij net teveel. Ook omdat als ik het niet zou aanhouden,mensen juist nog makkelijker erin gaan worden met alle gevolgen van dien.

. Te coulant zijn (heb ik zelf gedaan hoor) werkt niet altijd als ondernemer. Ga ook nog eens grondig nadenken over leskaarten. Zie daar toch wel voordelen in. Misschien dan een 5 lessen kaart...