Instructeur basissport KNHS

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille91

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:16

Ja ik wil ook in september beginnen! Heb me ook al ingeschreven ben al bezig om me voor te bereiden op de toelatingstest. Jij ging ook naar Ede toch?

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 06:03

Oke, leuk! Hoe bereid jij je een beetje voor op de toelatingstest? De test is idd in Ede maar de cursus zelf wil ik graag in gorredijk doen. Het is allemaal niet echt om de hoek alleen.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 07:45

@pollewopsie Je kunt je voorbereiden door de boeken van de vooropleiding te lezen. Die ben je ook nog straks met de centrale dagen. Ik heb mn diploma net gehaald, je kunt mijn boeken wel overkopen.
De toelatingstest stelt trouwens helemaal niks voor. De opleiding zelf wel.

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 07:48

In de mail die je hebt gekregen staan idd 3 boekjes van de vooropleiding die je moet bestuderen en longeren oefen ik nu wat vaker op de Lammert Haanstra manier.

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:35

Oke, ja die boeken ben ik nu inderdaad ook aan het lezen.

@Daniellejody: dat was handig geweest! Ik heb ze alleen al via de knhs gekocht. Ik heb meteen alle boeken maar besteld, lijkt me wel zo handig en zoiezo interessant om te lezen.
Kun je misschien iets vertellen over de toelatingstest? Ik heb namelijk echt geen idee wat ik kan verwachten.

Ik heb nu ook contact opgenomen met Paul Versluis, zo'n erkende cursus instructeur met Lammert Haanstra certificaat. Dat is wel interessant denk ik en goed voor het voorbereiden op de test.

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:59

Ja een vriendin van mij heeft het vorig jaar gedaan en toen heb ik voor haar gereden en die zei ook dat het longeren op de Lammert Haanstra manier lijkt. Vind het ook moeilijk om me er een beeld bij te vormen... In de brochure staat wel beschreven hoe de test eruit ziet maar ben benieuwd hoe ze dit allemaal willen gaan doen want volgens mij zijn er heel wat inschrijvingen!

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:18

Oh dat is wel leuk dat je voor haar gereden hebt, dan heb je al even kunnen proeven ;) ik ben ook heel benieuwd. Ook of er genoeg aanmeldingen zijn voor de locatie gorredijk!

gerdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:17

Ik meld mij hier ook even. Wil ook graag in september starten met de opleiding. Heb me begin juli al opgegeven maar behalve een bevestigingsmail nog niks gehoord. Jullie al iets gehoord?

@daniellejody: ik wil je boeken wel overnemen. Stuur je ff een pb

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 15:19

@pollewopsie .. de toelatingstest is een lachertje. Heb ik zelf niet hoeven doen omdat ik de vooropleiding deed. Maar sommige longeerden niet eens met bijzet en kwamen de toelatingstest door. Het gaat erom dat je geen über stomme dingen doet zoals de longeerlijn aan de staart vastmaken :P
Ze willen gewoon zien of je feeling hebt voor de paarden.

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:47

@Gerdy, leuk! Welke locatie wil jij de cursus gaan doen?
@Danielle, pfoe dan zou je toch zeggen dat dat ons wel moet lukken :P

gerdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:01

Het liefste wil ik de cursus gaan volgen in oud gastel maar als daar te weinig aanmeldingen zijn is ede ook nog een optie.

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:07

Haha ineens ben ik een stuk meer relaxed voor de test xd dan moet het idd wel lukken!! Heb er al helemaal zin in en zie het wel zitten :D Heb ook nog niks gehoord van de KNHS Gerdy, komt vast wel goed ;)

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:53

Voor welke datum hebben jullie je ingeschreven? Ik heb 3 september aangegeven. Ik vind het wel spannend hoor, het paard dat ik mag gebruiken voor de cursus springt namelijk nooit in 1 keer een nieuwe onbekende sprong :+ en je moet een parcoursje springen geloof ik toch. Ben al wel hard aan het trainen met springen op onbekend terrein maar we zullen zien :P

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:57

Ik ook 3 september :P Ik neem mijn eigen paard mee maar die is ook niet erg makkelijk op onbekend terrein, nogal éénkennig en we maken wel eens grapjes dat hij autistisch is. Dus dat zegt genoeg.. Hij springt ook bijna nooit in één keer. Dus ik weet hoe je je voelt xD. Maar volgens mij stelt het parcours niet veel voor. Tenminste van wat ik hoorde niet :P

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:03

Haha ooh een lotgenoot! Nouja wel een leuke show voor de mensen die staan te kijken :P

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:18

Hahaha xD ja dat wordt nog wat! Spectaculaire show te zien, 3 september te Ede! Een vriendin van mij komt ook en die rijdt met een paard dat pas 3x in haar leven heeft gesprongen ofzo dus het wordt één groot feest!

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:57

Haha dat wordt wat :=

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:19

Haha komt vast wel goed. Weet zeker dat als je aan de examinator laat zien hoe je het oplost dat het niet zo erg is. En één voordeel, we weten nu ook dat je niet moet longeren met de lijn aan de staart van het paard! Dus dat gaat ook goed komen xD Met wat ervaring en inzet moet je zo te horen ver komen

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:24

Haha ja die tip van Daniellejody was wel fijn inderdaad! Anders waren we daar allemaal de fout in gegaan :Y)

dat denk ik ook dat de manier hoe je jet oplost telt.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 09:23

Mireille91 schreef:
Haha komt vast wel goed. Weet zeker dat als je aan de examinator laat zien hoe je het oplost dat het niet zo erg is. En één voordeel, we weten nu ook dat je niet moet longeren met de lijn aan de staart van het paard! Dus dat gaat ook goed komen xD Met wat ervaring en inzet moet je zo te horen ver komen

Heeel goed... ik denk dat het met jullie wel goed gaat komen.
Maar als je daar even op zn lammert Haanstra gaat longeren dan scoor je wel dikke pluspunten hoor!
Ik zou als ik jullie was gewoon alvast beginnen met de lammert Haanstra onder de knie te krijgen, daar krijg je sowieso een examen over dus als je het nu al een beetje kunt is handig.

En een tip voor het paardrijden: niet achterstevoren!

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:48

Ja ben erg druk met de Lammert Haanstra manier, heb er een boek en dvd van en oefen nu extra met het longeren zelf.
och ik snap nu ineens wat ik al jaren fout doe xD. Springen zal nu ook ineens stukken makkelijker gaan xD

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:01

Hahaha :')

gerdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:49

Hahaha nu vind ik het toch wel jammer dat ik niet 3 september ga, had dat ook wel willen zien :D

Ik heb 26 augustus opgegeven maar dan zonder rijden, daar heb ik vrijstelling voor aangevraagd. Alleen ook nog niks van gehoord dus hoop wel dat dat goedgekeurd wordt.

Gaat vast goed komen allemaal. Het is een toelatingstest dus ze kunnen niet verwachten dat je alles al kan, anders zou die opleiding ook overbodig zijn

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:31

Volgens mij is snel reageren etc. niet de beste kwaliteit van de knhs ;) Maar daar krijg je ongetwijfeld binnenkort wel bericht van toch.

Moet je trouwens je eigen paard longeren of een onbekend paard? Dat meen ik ergens gelezen te hebben

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:55

Ja in de brochure staat een onbekend paard maar van anderen kreeg ik te horen dat ze hun eigen paard moesten longeren. Dus dat snap ik ook nog niet helemaal..
Ja KNHS is niet erg snel met informatie verstrekken