Jury: deelnemer feliciteren via Facebook

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:51

Relaxed schreef:
Tja ik vind het allemaal wat vergezocht.. Er is zelfs al een topic geweest dat juryleden op Facebook bevriend waren met ruiters en zélfs dat kon al de schijn wekken :roll: Nou sorry, dan moet ik mijn halve vriendenlijst verwijderen, dat is toch onzin? Je partijdigheid/objectiviteit hangt imo niet af van een felicitatie op Facebook :n

Ik heb toch al een aantal keren gehad dat ik een vriendschapsverzoek ontving van 'vreemden' die ik gejureerd had die dag. Daar ga ik niet op in :n.
Sowieso ben ik niet erg actief op FB, heb er geen problemen mee als er gefeliciteerd (of de andere kant op; bedankt) wordt maar enig discretie is wel op zijn plaats.

leonie87

Re: Jury: deelnemer feliciteren via Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:33

Ik vind ook voor beide kanten wat te zeggen. Ben het op zich wel met ts eens dat het een suggestie wekt. Als je iemand dan zo goed kent spreek je die vaak op wedstrijd zelf nog, feliciteer dan even persoonlijk en like eventueel een status. Om er op te reageren zou ik persoonlijk ook niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:12

Remember schreef:
Relaxed schreef:
Tja ik vind het allemaal wat vergezocht.. Er is zelfs al een topic geweest dat juryleden op Facebook bevriend waren met ruiters en zélfs dat kon al de schijn wekken :roll: Nou sorry, dan moet ik mijn halve vriendenlijst verwijderen, dat is toch onzin? Je partijdigheid/objectiviteit hangt imo niet af van een felicitatie op Facebook :n

Ik heb toch al een aantal keren gehad dat ik een vriendschapsverzoek ontving van 'vreemden' die ik gejureerd had die dag. Daar ga ik niet op in :n.
Sowieso ben ik niet erg actief op FB, heb er geen problemen mee als er gefeliciteerd (of de andere kant op; bedankt) wordt maar enig discretie is wel op zijn plaats.

Nee daar ga ik ook niet op in, voeg sowieso geen mensen toe die ik niet persoonlijk ken. Maar er zijn een heleboel mensen op mijn Facebook die ik wél persoonlijk ken en ja, die heb ik ook wel eens in de ring. Je mag er toch vanuit gaan dat we daar professioneel genoeg in zijn om die mensen objectief te beoordelen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:14

Ik zie het probleem ook niet zo.
Het gebeurt wel eens dat iemand die ik op FB heb bij me in de ring rijd en later op FB vertelt hoe het ging en dat ze eerste was met 196 punten.
Dan reageer ik daar rustig op met een reactie als bijv, dat het ook een fijne en nette proef was.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:24

:D :D jury leden zijn soms net echte mensen :D :D

Je kan ze moeilijk opsluiten op een eiland en alleen maar vrij laten als ze mogen jureren. En dan snel weer opsluiten, want ze zouden toch eens vrienden maken onder de ruiters. :+ :+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:11

Ik zie er geen probleem in. Of je dat nou op FB achteraf doet, of ter plekke op de wedstrijd.

Nu heb ik zelf geen FB maar het moet gewoon kunnen.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:19

Ik zou het ook niet doen, vanwege indruk die je ermee kan geven.
Echter als ik na de uitslag iemand tegen het lijf loop die ik herken (en zij mij ook) en heeft tpevallig prijs (of het ging juist helemaal niet) maak ik soms wel een praatje.
Ik heb mijn fb pagina onvindbaar (alleen via vrienden van me zou je me kunnen vinden) en daardoor ook nog nooit verzoeken gehad (die ik ook niet zou accepteren).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:06

Ik ben ook een tegenstander hiervan. Als jurylid moet je zo objectief en onpartijdig mogelijk overkomen en ik vind niet dat dat je erg lukt als je deelnemers gaat feliciteren met rubrieken waar je zelf jurylid was op FB. .
Misschien bedoelt het jurylid er niets mee maar ik vind het niet professioneel.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:29

Ik zou het zelf niet doen er een felicitatie bericht neer zetten, wel reageren op een berichtje misschien zoals hier al eerder is aangegeven. Ik heb er geen problemen mee als een ander het wel doet.

In de nieuwe reader van de cursus dit jaar ging er ook een stuk over social media en hoe de KNHS verwacht dat je er mee omgaat. Ook 1 van de examenvragen ging hierover.

Iemand geeft jou een tag in een bericht op facebook dat ze zo'n goede proef heeft gereden maar dat er zo'n rotjury zat hoe ga je hier mee om oid.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:36

En hoe verwacht de KNHS dan dat je ermee om gaat? Is misschien wel handig voor degenen die al langer jureren om dat ook te weten.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:24

Ja ik ben ook wel benieuwd wat de knhs erover zegt (heb er ook nergens wat over gelezen?), dat tagg en rotjury is nog wel het minst, kun je melding van maken bij fb. Maar tagg en geweldige proef geweldige jury is misschien net zo "erg" mbt het kan partijdig over komen.
Aan de andere kant kun je je fb dermate beschermen dat je zelfs toestemming moet geven om een tag waarin je genoemd wordt online te laten zetten.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:06

Citaat:
Nee daar ga ik ook niet op in, voeg sowieso geen mensen toe die ik niet persoonlijk ken. Maar er zijn een heleboel mensen op mijn Facebook die ik wél persoonlijk ken en ja, die heb ik ook wel eens in de ring. Je mag er toch vanuit gaan dat we daar professioneel genoeg in zijn om die mensen objectief te beoordelen?

Dit vind ik ook. Wanneer je alleen mensen op je FB hebt die je ook echt kent, moet dat kunnen. Een jury moet zelf professioneel genoeg zijn om hier onderscheid in te kunnen maken, wat kan en wat niet.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:01

Enige wat ik echt niet vind kunnen is dat een van deelnemende combinatie op FB een status gaat plaatsen dat ze morgen wedstrijd heeft in ... en bla bla bla... Dat de jury vervolgens gaat zeggen van 'je hebt een hele leuke jury'

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:18

Wat een modern issue :)

Gevoelsmatig vind ik ook een openbaar bericht op FB daar niet geschikt voor.
Ik kan me wel voorstellen dat je als jurylid heel enthousiast bent over een proef/combinatie en je hebt ze later niet meer gezien/gesproken, dat je je enthousiasme graag nog wilt delen.
Maar daar zou een privebericht heel geschikt voor zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:24

Remember schreef:
Relaxed schreef:

Die snap ik wel, dat is dan puur vanwege die dag, dat is raar FB vrienden worden.
Echter ik heb best een aantal "paarden" FB vrienden en andere mensen die ik ken ook, dan is het toch niet heel raar als een jury
die toevallig daar tussen zit je per FB ook feliciteerd?
Want laten we eerlijk zijn paardenwereldje is vrij klein, zeker als je meestal in dezelfde regio start, kom je toch vaak dezelfde mederuiters
tegen die ook nog wel eens jurylid zijn.

Ik kan er niet van wakker liggen dat een jury iemand feliciteerd per FB.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 07:34

Ik heb veel juryleden als vrienden op fb.
Als wedstrijd secretariaat kom je nou eenmaal directer in contact met de jury's dan als 'slechts' deelnemer over het algemeen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:00

Och, dat valt wel mee denk ik. Ik ben zelf ook vaak genoeg gewoon deelnemer tussen alle andere deelnemers...