KNHS Vooropleidingen ORUN 2013

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: KNHS Vooropleidingen ORUN 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 09:47

Ik doe niet mee met de rechtstreekse examens in april/mei.
Voeding en gezondheid moet ik naar de andere kant van het land en het examen van omgang is op een dag dat ik naar een concert gaat, tijden staan er natuurlijk niet bij dus dat is lastig gokken.
Nou ja, nu dan eerst longeren en lesgeven en in oktober twee rechtstreekse examens. Ook prima.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:12

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:07

Ja klopt!
Zit nog een beetje te twijfelen over 19/4. Maar dan gaan we met een hele groep meiden naar Pink dus misschien nog wel wat eten van tevoren? Aan de andere kant, het is overdag dus dat zou toch moeten lukken.

Ik gok dat er gewoon op. In oktober wil ik ook proberen met de jurycursus te beginnen en wie weet hoe de modules voor niveau 3 worden ingedeeld.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:41

Anders even een mailtje eruit doen wanneer het overdag is? Als het aan het einde van de ochtend of begin van de middag is kan dat wel. :)

Ik ga volgende week goed kijken, eerst even lekker op wintersport. :)

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 18:02

Oeps, topic niet gelezen! Ik ben druk met HM2-2!

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:35

Ik heb ook even gebeld voor een andere locatie. Scheelde me 35 km en waarschijnlijk heel veel file.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:49

En hoe werd daarop gereageerd?

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:59

In principe goed. Hij zou kijken of hij wat voor ons kon betekenen.
Het is wel zaak dat je even zelf uitzoekt welke locatie dan dichterbij is voor jou, want ik denk dat ze weinig zin maken om dat voor je uit te zoeken.
Zeg gewoon; dit en dat is me gezegd, maar ik heb gehoord dat het daar ook is, dus is dat niet mogelijk?
Ik moest eerst naar Wateringen en nu naar IJsselstein.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:51

Hoi,

Ook ik ben bezig met vooropleiding KNHS
Heb module voeding en gezondheid gedaan en heb dinsdag examen algemene paardenkennis module.
Volgende week start module longeren in enschede :D

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:25

Sannnn schreef:
Ik vind het inmiddels wel schandalig dat we nog niks gehoord hebben.. Wel de startpas factuur in de december al sturen.. Maar dit dan weer niet. Hoop dat die nieuwe cursus geen aanfluiting wordt, zonde geld anders.

Ik heb de ORUN al afgerond, ik kreeg een week van te voren pas bericht hoelaat ik waar moeste zijn :Y)

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:44

En ik heb van module 1 voeding en gezondheid de powerpoints overgenomen op mijn laptop en veel aantekeningen gemaakt... mocht iemand dit nodig zijn? Het is over te kopen :)
En heb evt. het boek ook nog te koop, maar dat weet ik pas eind van deze week dan krijg ik uitslag :D

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:51

Geslaagd voor omgang en praktische paardenkennis :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:14

Gefeliciteerd :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:57

Geslaagd! voor omgang etc :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:27

Gefeliciteerd allemaal!! :)

Wie weet hoe het zit met afmelden? Als je je afmeld voor de start van de cursus is het goed toch? Ik zit even te zoeken maar kan het zo niet vinden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:30

Klopt Sannn. Ga je toch niet?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:38

Ben erg in twijfel, maar als ik de kosten al moet betalen ga ik wel. PB je wel even.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:39

Ik heb een vraag: ik wil erg graag instructeur worden, graag wil ik over 3 jaar aan de ''echte'' opleiding beginnen en volgend jaar aan de vooropleiding. Op dat moment verwacht ik M-dressuur (heel misschien Z) te zijn met mijn paard. Echter heeft mijn paard een peesblessure gehad, en mag daardoor niet meer springen, ook geen kleine hindernissen, omdat het risico op terugkomst van de blessure dan simpelweg te groot is. Ik heb zelf wel ruim genoeg springervaring om de cursus te doen, echter heb ik geen geld om een tweede paard te kopen om het springgedeelte mee te doen. Is het mogelijk dat je het springedeelte doet op een paard van een andere cursist (ook als je nog geen andere cursisten kent, en vooraf dus geen afspraken kan maken). En hoe vaak moet je een paard meenemen voor het springedeelte? Of kennen jullie misschien maneges/ stallen waarbij je voor een dag een paard kan huren (en met trailer vervoeren dus)?

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 08:42

@44Myrthe44 , je zult sowieso eerst de vooropleiding moeten doen voordat je met niveau 3 begint.
Je kunt inderdaad gewoon een paard huren/lenen van iemand. Maar of dat van een andere cursist kan dat weet ik niet, zul je een hele aardige cursist moeten hebben. Ik zou mijn paard niet zomaar uitlenen aangezien het een druktemakertje is.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:18

Geen paard van een vriendin die je mag lenen?

Ik zou de mijne ook niet uitlenen tijdens de cursus.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:37

@ Daniellejody: dat weet ik, maar bij de vooropleiding moet toch ook al gesprongen worden? Dus dan begint mijn probleem daar al!
Helaas heb ik geen vriendinnen met paarden... En ik heb het graag van tevoren geregeld, straks schrijf ik me in en begin enthousiast aan de cursus, waarna blijkt dat ik van geen enkele cursist een paard mag lenen.. :+. En aangezien je de cursisten van te voren niet kent..
En nogmaals: weten jullie hoe vaak je een paard mee moet nemen om te springen? En kennen jullie misschien maneges/ stallen die paarden verhuren die je voor een avond mee mag nemen en met eigen trailer vervoeren?

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:41

44Myrthe44 schreef:
@ Daniellejody: dat weet ik, maar bij de vooropleiding moet toch ook al gesprongen worden? Dus dan begint mijn probleem daar al!
Helaas heb ik geen vriendinnen met paarden... En ik heb het graag van tevoren geregeld, straks schrijf ik me in en begin enthousiast aan de cursus, waarna blijkt dat ik van geen enkele cursist een paard mag lenen.. :+. En aangezien je de cursisten van te voren niet kent..
En nogmaals: weten jullie hoe vaak je een paard mee moet nemen om te springen? En kennen jullie misschien maneges/ stallen die paarden verhuren die je voor een avond mee mag nemen en met eigen trailer vervoeren?

Ik woon in Utrecht, heb wel een eigen paard, maar moest voor een examen springen naar Oud-karspel, manege beukers. Daar mocht ik toen een paard van huren.
Misschien op de examenlocatie als dat ene manege is, kan je vast iets huren :)
Denk niet dat mensen hun paard zonder toezicht hun paard van het terrein laten gaan...

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:47

Dankjewel, hier heb ik wat aan!
Ik denk ook niet dat mensen hun paard zonder toezicht mee laten nemen, ik heb zelf een paard (die dus niet mag springen), maar zou dat ook nooit doen!
Moet je voor het examen nog een (of meerdere) keren een paard meenemen om te oefenen, of niet? En zo ja, is dat oefenen ook op een manege, en hoe vaak heb je dan ongeveer een paard nodig dat je mee moet nemen om mee te springen?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:01

Hoe vaak staat op de site van de KNHS :)
Of je voor je examen nog moet/wilt oefenen is je eigen keuze.
Je kan rechtstreeks examen doen, maar je kunt ook eerst de cursus volgen.
Deze informatie staat ook op de site van de KNHS :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:10

PartoutZ schreef:
Hoe vaak staat op de site van de KNHS :)
Of je voor je examen nog moet/wilt oefenen is je eigen keuze.
Je kan rechtstreeks examen doen, maar je kunt ook eerst de cursus volgen.
Deze informatie staat ook op de site van de KNHS :)

Ik kan alleen vinden dat er voor springen in de vooropleiding 6 lessen zijn, en er staat dat het paard tijdens alle lessen moet worden meegenomen. Maar moet het paard ook tijdens alle lessen springen? Of is er bijvoorbeeld 1 les met alleen balkjes lopen? En als je er voor kiest om geen paard mee te nemen, kan je dan alsnog komen om te kijken naar de lessen? Zijn de lessen op een manege waar je een paard kan huren?