starten en dispensatiepas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:58

Mijn vriendin heeft ook een dispensatie.
Zij heeft een voorlezer en nog iemand, die andere persoon gaat naar de jury toe om het e.e.a. toe te lichten en de pas te laten zien. Ik vind het goed dat ze zelf haar verantwoordelijkheid hiervoor neemt.

Als jury zijnde, zou ik het prettig vinden als het secretariaat mij erop attendeerd dat er iemand in de rubriek is die met dispensatie start. Het liefste hoor ik het persoonlijk maar ze kunnen dit ook op de startlijst kenbaar maken dmv een markering en onderaan een uitleg bij de markering te noteren.

Ik zou wel een klachtenbrief naar de KNHS sturen, TS heeft er nu niet zo veel meer aan, maar misschien voorkom je hiermee dat een ander met een dispensatiepas hetzelfde overkomt

MyWishMax

Re: starten en dispensatiepas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:14

Wat ik me nog afvroeg, als jij als één van de 1e moet starten, kan je voorlezer dan niet voordat de rubriek begint nogmaals naar de jury gaan. Dan ben jij aan het losrijden en kan zij aangeven dat die en die ruiter, met dat en dat paard dispensatie heeft en dus met zweep rijdt en licht rijdt?

Of aan het secretariaat vragen of het op de startlijst van de jury kan komen te staan?

Want zo is het niet leuk starten natuurlijk, je hebt niet voor niets dispensatie en dan moet je daar niet op afgerekend worden, omdat de jury het niet doorheeft?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 14:28

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:27

Persoonlijk vind ik dat er hier toch echt wel verantwoordelijkheid bij jou en je voorlezer ligt. Ik rijd bv. de proeven uit het hoofd en hoe hoog of hoe ver de jury ook zit, ik kan toch altijd duidelijk maken, desnoods schreeuwen, dat ik de proeven uit het hoofd rijd.
Gewoon je aanmelden en zeggen dat je een dispensatiepas hebt.

Klachtenbrief gaat mij te ver. Jury heeft het niet gezien en gaat idd achteraf geen punten meer wijzigen, zou ik ook niet doen. Dan zou ik je over laten rijden. Het is tenslotte niet gezegd dat er standaard overal 1 punt is afgegaan vanwege het lichtrijden. Misschien waren er nog wel meer dingen niet in orde.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 22:59

-

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 06:21

Dat zeg ik toch ? Je melden bij de jury, ook als deze in een hoog hok zit. Volgens mij was ik daar wel duidelijk in, het uit het hoofd rijden is alleen een voorbeeld om aan te geven dat het altijd wel lukt om contact te leggen met de jury.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 07:12

Op een bordje schrijven en dat naar de jury omhoog houden?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:28

Ik ben van mening dat TS er nu alles aan doet om aan te geven dat ze aanpassingen heeft.
Ze zorgt er voor dat er tijdig een copie bij de vereniging is.
Deze zou de vereniging dan zelfs al kunnen doorgeven aan de jury.
Ik denk dat het probleem bij de vereniging ligt.

Het schreeuwen naar een jury omdat ze hoog zitten. Of in een kantine vindt ik zelf NOT DONE.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:38

ik denk dat Ts al haar verantwoordelijkheid neemt en dat hier toch echt de schuld ligt bij de jury die de pas dus duidelijk in handen had, maar er niks mee deed. Ook niet in de 2de proef toen erop gewezen was.

Een band om je arm zou wel duidelijk zijn, maar ik weet niet of iedereen daar zelf zo blij mee zou zijn. Valt natuurlijk voor iedereen enorm op en dan kan het ook ervaren worden als een negatieve stempel. Daarbij moet de KNHS dan besluiten zoiets door te voeren en dat zie ik nog niet snel gebeuren.

Hoe dat het beter duidelijk gemaakt zou kunnen worden:

-Kopie van de pas VOOR het protocol
- Op het protocol vermelden evt gemarkeerd (je kan natuurlijk je eigen protocol ook afgeven bij het secretariaat als je er eerder bent dan de rubriek begint, maar kost jou wel weer extra werk)
- Op de startlijst extra vermelden (iig de jury versie) ook hier evt markeren.
- Lezer het laten vermelden aan de jury eventueel vooraf (jury moet 30 min voor aanvang van de rubriek aanwezig zijn) of voorafgaand aan de proef (indien mogelijk).
- Het zelf vermelden aan de jury (indien mogelijk)

Meer opties weet ik voor nu ook niet. Misschien kan je het eens aankaarten bij de knhs op zeer korte termijn? De bijscholingen zijn weer begonnen. Als ze het daar nog eens vermelden zou wellicht ook de situatie wat beter worden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:41

Ik vind ook echt dat TS er alles aan doet en gedaan heeft.....ik kan zo al drie locaties opnoemen waar ze als een malle kan gaan staan gillen maar ik het als jury nooit zou kunnen horen. Dat levert alleen maar toestanden op en moet niet nodig zijn. Ik vind het echt van de zotte dat een jury er zo mee omgaat.....die moest zich schamen!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:53

wat moet ze nog meer doen? ik vind dat ze al genoeg heeft gedaan hoor (je zou idd bijna een geel reflectie hesje aandoen met de tekst dispensatie ik mag met zweep rijden). En ik vind ook dat de vereniging hierin een belangrijke taak heeft (TS betaald immers ook om beoordeeld te worden...)

(en soms kun je echt niet even naar de jury toelopen....dus dan is het ook echt een taak van het secretariaat)

nee het moet niet gekker worden

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:00

Remy schreef:
Op een bordje schrijven en dat naar de jury omhoog houden?

Ook mijn idee :j gewoon voor de zekerheid. Maak een duidelijk leesbaar bordje, laat je voorlezer het omhoog houden, zodat de jury het kan lezen vanaf boven. Dan weet je zeker dat iedereen op de hoogte is.

En zo'n bordje kan je elke winter gebruiken, als je het plastificeert.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:27

Ik zou bij elke wedstrijd waarbij zulke taferelen voorkomen, consequent klachten blijven indienen bij de knhs. Richting vereniging bij eventueel slecht doorgeven, richting jurylid als zij er niets mee doen. Laat ze maar eens wakker worden, want vind dit echt niet kunnen. Waarom zou je in godsnaam zelf met bordjes en andere attributen aan de slag moeten, als je al je voorbereidingen hebt getroffen, en de jury niet verder kijkt dan zijn neus lang is???

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:59

daffodil schreef:
Ik vind ook echt dat TS er alles aan doet en gedaan heeft.....ik kan zo al drie locaties opnoemen waar ze als een malle kan gaan staan gillen maar ik het als jury nooit zou horen.!

Gek dat ik die locaties dan zelf nooit tref, noch als jurylid noch als ruiter. Waar een wil is is een weg en je kunt altijd met gebarentaal werken.
Dan bestaat er echt geen verwarring meer. Ik heb zelf ook wel ruiters in de ring gehad met een dispensatiepas, ook indoor en die hebben dat altijd netjes gemeld voor ze van start gaan.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 08:45

-

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:18

Fitzroy, nooit in Leusden geweest?? Echt volstrekt onmogelijk om jezelf verstaanbaar te maken en wil je de reis vanuit het juryhok naar de bak maken, ben je gewoon een kwartier onderweg.

Ik had een deelnemer in de ring wiens moeder een oude proef voor stond te lezen, ik heb alles geprobeerd om me verstaanbaar te maken, maar niemand snapte wat de bedoeling was, dus uiteindelijk kon ze bij de derde keer verkeerd rijden, vertrekken......

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:25

Ik ken 3 locaties in Leusden, Nimmerdor, Treekerij en de Vier Hoeven, waar ik alledrie gestart heb en ook daar wist ik me prima duidelijk te maken???
Weet niet welke locatie je dan bedoelt?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 10:07

-

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:56

Fitz, ik bedoel inderdaad de Treekerij. Je zit daar erg hoog boven de bak, moet schuingedraaid gaan zitten om de combi's te zien en er kan nergens een raam open.....

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:01

daffodil schreef:
Fitzroy, nooit in Leusden geweest?? Echt volstrekt onmogelijk om jezelf verstaanbaar te maken en wil je de reis vanuit het juryhok naar de bak maken, ben je gewoon een kwartier onderweg.

Ik had een deelnemer in de ring wiens moeder een oude proef voor stond te lezen, ik heb alles geprobeerd om me verstaanbaar te maken, maar niemand snapte wat de bedoeling was, dus uiteindelijk kon ze bij de derde keer verkeerd rijden, vertrekken......

Ik heb precies hetzelfde gehad in Hilversum. Eer je daar in de 1e ring van de ladder af bent en de bak in... Ik heb enorm op het raam gebonsd, maar niemand die je daar hoort.

Ts, ik weet geen oplossing voor je behalve dan om je groom naar de jury te sturen als je zelf aan het losrijden bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:06

ik heb het niet volledig doorgelezen maar hier mijn tip, welke misschien al eerder gegeven is.

Waarom loop je bij aankomst niet alvast naar de jury? Ik heb al tweemaal iemand aan mijn tafel gehad die kwam melden dat ze met een aanpassing reden.
Je kunt toch keurig op gepaste afstand wachten en zodra de proef afgelopen is even aankloppen?

De betreffende amazones stonden met hun startpas bij mij en gaven aan welke combinatie ze waren en met welke aanpassing zij reden.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 10:54

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:05

Nobel01 schreef:
[naam] schreef:
ik heb het niet volledig doorgelezen maar hier mijn tip, welke misschien al eerder gegeven is.

Waarom loop je bij aankomst niet alvast naar de jury? Ik heb al tweemaal iemand aan mijn tafel gehad die kwam melden dat ze met een aanpassing reden.
Je kunt toch keurig op gepaste afstand wachten en zodra de proef afgelopen is even aankloppen?

De betreffende amazones stonden met hun startpas bij mij en gaven aan welke combinatie ze waren en met welke aanpassing zij reden.

Ik moest als één van de eerste starten.Ik heb de jury niet gezien omdat ik toen al op mijn paard zat(jury was tevens te laat).
Even naar de jury lopen gaat op deze lokatie niet omdat het juryhok boven zit en de trap buiten is.

Dan zorg je toch dat je voorlezer bij de trap is voor aanvang van de eerste?

Je kan het zo makkelijk maken als je wil.....

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:32

Waarom moet degene die rijdt hier zoveel moeite voor doen?
Ik ben van mening dat ze bij het KNHS regels moeten maken dat de jury dit soort dingen duidelijk weet voor aanvang van de proef.
Dus de taak van het secretariaat vindt ik dit meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:33

ponyparadijs schreef:
Waarom moet degene die rijdt hier zoveel moeite voor doen?
Ik ben van mening dat ze bij het KNHS regels moeten maken dat de jury dit soort dingen duidelijk weet voor aanvang van de proef.
Dus de taak van het secretariaat vindt ik dit meer.

Waar mensen werken worden fouten gemaakt dus ook een stukje eigen verantwoordelijkheid