Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hoffie777 schreef:De uitslagenlijsten houdt niet in dat je moet wachten tot de prijsuitreiking, maar moet wachten totdat alle punten van de ring die je hebt gejureerd in de computer zijn verwerkt. Dit is echt wel klaar binnen het halfuur na de prijsuitreiking. Deze lijst moet je ondertekenen.
vonneke schreef:Als ik het dus goed begrijp na het lezen van dit topic is dat:
* De resultatenlijst vrij vlug na de laatste gepubliceerd moet worden welke de ruiters kunnen zien?
Ook al start de laatste om 1330 en is de prijsuitrijking pas om 1600?
Ik heb niks ondertekend. Ik heb het ze wel gevraagd en verteld dat het zo op de KNHS site stond, maar zij waren hier niet van op de hoogte.Dit staat in de mail die je krijgt als je een wedstrijd organiseerd.Citaat:PROCEDURE WEDSTRIJDUITSLAGEN
De wedstrijdsecretaris is er voor verantwoordelijk om voor de disciplines Dressuur en Springen binnen vijf werkdagen na afloop van de wedstrijd de uitslagen digitaal aan te leveren. Klik hier voor de mogelijkheden van het digitaal aanleveren van uitslagen. Daarnaast dienen binnen twee werkdagen na afloop van de wedstrijd door het jurylid afgetekende uitslagenlijst(en) aan de KNHS te worden verzonden. De uitslagenlijsten mogen ook digitaal aangeleverd worden door deze na ondertekening in te scannen en vervolgens naar onderstaand e-mailadres te versturen.
kleinvosje schreef:Nee, de deelnemers krijgen de resultatenlijst niet te zien, de jury wel.
Zo zie ik het tenminste.
Fitzroy schreef:En volgens mij is dit dus niet juist. De ruiters moeten juist wél de uitslagenlijst in kunnen zien omdat ze moeten kunnen controleren of de juiste punten naar de KNHS gaan. Zodat ze niet achteraf winstpunten gaan missen omdat de lijst niet correct is. Omdat je geen doorslag meer hebt van een coupon is dit het enige juiste 'bewijsmateriaal'.

texelse schreef:als deelnemer controleer je zelf de telling op je protocol. De jury heeft zelf het protocol geteld en getekend en de uitslag op zijn/haar eigen lijst genoteerd. De protocollen worden nageteld op het secretariaat en daar in pc in de uitslagen ingevoerd. Als ruiter controleer je geen uitslagenlijst. De jury en het secretariaat leggen na afloop hun uitslagenlijst naast elkaar ter vergelijking. De jury ondertekent de uitslagenlijst van het secretariaat en die lijst moet wel(!!) ondertekend naar de knhs gestuurd worden.
Een protocol is geen geldend bewijs.
De knhs kan achteraf geen wijzigingen meer in de uitslag maken. Dus controle ter plekke op de wedstrijd door de ruiter zelf is gewenst.
Scum schreef:Nou, ik heb vandaag voor het eerst et het nieuwe systeem gejureerd. Nouja, nieuw... er was voor mij eigenlijk niks veranderd. Deze club had het dan ook super voor mekaar. Ze kwamen heel snel met de uitslag. De totaallijst hoefde ik niet te ondertekenen.
Die lijst wordt trouwens ook niet naar de KNHS gestuurd. Er gaat alleen naar de KNHS wat digitaal in Concours zit. Dus het ging heel vlot vandaag. Als ze dat nou overal zo deden

pizza64 schreef:texelse schreef:als deelnemer controleer je zelf de telling op je protocol. De jury heeft zelf het protocol geteld en getekend en de uitslag op zijn/haar eigen lijst genoteerd. De protocollen worden nageteld op het secretariaat en daar in pc in de uitslagen ingevoerd. Als ruiter controleer je geen uitslagenlijst. De jury en het secretariaat leggen na afloop hun uitslagenlijst naast elkaar ter vergelijking. De jury ondertekent de uitslagenlijst van het secretariaat en die lijst moet wel(!!) ondertekend naar de knhs gestuurd worden.
Een protocol is geen geldend bewijs.
De knhs kan achteraf geen wijzigingen meer in de uitslag maken. Dus controle ter plekke op de wedstrijd door de ruiter zelf is gewenst.
Dit klinkt tegenstrijdig, je controleert je protocol maar als dit achteraf geen geldend bewijs is moet je toch weten of de punten juist op de uitslagenlijst staan?