de nieuwe uitslagenverwerking en de gevolgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

goldwing

Re: de nieuwe uitslagenverwerking en de gevolgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:30

ik voorzie er ook geen problemen in eerder omdat we nu niet hoeven te nieten haha ( coupon achter het protocol omdat we daar altijd al mee werkte ) dat ik moet gaan staan wachten op de laatste ruiters omdat de uitslag veel eerder klaar is dan dat de laatste de kans heeft om uit te stappen en het paard op de trailer te zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:19

Als ik het dus goed begrijp na het lezen van dit topic is dat:

* De resultatenlijst vrij vlug na de laatste gepubliceerd moet worden welke de ruiters kunnen zien?
Ook al start de laatste om 1330 en is de prijsuitrijking pas om 1600?

Of begrijp ik het nu niet helemaal?

Wij hebben in december gewerkt met het nieuwe concoursprogramma en wij vonden het echt top. Met 2 mensen invoeren vonden wij het 'veiligst'.

Ik las iets over frauderen, ik denk dat dat maar weinig gedaan wordt. Het zou ons in ieder geval niet opkomen om dat te doen bij ons secretariaat. Maar het kan idd betrekkelijk eenvoudig met dit systeem.
Maar ik zou als ruiter zelf mijn vraagtekens zetten als een secretariaat mijn punten zo scheef optelde. Ik tel ze altijd na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:24

Hoffie777 schreef:
De uitslagenlijsten houdt niet in dat je moet wachten tot de prijsuitreiking, maar moet wachten totdat alle punten van de ring die je hebt gejureerd in de computer zijn verwerkt. Dit is echt wel klaar binnen het halfuur na de prijsuitreiking. Deze lijst moet je ondertekenen.

moet de wedstrijdorganisatie deze dan ook meteen publiceren of mag dat ook gewoon pas bij de prijsuitrijking? (ook al is deze pas aan het einde van de dag?)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:33

vonneke schreef:
Als ik het dus goed begrijp na het lezen van dit topic is dat:

* De resultatenlijst vrij vlug na de laatste gepubliceerd moet worden welke de ruiters kunnen zien?
Ook al start de laatste om 1330 en is de prijsuitrijking pas om 1600?

Nee, de deelnemers krijgen de resultatenlijst niet te zien, de jury wel. Die tekent die lijst af. De deelnemers hebben dan als het goed is hun protocollen al terug gehad, en hebben daar opmerkingen over kunnen maken. Mocht er door de deelnemer geconstateerd worden dat de punten fout geteld zijn, kan de deelnemer dat aangeven bij de jury in dat half uur wachttijd, of bij het secretariaat als de jury nog bezig is. De punten kunnen dan eventueel aangepast worden op de resultatenlijst en dan kan de jury aftekenen.

Zo zie ik het tenminste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:37

Ok. Dus de punten zijn wel bekend bij de ruiter vrij kort na het rijden?

Dat zijn wij hier niet gewend binnen onze kring. Ben weleens ergens geweest waar het wel gedaan werd. Voor de ruiter wel prettig.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:39

Dat is wel de bedoeling ja, en wordt in deze regio bij grotere wedstrijden eigenlijk altijd al wel gedaan. Meestal binnen een half uur na je start ingevoerd in het systeem, en vaak ook al digitaal te zien met de punten van de andere deelnemers, zodat je kunt zien hoeveel je ongeveer staat!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:34

Nou, ik heb vandaag voor het eerst et het nieuwe systeem gejureerd. Nouja, nieuw... er was voor mij eigenlijk niks veranderd. Deze club had het dan ook super voor mekaar. Ze kwamen heel snel met de uitslag. De totaallijst hoefde ik niet te ondertekenen.

Die lijst wordt trouwens ook niet naar de KNHS gestuurd. Er gaat alleen naar de KNHS wat digitaal in Concours zit. Dus het ging heel vlot vandaag. Als ze dat nou overal zo deden :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:47

Hier ging het ook vlot hoor, ik had voor mezelf een lijst bijgehouden en heb die ondertekend, dat was alles! Ze hadden de prijsuitreiking al gedaan nog voor ik mijn broodje kroket had ;-)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:16

Scum, je hebt toch wel een uitslagenlijst moeten ondertekenen?

Zoals ik het begreep uit de begeleidende brief die we van de KNHS kregen, moeten de ruiters de uitslagenlijst ook kunnen controleren, zodat ze zeker weten dat hun goede punten naar de KNHS gaan.
Her kan wel goed op het protocol staan, maar als het verkeerd in het programma is ingevoerd heb je daar niks aan.
De jury moet er dan dus nog zijn, want er kan niks veranderd worden zonder dat de jury het aftekend.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:20

Ik heb gisteren over de schouder van het secretariaat meegekeken, en dat ging razendsnel en foutloos. Ik had zelf de protocollen al geteld, de schrijfster ook en toen dus ook nog op het secretariaat. Er waren geen fouten, alles werd goed gecheckt, ik denk niet dat het heel vaak fout zal gaan!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:03

:n Ik heb niks ondertekend. Ik heb het ze wel gevraagd en verteld dat het zo op de KNHS site stond, maar zij waren hier niet van op de hoogte.
Maar ik ben er wel bij geweest toen het secretariaat aan het tellen was. En ik heb de totaallijst ook gezien, en dat was allemaal prima in orde.

Een kijken hoe het volgende week gaat, dan moet ik ergens anders jureren.

njarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:01

Ik heb vandaag op de kampioenschappen wel de uitslagen moeten ondertekenen. Volgens mij is dat ook idd de bedoeling

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:05

Citaat:
PROCEDURE WEDSTRIJDUITSLAGEN

De wedstrijdsecretaris is er voor verantwoordelijk om voor de disciplines Dressuur en Springen binnen vijf werkdagen na afloop van de wedstrijd de uitslagen digitaal aan te leveren. Klik hier voor de mogelijkheden van het digitaal aanleveren van uitslagen. Daarnaast dienen binnen twee werkdagen na afloop van de wedstrijd door het jurylid afgetekende uitslagenlijst(en) aan de KNHS te worden verzonden. De uitslagenlijsten mogen ook digitaal aangeleverd worden door deze na ondertekening in te scannen en vervolgens naar onderstaand e-mailadres te versturen.
Dit staat in de mail die je krijgt als je een wedstrijd organiseerd. :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 07:39

kleinvosje schreef:
Nee, de deelnemers krijgen de resultatenlijst niet te zien, de jury wel.
Zo zie ik het tenminste.

En volgens mij is dit dus niet juist. De ruiters moeten juist wél de uitslagenlijst in kunnen zien omdat ze moeten kunnen controleren of de juiste punten naar de KNHS gaan. Zodat ze niet achteraf winstpunten gaan missen omdat de lijst niet correct is. Omdat je geen doorslag meer hebt van een coupon is dit het enige juiste 'bewijsmateriaal'.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:06

Fitzroy schreef:
En volgens mij is dit dus niet juist. De ruiters moeten juist wél de uitslagenlijst in kunnen zien omdat ze moeten kunnen controleren of de juiste punten naar de KNHS gaan. Zodat ze niet achteraf winstpunten gaan missen omdat de lijst niet correct is. Omdat je geen doorslag meer hebt van een coupon is dit het enige juiste 'bewijsmateriaal'.

Je krijgt het protocol mee is dat geen geldend bewijs?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:09

als deelnemer controleer je zelf de telling op je protocol. De jury heeft zelf het protocol geteld en getekend en de uitslag op zijn/haar eigen lijst genoteerd. De protocollen worden nageteld op het secretariaat en daar in pc in de uitslagen ingevoerd. Als ruiter controleer je geen uitslagenlijst. De jury en het secretariaat leggen na afloop hun uitslagenlijst naast elkaar ter vergelijking. De jury ondertekent de uitslagenlijst van het secretariaat en die lijst moet wel(!!) ondertekend naar de knhs gestuurd worden.

Een protocol is geen geldend bewijs.
De knhs kan achteraf geen wijzigingen meer in de uitslag maken. Dus controle ter plekke op de wedstrijd door de ruiter zelf is gewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:20

Ok. Nu begrijp ik het. De jury telt de punten meteen na de rit op en controleert nadat de ring is verreden op het secretariaat of de punten die de jury opgeschreven heeft gelijk zijn aan de punten op de uitslagenlijst.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:38

texelse schreef:
als deelnemer controleer je zelf de telling op je protocol. De jury heeft zelf het protocol geteld en getekend en de uitslag op zijn/haar eigen lijst genoteerd. De protocollen worden nageteld op het secretariaat en daar in pc in de uitslagen ingevoerd. Als ruiter controleer je geen uitslagenlijst. De jury en het secretariaat leggen na afloop hun uitslagenlijst naast elkaar ter vergelijking. De jury ondertekent de uitslagenlijst van het secretariaat en die lijst moet wel(!!) ondertekend naar de knhs gestuurd worden.

De knhs kan achteraf geen wijzigingen meer in de uitslag maken. Dus controle ter plekke op de wedstrijd door de ruiter zelf is gewenst.

Dit klinkt tegenstrijdig, je controleert je protocol maar als dit achteraf geen geldend bewijs is moet je toch weten of de punten juist op de uitslagenlijst staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:39

Pizza64. Ik denk dat dat geld als je er thuis pas achter komt en achteraf terugkomt?

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:44

Zoals ik het nu begrijp zijn de punten op de uitslagenlijst bindend, dan moet je als ruiter zijnde toch ter plekke kunnen controleren of de punten daarop matchen met je protocol?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:46

Ik dacht ook echt gelezen te hebben dat de ruiter de uitslagenlijst moet kunnen controleren, maar kan het nergens meer vinden.
Misschien dat ze het op de voorlichtingsavond hebben verteld?

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:01

Ik kan best begrijpen dat de ruiter de uitslagenlijst wil inzien. Ik zal dat zelf alleen niet toestaan voordat de prijsuitreiking is geweest. Anders houden we bij de prijsuitreiking alleen de prijswinnaars over en dit is niet bevordelijk voor je omzet.
De uitslagenlijst moet door de jury worden ondertekend.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:36

Scum schreef:
Nou, ik heb vandaag voor het eerst et het nieuwe systeem gejureerd. Nouja, nieuw... er was voor mij eigenlijk niks veranderd. Deze club had het dan ook super voor mekaar. Ze kwamen heel snel met de uitslag. De totaallijst hoefde ik niet te ondertekenen.

Die lijst wordt trouwens ook niet naar de KNHS gestuurd. Er gaat alleen naar de KNHS wat digitaal in Concours zit. Dus het ging heel vlot vandaag. Als ze dat nou overal zo deden :)

Ik kreeg van de week een brief van de knhs met instructies over het nieuwe uitslag systeem
Normaaal krijg je een envelop met het rapport thuis nu moet je het rapport downloaden en in laten vullen en er moet wel degelijk een ondertekende uitslagen lijst naar de knhs of je die scanned of per post stuurd maakt niet uit, maar de jury moet wel degelijk de eindlijst aftekeenen

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:59

pizza64 schreef:
texelse schreef:

Dit klinkt tegenstrijdig, je controleert je protocol maar als dit achteraf geen geldend bewijs is moet je toch weten of de punten juist op de uitslagenlijst staan?

sorry dat ik me niet duidelijker uitgedrukt heb, maar je kunt alleen daar, dus op de wedstrijd, een correctie aan laten brengen als er foutief geteld is.

ik probeer het duidelijker op te schrijven :o
- schrijfster en/of jury tellen het protocol en jurylid noteert op zijn eigen startlijst het puntenaantal dat er gegeven is
- secretariaat telt de punten na en voert het in de pc in. Bij foutieve tellingen moet dat gecorrigeerd worden en geparafeerd door het jurylid
- deelnemer controleert ook het protocol bij ontvangst (en/of prijsuitreiking). Als er foutief geteld is kan het secretariaat dat nog laten wijzigen door het jurylid.
- uitslagenlijst wordt uitgeprint en gecontroleerd met de staat die het jurylid bijgehouden heeft.
- uitslagenlijst wordt na controle door het jurylid ondertekend en opgestuurd naar de knhs.
- de uitslagen worden ook digitaal naar de knhs verzonden. Hierna is geen protest/wijziging meer mogelijk.

pffff, best lastig om het zo op te schrijven als je het ook bedoelt. :oo

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:15

Ik lees hier dat er een aantal een brief hebben gehad over het nieuw uitslagensysteem. Ik heb deze niet gehad. Nu ben ik al wel iets bekend hiermee maar eind januari hebben wij weer de eerste wedstrijd. Kan iemand mij aangeven of er nog wat bijzonders in staat/stond?