Frustratie omtrent jureren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:06

Hier zou ik nou helemaal gek van worden. Het is toch duidelijk met plaatjes ed? Ik begrijp die mensen niet die maar denken dat het voor hun niet geld.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:14

raket schreef:
Ja klopt, maar ik weet niet of je dat ooit weleens hebt ingevuld maar daar hoor je nooit meer iets van terug.

Hier wil ik als wedstrijdorganisatie even op inhaken. Dat je er nooit meer iets van terughoort is niet in alle gevallen waar. Wij hadden tijdens onze laatste indoor dressuurwedstrijd een incident met een ouder. Haar dochter werd uitgesloten nadat de pony er maar liefst 6x vandoor was gegaan tijdens de proef (jury was dus al coulant geweest, want eigenlijk had ze al veel eerder moeten stoppen). De moeder kon zich daar niet in vinden en stomde naar het juryhokje, waar ze vervolgens het jurylid de huid vol schold en een hoop bedreigingen uitte richting de jury. De ringmeester heeft de moeder uiteindelijk weggesleurd van de jury om verdere escalatie te voorkomen. Samen met de federatievertegenwoordiger is toen besloten om het hele gebeuren in te vullen op het wedstrijddocument van de KNHS. Zowel het jurylid, als de federatievertegenwoorder, als de ringmeester zijn daarna door de KNHS gebeld om alles in kaart te brengen. Met als gevolg dat de moeder een officiele waarschuwing heeft gekregen. In dit geval is er dus wel actie ondernomen vanuit de KNHS. Maar ik moet er wel bij zeggen dat het uitgebreid gedocumenteerd was in het wedstrijddocument.

Wat betrefd het gebeuren met Raket. Laat je niet ontmoedigen. Jij hebt het enige juiste gedaan en ik hoop dan ook dat je wel steun hebt gehad van het desbetreffende wedstrijdsecretariaat.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 15:32

Dit is de eerste keer dat ik hoor dat de KNHS iets doet met rapportage. Ik heb meerdere keren dingen gerapporteerd en nog nooit iets terug gehoord.
Het wedstrijdsecretariaat deed hun best.
Zij hadden wel aan ander jurylid moeten aangeven dat die de fed vert was. Dat zouden ze meenemen.
Verder stonden ze 100% achter me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:16

Sussie85 schreef:
raket schreef:
Ja klopt, maar ik weet niet of je dat ooit weleens hebt ingevuld maar daar hoor je nooit meer iets van terug.

Hier wil ik als wedstrijdorganisatie even op inhaken. Dat je er nooit meer iets van terughoort is niet in alle gevallen waar. Wij hadden tijdens onze laatste indoor dressuurwedstrijd een incident met een ouder. Haar dochter werd uitgesloten nadat de pony er maar liefst 6x vandoor was gegaan tijdens de proef (jury was dus al coulant geweest, want eigenlijk had ze al veel eerder moeten stoppen). De moeder kon zich daar niet in vinden en stomde naar het juryhokje, waar ze vervolgens het jurylid de huid vol schold en een hoop bedreigingen uitte richting de jury. De ringmeester heeft de moeder uiteindelijk weggesleurd van de jury om verdere escalatie te voorkomen. Samen met de federatievertegenwoordiger is toen besloten om het hele gebeuren in te vullen op het wedstrijddocument van de KNHS. Zowel het jurylid, als de federatievertegenwoorder, als de ringmeester zijn daarna door de KNHS gebeld om alles in kaart te brengen. Met als gevolg dat de moeder een officiele waarschuwing heeft gekregen. In dit geval is er dus wel actie ondernomen vanuit de KNHS. Maar ik moet er wel bij zeggen dat het uitgebreid gedocumenteerd was in het wedstrijddocument.

Wat betrefd het gebeuren met Raket. Laat je niet ontmoedigen. Jij hebt het enige juiste gedaan en ik hoop dan ook dat je wel steun hebt gehad van het desbetreffende wedstrijdsecretariaat.

Ik heb een vergelijkbaar geval gehad met een vader die in de kantine mij even duidelijk maakte dat ik er niks van snapte en die beste man is zelf notabene ook jurylid.. Heb er dus een klacht van gemaakt naar de KNHS en het op de wedstrijd al meteen ingevuld op dat document. Uiteindelijk heb ik 2 weken geleden pas eens een reactie gekregen (was in maart ofzo gebeurd) van de KNHS nadat ik voor de selectiedag voor de Z cursus in Ermelo was en het tijdens mijn gesprek aangaf. En mijn geval is de klacht tegen diegene ook enkel geregistreerd, mocht het zich nog eens voordoen.. De KNHS heeft hier dus blijkbaar niet een heel consequente manier van doen in.

Fitzroy

Re: Frustratie omtrent jureren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:13

Ik heb wel eens op het juryrapport melding gemaakt van wreedheid en daarna een kopie-brief met de officiele waarschuwing aan betrokkene ontvangen van de KNHS.
Dus wordt er idd wel wat mee gedaan. Was ook een tijd later maar beter laat dan nooit.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:17

Tussen onze wedstrijd en het uitdelen van de officiele waarschuwing aan de betreffende moeder zat ook een klein half jaar. Dus inderdaad wel een tijd later, maar de KNHS heeft er wel wat mee gedaan.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:50

Relaxed schreef:
Ik heb een vergelijkbaar geval gehad met een vader die in de kantine mij even duidelijk maakte dat ik er niks van snapte en die beste man is zelf notabene ook jurylid.. Heb er dus een klacht van gemaakt naar de KNHS en het op de wedstrijd al meteen ingevuld op dat document. Uiteindelijk heb ik 2 weken geleden pas eens een reactie gekregen (was in maart ofzo gebeurd) van de KNHS nadat ik voor de selectiedag voor de Z cursus in Ermelo was en het tijdens mijn gesprek aangaf. En mijn geval is de klacht tegen diegene ook enkel geregistreerd, mocht het zich nog eens voordoen.. De KNHS heeft hier dus blijkbaar niet een heel consequente manier van doen in.

Ik ook precies het zelfde!! man was ook jurylid bij knhs! En zelfs hoog in de regio!
KNHS heeft er bar weinig mee gedaan! En al helemaal mij niet op de hoogte gehouden! ik moest er zelf om bellen :+
en wat werd er gezegd: ....................oh het is altijd zo fijne man!! daar zakt je broek toch vanaf!
Nee de knhs is alles behalve goed voor hun juryleden! :(

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:06

Ik vind dat de KNHS wel meer aandacht mag geven aan het federatie vertegenwoordiger zijn. Ik heb ook geen idee wat dat verder inhoud en ben dat ook nooit geweest.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 22:27

Dat ben ik zeker met je eens Caro. En dat je bijvoorbeeld pas na 5 jaar ofzo als fed vert kan worden ingezet. Dan ben je zelf ook wat ervaring rijker.

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:05

Allemachtig, wat walgelijk zeg! Ook erg onproffesioneel van de federatievertegenwoordiger!! TS, heb je contact met de KNHS hierover gehad? Dit is toch echt bij de konijnen af hoor. Zeker omdat alle anderen het wel toestaan, dat zou echt niet moeten!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 17:59

Ik heb inmiddels contact gehad met de KNHS, ik zal straks daar wat meer over melden als ik tijd heb.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 06:38

Ik heb van de week contact gehad met de KNHS.
Concluderend hebben ze begrip voor mijn frustratie, heb ik overal gelijk in, maar kunnen ze niets voor me doen.
Het jurycorps is te groot, de cat 3 wedstrijden komen (als ze al aan de beurt komen) het laatst aan de beurt met het opleiden van federatievertegenwoordigers.
Juryleden zijn vrijwilligers, vaak met een jarenlange staat van dienst, die kunnen ze niet zomaar even aanpakken, ze erkennen dat het wel een probleem is en wist zelfs te benoemen dat hier in de regio veel sinterklazen zitten.

Maar helaas, ze wachten op een natuurlijk verloop.

Wel nog een verzoek om mijn verhaal op papier te zetten voor in de portefeuille.....

Ik neig steeds meer naar afhaken. Dan maar niet hoor....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:37

Ik snap je teleurstelling. Je verwacht toch als je zo'n klacht neerlegd dat er iets mee gedaan wordt.
Wat betreft het afhaken... als jij afhaakt dan haakt er een jurylid af die het wel graag goed wil doen. Daarmee gaan de juryleden die de regels aan hun laars lappen natuurlijk niet weg.

csc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:57

Raket: Begrijp je frustratie helemaal! Afhaken heb ik ook vaak aangedacht, maar bij mij heeft het een natuurlijk verloop.... Heb ook vaak het idee dat ik 1 van de weinige juryleden ben die regels kent en maak de combinaties daar graag attent op. Dat betekend niet dat ik mensen niet laat starten, maar ook ponyruiters die bijv. met een te lange zweep rijden en zich niet aan regels houden spreek ik daar op aan. Wij zijn er toch ook voor het welzijn van de pony's en paarden? In ieder geval betekend dat ik in de praktijk steeds minder gevraagd wordt, wedstrijdorganisaties en ruiters vinden mij (denk ik) een beetje een zeurpiet en vragen liever de "oude" sinterklazen, dat is een hoop minder moeite...
Eigenlijk ook zonde als je het mij vraagt!