Welk lesgeld voor een ZZ-L amazone/ IZ jurylid?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:50

TS, misschien moet je kijken wat je kwaliteiten zijn en daar je prijs op in spelen. Even om een voorbeeld te noemen een LT ruiter kan misschien super rijden, maar totaal niet overbrengen. En als je dan €50 zou vragen ben je ontzettend duur. Als je (omdat je dus die kwaliteiten niet hebt) €20,- zou vragen is het weer een ander verhaal.

Ik vind je moet niet op de prijs echt in gaan maar meer op de kwaliteit van lesgeven. En of de instructeur nu Z rijd of internationaal GP. Als het goed overkomt is het goed. Er zijn ruiters die een paard hebben waar alle knopjes al op zitten, en die dan bewijze van elk weekend op concour gaan en zo het Zz-Licht kunnen halen. Maar van echt(!) rijden hebben ze geen verstand. En wat nou als je een stalruiter hebt die misschien maar ooit M/Z is gestart maar op de stal waar ze werkt paarden door rijdt van LT niveau.
Misschien kan dit verhaaltje je helpen met het bedenken van een prijs.
Succes.

Niemand hoeft zich aangesproken te voelen.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:56

Zelf rijd ik voor de 3e keer ZZlicht, met 2 andere paarden ZZzwaar. Ik vraag voor een uur 25 euro, en voor 3 kwartier 20 euro. Het is geen vetpot en ik zeg altijd, dat je het vooral voor je plezier moet doen.

Oh ja, ik heb ook Orun gedaan, 2e fase.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:31

Ik vind rond de 25 euro een hele normale prijs dan. Heb je ook je ORUN diploma?
Ik betaal voor instructie, afhankelijk van wat ze zelf rijden (LT of GP) tussen de 25 en 50 euro.
Van een O jurylid krijg ik les en betaal per half uur 65 euro en uur 100 euro.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 11:48

VValar schreef:
Ik vind rond de 25 euro een hele normale prijs dan. Heb je ook je ORUN diploma?
Ik betaal voor instructie, afhankelijk van wat ze zelf rijden (LT of GP) tussen de 25 en 50 euro.
Van een O jurylid krijg ik les en betaal per half uur 65 euro en uur 100 euro.

Ja idd, orun heb ik ook, alleen de eerste fase.
bedankt iedereen voor het meedenken!

BenaLaars

Re: Welk lesgeld voor een ZZ-L amazone/ IZ jurylid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:00

ik betaal 30 euro per uur les, mijn instructrice rijdt zelfde niveau maar is wel hoger opgeleid

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:00

ik betaal voor ene half uur €25,- en volgens mij is ze Z2 Maar vaak loopt het uit en ze stopt pas met lesgeven als alles goed gaat soms na 25 min soms na 3 kwartier

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:43

Ik vind rond de 25 euro een goed bedrag!

Bocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:08

Mijn instructrice, rijdt paarden tot aan GP en corrigeert paarden, is jury en heeft meer dan 20 jaar ervaring in zowel binnen- als buitenland en kost 60 euro per uur. ik ga altijd samen met een vriendin en dat is dan elk 30 euro.

ted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:12

Ik denk ook dat 25 euro/30 euro een correct bedrag is.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:42

Jeetje waar lessen jullie allemaal, ik ben hier in de buurt (Leiden-Zuid Holland) opzoek naar istructeru/instructrice, nou als je een beetje kijkt naar iemand met redelijke ervaring ( Z2 en hoger) nou dan kan het niet anders als dat ik 50 euro betaal per uur. en evt, ook nog eens voorrijkosten erbij betaal, wanneer ze aan huis komen! moet ik wel zeggen dat ik kritisch ben en dus ook echt een hele goede zoek, die goed resultaat maakt bij zijn/haar leerlingen. ga binnenkort dus proef les nemen waarbij ik voor allebei 50 euro zal moeten betalen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:50

mijne vroeg 35 euro per uur ik woonde een dorpje verder, dus geen voorijdkosten als verder weg moest kwam er iets bij, vond haar nog goedkoop, daarvoor zal ze het wel ook zoo vreselijk druk hebben

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:40

Wat me opvalt hier is het verkeerde gebruik van de kreet: ik heb orun gedaan, en dan komt er achter, alleen 1e of 2e fase. Dan ben je toch alleen maar aan de opleiding begonnen en hebt 1 of 2 cursusjaren gedaan, maar geen eindiploma. Eigenlijk zoiets als: ja, havo gedaan, alleen eerste of tweede klas. Of, ja ik heb universiteit gedaan, alleen eerste jaar.
Volgens mij moet het zijn : ik heb 1/2 jaar gevolgd, maar niet afgemaakt/eindexamen gedaan.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:44

Mijn instructeur heeft LT gereden, maar kan zelf alle knopjes t/m Grand Prix erop zetten.
Daarnaast kan hij zelf uitstekend rijden en kan dit ook overbrengen in zijn lessen. Ook heeft alle alle ORUN diploma's en ervaring op andere gebieden van de paardensport (dus ook springen, mennen etc.).
Ik betaal €20,- voor een half uur, niets te klagen als ik dit zo lees. :)

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:26

Ik betaal €20 per uur.
Mijn instructeur is ZZ-L en IZ jurylid. Waarschijnlijk start hij binnenkort met de ZZ-licht cursus.

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:36

Miijn instructrice, internationaal amazone, ORUN en jurylid vraagt 30,00 per uur.
Maar dan les is wel alleen in haar 20 x 60 binnenbak, met spiegelwand aan de gehele korte zijde en een spiegel aan de lange zijde op een tijdstip dat het mij schikt.
Prijs is idd afhankelijk van kwaliteit maar ook de accomodatie. Vind het zelf wel fijn om te zien dat de aanwijzingen die ik krijg ook helpen :D
Wij zitten in het Noorden en weet wel dat de prijzen daar anders (lees lager) liggen dan in midden/zuiden van het land!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:06

CharleyT schreef:
Wat me opvalt hier is het verkeerde gebruik van de kreet: ik heb orun gedaan, en dan komt er achter, alleen 1e of 2e fase. Dan ben je toch alleen maar aan de opleiding begonnen en hebt 1 of 2 cursusjaren gedaan, maar geen eindiploma. Eigenlijk zoiets als: ja, havo gedaan, alleen eerste of tweede klas. Of, ja ik heb universiteit gedaan, alleen eerste jaar.
Volgens mij moet het zijn : ik heb 1/2 jaar gevolgd, maar niet afgemaakt/eindexamen gedaan.

volgens mij heb je ook gewoon diploma's als je 1 of 2 jaar hebt gedaan.
Je mag dan t/m L of t/m M niveau lesgeven (althans daar heb je je diploma van).

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:08

Ik betaal 40€ per uur. Ongeacht het aantal personen.
Dus ik ga altijd lessen met mijn zusje of mijn moeder, dan kost het me maar 20€ voor een half uur. Dat is tenminste nog te doen. :P

25-30 lijkt mij persoonlijk wat weinig.
Zelfs ik vraag al 20€.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:09

CharleyT schreef:

Onzin.

De Orun word gegeven in 3 verschillende cursusniveau's. Als jij stopt na Instructeurs II zul je daar NIEMAND over horen en heb jij (mits goed afgesloten) gewoon een diploma op zak. ;)

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:20

Mijn instructrice heeft in haar hal 2 diploma's hangen van ORUN, idd 1e fase en 2e fase staat erop zag ik. De 3e zal ze dan wel niet gedaan hebben.....

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 21:55

Ik moet zeggen dat ik het persoonlijk niet belangrijk vind of mijn instructrice orun heeft,
het gaat mij erom dat ze het goed kan overbengen en ons als combinatie kan verder brengen.
Ik ken TOP instructeurs die geen diploma's hebben maar wel bondscoach zijn geweest....

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:58

Ik krijg binnenkort les van iemand die maar liefst 10 euro per les vraagt..(ongeveer 45-60 minuten..) wat voor een opleidingen hij wel of niet heeft weet ik niet. Wel weet ik dat hij vroeger (en misschien nu nog steeds) NK's jureerde..... iig de Z klasses..weet niet of ie ook ZZ-L en hoger jureerde..

Je snapt dat deze persoon dit puur voor de hobby doet, man is ook al jaren met pension..

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:42

Het interesseert ook mij vrij weinig of mijn instructeur ORUN heeft gedaan ja of nee. Als ik tevreden ben over de manier van lesgeven en ik zie vooruitgang bij mij en het paard dan is het voor mij allemaal wel prima met al die diploma's. Dat je zo'n diploma hebt betekend voor mij niet dat de manier van lesgeven van al die mensen met ORUN bij jou en je paard past.
Ik betaalde 20 euro voor een uur les. Ik weet niet of ze ORUN heeft gedaan ja of nee, de manier van lesgeven heeft mij heel erg geholpen met mijn pony en ik ben er heel erg mee geholpen.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:32

Ik betaal E25,- per uur en als ik zelf heen gaan E20,- Mijn instructrice rijdt zelf niet meer.
Zelf geef ik ook les E25,- per uur. Ik heb mn ORUN fase 4 en jureer B/L niveau. Mijn hoogste klasse
in de dressuur was ZZ-Licht.

Verder vind ik t persoonlijk belangrijker dat je instructeur(ice) wel de lesstof goed over kan brengen i.p.v dat ze alleen maar hoog gereden heb en er niks van bakt qua educatie en overbrengen van de stof.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:37

MargrietJonk schreef:
Verder vind ik t persoonlijk belangrijker dat je instructeur(ice) wel de lesstof goed over kan brengen i.p.v dat ze alleen maar hoog gereden heb en er niks van bakt qua educatie en overbrengen van de stof.

Ben ik het helemaal mee eens. :j

Ik denk dat als je rond de 25 á 30 euro zit, je op een goed bedrag zit. Zelf les ik bij een GP ruiter en betaal 75 euro per uur.