Scolioze melden aan de jury voor begin proef?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:18

mylittlejoy schreef:
Mijn broertje is trouwens net in Nijmegen geopereerd aan zijn scoliose. Hij had een hele sterke kromming van zijn rug, waardoor zijn rechterschouder helemaal uitstak. Na deze operatie (met een stel pinnen en een heel mooi litteken op zijn rug) is zijn rug weer vrijwel recht. Met fysio moet het dan helemaal rechttrekken.

Niet dat ik nu wil zeggen dat je je moet laten opereren, hoor. Maar het is te verhelpen.

Jij weet dan ook hoe gevaarlijk een dergelijke operatie is neem ik aan, die wil je niet zomaar ondergaan zodat je daarna 'commentaarloos' je wedstrijden kan rijden.

@ TS: Over het wel of niet melden van scoliose ben ik persoonlijk van mening dat het vrij weinig nut heeft aangezien een jurylid er niets mee kan. Ze kunnen alleen beoordelen wat ze zien. En helaas zien ze dat je scheef zit... :(:)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:53

Dressuurgek schreef:
mylittlejoy schreef:
Mijn broertje is trouwens net in Nijmegen geopereerd aan zijn scoliose. Hij had een hele sterke kromming van zijn rug, waardoor zijn rechterschouder helemaal uitstak. Na deze operatie (met een stel pinnen en een heel mooi litteken op zijn rug) is zijn rug weer vrijwel recht. Met fysio moet het dan helemaal rechttrekken.

Niet dat ik nu wil zeggen dat je je moet laten opereren, hoor. Maar het is te verhelpen.

Jij weet dan ook hoe gevaarlijk een dergelijke operatie is neem ik aan, die wil je niet zomaar ondergaan zodat je daarna 'commentaarloos' je wedstrijden kan rijden.

Nee, als het niet zodanig ernstig is dat je er verder last van hebt, zou ik niet speciaal voor je wedstrijden dit laten doen. Het is een riskante operatie (welke operatie niet?), maar de voordelen (in het geval van mijn broertje) wegen zwaar op tegen de risico's. Hij had een hele sterke kromming (aantal graden moet ik navragen) en is nu zo goed als recht. Het herstel viel trouwens erg mee, hij liep binnen een paar dagen na de operatie alweer en was toen alweer thuis. Na een week of drie/vier kon hij weer echt normaal en langere stukken lopen. Alleen mag hij een aantal maanden niet sporten/autorijden/openbaar vervoer, etc.