instructeurs licentie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tarron

Re: instructeurs licentie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 20:47

houdt dit nu in dat zonder licentie je diploma niet meer geldig is?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:51

Helemaal goed, dan ben ik niet alleen maar jury-af wegens onverenigbare standpunten met de KNHS, maar vanaf 1 april ook instructeur-af......dit is geen organisatie waarmee ik me wil vertonen. Die opleiding is tot daaraantoe maar dit soort belachelijke acties, geen haar op mijn hoofd!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:52

Je bent tegen een licentie, Daf? Of de manier waarop?

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:58

Als ik er nu ff over nadenk is het helemaal niet eerlijk wat KNHS doet.. je zou toch minstens dit jaar nog de kans moeten hebben om bijscholing bij te wonen. Anders hadden ze dit voor afgelopen bijscholing moeten aangeven..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:12

Nou, eerlijk gezegd vind ik het heel normaal dat je de bijscholingen moet volgen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:13

Dat vind ik ook Karinvdm. In dat opzicht vind ik het ook een goede ontwikkeling!
Ik was verbaasd dat er uit mijn groep maar 3 incl. ikzelf waren.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:14

Nou zoveel stelt die bijscholing ook niet voor.

Ik denk dat je als instructeur meer hebt aan zelf fanatiek lessen en deelnemen aan wedstrijden.

Maar goed, ik heb in '99 mijn papiertje gehaald te Deurne, bij een opleiding die ook al niet meer bestaat.
Maar nooit een (oproep tot-) bijscholing gehad.
Ik bezoek zelf wel de clinics die me aanspreken.

Maar ik zal de knhs wel eens mailen.
Belachelijk hoe ze dit weer ineens invoeren ..

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:15

Daar heb je gelijk in..

Die ik zou moeten volgen zijn altijd tussen kerst en oud en nieuw en dan is het bijna onmogelijk om op mijn werk vrij te krijgen. Geen onwil dus.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:24

Een verhinderings bericht geld wel staat er :+

Belachelijke ontwikkeling op deze manier.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:26

daffodil schreef:
Helemaal goed, dan ben ik niet alleen maar jury-af wegens onverenigbare standpunten met de KNHS, maar vanaf 1 april ook instructeur-af......dit is geen organisatie waarmee ik me wil vertonen. Die opleiding is tot daaraantoe maar dit soort belachelijke acties, geen haar op mijn hoofd!

Ben het dus ook met jou helemaal eens.
Wat en organisatie die KNHS.
Beetje dictatuur -idee krijg ik ervan.

Zij zijn de baas , de allesoverheerser.
En wij... wij maar betalen.
Net zoals de verplichte abbonnering op de P&S, evenzo'n waardeloos blad.
Kwaliteit van ons eisen, maar zelf geen kwaliteit leveren (denk ook aan hun opleiding)

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:29

Ook bijzonder natuurlijk dat een verhinderingsbericht wel geldt..

Op de knhs site staat ook een pdf bestand met allemaal cursessen die tellen als bijscholing. En daar valt niet alleen de jaarlijkse bijscholing onder.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:30

Iloonie schreef:
Ook bijzonder natuurlijk dat een verhinderingsbericht wel geldt..

Dat bedoel ik dus, slaat werkelijk nergens op...

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:38

Ik zelf zou het erg jammer vinden als mijn diploma niet meer geldt. Dus ik waag er toch een email aan.. De KNHS zal dit weekend wel meer mail hier over ontvangen denk ik, voel me nu al een zeikerd.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:42

Ik heb in 2000 Orun cursus gedaan. 1x een uitnodiging gehad voor bijscholing daarna nooit weer. Ik ben niet van plan om te moeten betalen voor een licentie. Daarnaast wil ik best naar een bijscholing maar dan moet ik wel weten wanneer het is.
Als voor mij de bijscholing is tussen kerst en oud en nieuw dan heb ik toch echt een probleem want vrij krijgen in deze periode is erg moeilijk. Zou het raar vinden als mijn papiertje nu opeens niet meer geldig zou zijn.

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:02

Gelukkig is mijn diploma nog net geen twee jaar oud, maar ik zou me toch flink genaaid voelen als het papiertje nu ineens niet meer geldig zou zijn! Even flink geld dokken voor de opleiding en er vervolgens bijna geen profijt van kunnen hebben..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:04

Oplossing: antidateer een aantal verhinderingsberichten van de afgelopen 5 jaar, kopie maken van je diploma uit de mottenballen en opsturen.
Die bijscholingen stellen echt geen moer voor en daarop moet je een licentie krijgen. Kan de KNHS zich nog belachelijker maken?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:26

Tja..... Ik heb mn ORUN in 2009 afgerond fase 4. Ik heb 1x een bijscholingsavond bijgewoond maar ben uit ellende na t eerste deel weggegaan. (ik was overigens niet een vd weinigen). Verder zijn er wel nog bijscholingsdagen voor 'lagere kader' tussen kerst en oud en nieuw, maar ja... Dan zit ik middenin de vuurwerk verkoop. Dan krijg ik echt GEEN vrij van mn paps..... Geen optie dus. En de trainings seminar dan? Toen was Grietje op vakantie.........

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:51

dat de bijscholing gevolgd moet worden voor een licentie kan ik inkomen, ik vind echter wel dat de knhs er dan voor moet zorgen dat een bijscholing op meerdere plaatsen in het land aangeboden moet worden, in het noorden, midden en zuiden bijvoorbeeld. waarschijnlijk worden ze dan ook beter bezocht ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:10

Ja, sowieso is het voor veel mensen een lastige week om vrij te vragen tussen kerst en o&n.
Op meerdere plaatsen zou inderdaad ook handig zijn, net als bij de jurybijscholingen.
Als de KNHS meer kwaliteit wil, dan zullen ze daar zelf ook in moeten investeren. Als een licentie geld gaat kosten dan moet dat ook mogelijk zijn lijkt mij en voor een betere kwaliteit van de bijscholing wil ik op die manier ook best bijdragen.
De DVD die ik nu kreeg was wat mij betreft jammer van de moeite en jammer van het geld.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:25

Idd Karin, dat zou een goede optie zijn.

Meerdere bijscholingsdagen op meerdere plaatsen in Nederland, plus meer kwaliteit van de clinics/bijscholing.

Ik hoop dat het een heel erg zwakke/zielige1 april grap is,maar heb er een hard hoofd in.

KNHS zou een verbetering moeten zijn voor de paardensport, maar dit jaar gaan ze heel erg in achting achteruit.
Kijk alleen al maar eens naar de dressuurproeven... lichtrijden in het L2 :x het moet niet gekker worden..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:42

Ik denk dat het sowieso goed zou zijn als de KNHS meer naar de basis zou kijken. De topruiters komen er wel, de ruiters van de Rabo-talenten ook wel, die hebben al prima begeleiding.
Van mij mogen de toelatingseisen voor de instructeursopleidingen fors omhoog, hoewel ik tijdens mijn cursus ook fijne aanwijzingen heb gehad van iemand die geen wedstrijden rijdt... Maar ik heb ook dingen gehoord van anderen die nergens op slaan en waar niemand beter van wordt, ook de beginners niet. Kijk eens op de wedstrijden, hoe beroerd wordt daar soms gereden, vaak ontbreekt het aan de meest simpele basiskennis.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:53

Lante schreef:
maar ga wel elk jaar trouw naar de bijscholing van de FNRS ... ?? Nou lekker weer zoiets. :+

Dat doe ik dus ook, FNRS instructeursdag. Dat is ook mijn doelgroep. Ben nog nooit naar een bijscholing geweest van de KNHS, alleen al omdat ze op onmogelijke dagen vallen...

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:17

nou dan zijn er vanaf volgende maand dus een heleboel instructeurs instructeur/af
ik heb me scheel gebeld afgelopen keer om me af te meldenmaar er werd mooi niet opgenomen
wat moet je dan?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:21

zo ik heb toch even een email gestuurd
ben het hier echt niet mee eens

als hun niet opnemen kan ik me niet afmelden

roanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:37

Echt weer een KNHS actie :(
Ze doen maar en kunnen het nog doen ook want waar moet je anders heen?

Idd zoals zo velen onder ons geen bijscholing meer gedaan de laatste jaren, om de dood eenvoudige reden dat ik absoluut geen vrij krijg tussen kerst en o&n (werk in de bloemen)

En nu mag ik mn diploma en 20 jaar ervaring in de vuilbak gooien?

Helemaal mee eens dat er een controle of iets moet zijn, maar laten ze de koe dan bij de horens grijpen en de cursussen strenger beoordelen!