Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
carmab schreef:dan heb je mij niet begrepen sjoerd. Er werd eerder gezegd dat je er genoeg voor betaalt, maar dat heeft er niets mee te maken, ik vind wel dat de jury commentaar moet geven hoor, en je deze ook moet kunnen aanspreken maar de link met het inschrijfgeld zie ik niet.
Roxx schreef:@Fiija: In de B en L1 is het gewoon binnenkomen over de hoefslag, in de L2 is het binnenkomen over A-X-C zonder stil te staan en te groeten. In die klasses hoef je alleen op het laatst over de A-C lijn en dan halthouden en groeten. Vanaf de M1 is het ook in het begin halthouden en groeten op de A-C lijn.
Er gaat hier een wereld voor mij open. Als ik op HAW en RITP filmpjes zie van proeven denk ik steeds dat ik het filmpje niet volledig heb gezien of dat de cameraman te laat was beginnen filmen omdat ik geen binnenkomen en groeten te zien kreeg.

Dit is echt hilarisch! Zo stom. (dat je daar dan niet op komt hé)
Daisies schreef:Ik heb wel eens overwogen om te vragen waarom ik zulke absurd lage punten had, maar toen de jury alleen maar haar kennis aan het feliciteren was met zijn goede proef en resultaten (en dus prijs) had ik zoiets van.. laatmaar?
Roxx schreef:Daisies schreef:Ik heb wel eens overwogen om te vragen waarom ik zulke absurd lage punten had, maar toen de jury alleen maar haar kennis aan het feliciteren was met zijn goede proef en resultaten (en dus prijs) had ik zoiets van.. laatmaar?
Zou het niet zo kunnen zijn dat die kennis gewoon een goede proef had gereden en de prijs verdiend had? Ik heb ook regelmatig kennissen in de ring. Dat voorkom ik haast niet, dan zou ik echt aan de andere kant van nederland moeten gaan jureren. Maar daar wordt de beoordeling echt niet anders van hoor, kennis of niet, je krijgt de punten die je naar mijn mening verdient. Ik heb zelfs wel eens een vriendin in de ring gehad die met 179 punten naar huis ging. Niet leuk voor haar, maar het is nou eenmaal niet anders.
Aanstaande zondag jureer ik een ring waarvan de helft kennissen van me zijn. Daar wordt het voor mij echt niet anders van hoor.
fiija schreef:Het staat niet echt gelijk aan de M1 bij jullie denk ik. Het is op zich een heel makkelijke proef, maar we moeten wel degelijk ineens stilstaan.
Hoe staat die oefening dan bij jullie in de B en L proeven? Daar ben ik nu wel eens benieuwd naar.
) en het secretariaat zwaait dan ergens richting een hoek van de bomvolle kantine dat ik die meneer in het blauwe jasje moet hebben. Welke van de dertig?
Dan ben ik te verlegen om aan elke man met blauw jasje te gaan vragen of hij de jury is, dat voelt voor schut.
Of de jury zit net druk in gesprek aan een volle tafel, dan durf ik ook niet. Schijterd he?
bonte_bente schreef:ik zou graag op jury afstappen maar 9 van de 10 zijn al weg voordat ik mijn punten heb..

Johanna59 schreef:Iedereen start maar. Een combinatie moet en paar klasses hoger zijn in training, voor het starten in een bepaalde klasse. Dus start je B, dan hoort je paard toch wel zeker L2 klaar te zijn. Je hoort wat reserve te hebben.

Johanna59 schreef:Iedereen start maar. Een combinatie moet en paar klasses hoger zijn in training, voor het starten in een bepaalde klasse. Dus start je B, dan hoort je paard toch wel zeker L2 klaar te zijn. Je hoort wat reserve te hebben.
sjorsie schreef:Johanna59 schreef:Je gaat er niet dood van om eens een keer geen winstpunt te halen en vaak is de ervaring al heel waardevol voor paard en ruiter.