Paard hinnikt constant tijdens proef. Wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 00:20

Mijn paard heeft het ook een tijdje gedaan op wedstrijd, en ik kon het gehinnik ook niet waarderen. Ook hier riep ze gewoon naar haar maatje die zich elders op het wedstrijdterrein begaf. En moest het nu een subtiele hinnik zijn, dan zou ik het door de vingers kunnen zien, maar ook hier was : Hoofd volledig omhoog, luidkeelse gehinnik, liefst nog willen stil staan en vervolgens terug ontspanning. Ik loste het op door ,wanneer ik voelde dat de hinnik eraan kwam, mijn benen flink aan te spannen als waarschuwing en wanneer er daadwerkelijk een hinnik aankwam, mijn spoor te gebruiken in combinatie met een ophouding. Nu ondertussen hinnikt ze nog wel een beetje, maar blijft ze wel nagefelijk en alert bij wat ik vraag. :) Een paard dat wil stilstaan bij mesten, wil stoppen met lopen om aan haar voorbeen te krabben, zuur/vals is naar andere paarden enz wordt toch ook aangepakt? Wanneer zijn gehinnik een belemmering is voor het rijden en uitvoeren van oefeningen, mag je kordaat optreden.

areke

Re: Paard hinnikt constant tijdens proef. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 00:36

Mijn merrie heeft het ook een hele tijd gedaan.
ik heb het altijd genegeerd en heb altijd gewoon mn proeven gereden alsof ik niks hoorde.
Tijdens het rijden stopte het op den duur, ze heeft het nog wel lang volgehouden om tijdens het afgroeten te hinneken (moest daar altijd wel om lachen)
Ook daar is ze inmiddels mee gestopt en hoor je ze pas weer als we bijna thuis zijn en ze haar maatje hoort.

Thirty

Re: Paard hinnikt constant tijdens proef. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 05:12

Dat ze het thuis niet doet is waarschijnlijk omdat het op bekend terrein is...wedstrijd terrein is altijd anders, dus het kan heel goed zijn dat ze wat onzeker is. Een tip verkopen is dan ook het slechtste wat je kunt doen.
Negeren en lekker aktief aan het werk zetten zou ik doen.