lesgeven aan je eigen kind? wie heeft er tips

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Re: lesgeven aan je eigen kind? wie heeft er tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:10

Hehehe zo vaak meegemaakt ja dat kinderen niet naar mams willen luisteren. En als een ander hetzelfde zei meteen netjes doen. Vreemde ogen dwingen zeggen ze.. Wens je iig veel sterkte. Zou zelf denk ik goed pissig worden als ik elke keer tegenantwoorden zou krijgen.

Appie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:13

Ik heb maar een tip: NIET DOEN!
Komt alleen maar ruzie van!

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:34

Ik ben zelf een rijdende dochter (ondertussen 22 dus nu vind ik het prima als mijn moeder mij tips geeft, al doet ze dat nu niet zo vaak meer) maar toen ik nog jonger was nam ik ook niets van haar aan. Ik wist het zelf toch allemaal veeeeeel beter (dacht ik). Nu zie ik ook nog wel eens moeders die zich behoorlijk bemoeien met het rijden van hun dochters en soms snap ik die meiden best dat ze een beetje zat worden van hun moeder. Zelf heb ik als lesklant ook wel kinderen waarvan de ouders prima zelf les kunnen geven, echter hadden deze ook in de gaten dat dat waarschijnlijk geen succes zou worden dus komen ze gezellig 1x per week bij mij om te lessen :) .

Trouwens belachelijk van de ponyclub zeg??

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:39

jaa,dat van die moeders schreeuwend aan de bakrand maak ik ook wel mee Zoo... irritant !

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 07:56

Ik sta dus ook iedere week langs de bakrand (en ook regelmatig in de bak op verzoek van de instructrise) en daar sta ik dan allemaal tussen die schreeuwende moeders. Teugels korter! Niet zo strak die teugels! Sta! Zit! Sta! Zit! Nee rechts! Nee Links!!!
Geen van de moeders rijdt zelf of hebben gereden. Ik ben dus de enige moeder die rijd en ik houd wijs mijn mond. Ik betaal niet voor niets de manege voor de les. Als ik het zelf kon zou ik het wel doen..
Gelukkig vindt mijn zoontje het nog wel heel leuk om samen met mij te rijden. Hij geeft mij les (ik luister braaf naar wat hij zegt, linksaf, rechtsaf, volte, draf, galop, en ik geef hem les. We hebben de grootste lol momenteel, maar ik weet ook dat het zo weer afgelopen kan zijn.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:23

Mijn dochter heeft tegenwoordig een shirejaarling die ze op zondag en in de vakanties mag pakken. Bij dat veulen staat nog een jong paardje. En samen met die verzorgster doen ze de leukste leerzamen dingen. En neemt alles van die mevrouw aan. Gewoon het halthouden, meelopen ect ect. Geloof dat ze aan parrellie doen. Geen idee bemoei me er echt niet mee. Het is helemaal haar ding. En die andere mevrouw vind het allemaal zo leuk, wilde dat ze een dochter had die ook zo leuk mee deed. hahaha
En het is een prachtig gezicht door de coniferen heen :o

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:33

Mijn idee is dat je beter geen les kunt geven aan je kind of partner. Zelfs een vriend of vriendin is al lastiger dan een gewone leerling. Aan de andere kant kennen die mensen je wel heel goed waardoor je als het goed gaat veel dieper en intensiefer bezig kunt zijn.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:15

Maar ik heb al zo vaak meegemaakt dat een kind niet naar de moeder luisterd....
Een instuctrice/instucteur is beter :)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:25

Helpen werkt niet.
Je moet les geven. En alleen als ze er op zit. Na het rijden, het er niet meer over hebben. Dan voelt ze zich veiliger. Dus niet meer zeggen wat goed was, of fout, nee gewoon niets. Pas als ze weer rijdt en les wil, ga je haar instructie geven.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:04

Ik deel de paarden passie ook samen met mijn, nu 21 jarige dochter.
Toen ze 7 jaar werd kocht ik voor haar verjaardag haar eerste pony, een eigenwijze shet.
Hierop heeft ze leren rijden, ik heb haar zelf les gegeven. We gingen op den duur ook op buitenrit. Na verloop van tijd leerde ze leuk rijden. Later kwam er een haflinger (mijn dochter was inmiddels 9 jaar) De haflinger bokte haar er menig keer af, we hebben lang volgehouden maar uiteindelijk is de pony verkocht. Mijn dochter vond het niet rijden niet meer leuk. Toen ze bijna 13 jaar was kwam er een KWPN'er. Hierop heeft ze (wederom van mij) verder leren rijden. Datzelfde paard heeft ze nog steeds en we rijden nog steeds samen vele buitenritten. Het kan dus óók goed gaan ;).

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:40

ik kon heel goed les hebben van mijn moeder, (mijn moeder geeft ook les aan beginners met eigen pony)
eerder, en nu heb ik niet echt les meer van mijn moeder behalve als ik het vraag of ze me even wil helpen.
Heb gewoon les op de vereniging en soms van anderen, red ik me wel goed mee :)

en waar ik wel zo'n gruwlijke hekel aan heb, is van die ouders op concours die hun kinderen helemaal uitschelden omdat het niet goed gaat met de pony en kind.
ben blij dat mijn ouders altijd trots blijven, ook al ging het voor geen meter! :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:49

ardech schreef:
Aha zo'n dochter heb ik ook ik zeg maar niks meer en laat haar er zelf achter komen
Dan zegt ze ja mam had je dat niet kunnen zeggen.
Waarop ik dan antwoord ja mag me er toch niet mee bemoeien
Maar het werkt wel :D

Ik ben inmiddels 24.. maar ik herken dat nog steeds..

vroeger:
moeders zegt ja iets meer dit iets meer dat zoals in je les dan loopt hij mooier
dochter (14/15) Ja dat doettie toch niet als je het beter weet stap jij er dan op grrr ik vind dit niet leuk tis NOOIT GOED!

nu:
dochter: mams, ziet het er netjes uit zo?
moeders zegt ja hoor.
dochter: is het voldoende dit dat zus zo?
moeders zegt ja dat moet je voelen en anders ga je maar op les ik zeg niets meer
dochter: je kan toch zeggen wat je vind?
moeders zegt Jij luistert toch niet naar me
dochter: jawel
moeders zegt hij is niet helemaal actief van achter naar voren zoals in je les
dochter: volgens mij wel hoor, hoeveel actiever moettie worden dan?
moeders zegt ZUCHT.. zie je wel.

<3 maar ben toch altijd wel blij als ze meegaat hoor.