Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Roxxiejj schreef:Ik heb even een vraagje aan de juryleden hier in dit topic. Ik ben geen jury, maar ik lees hier dat het bij ruiters gaat om hobby. En men wil de hobby leuk houden.
Nou zijn er in in Nederland veel stalruiters, ook met de dressuursport, die dus per wedstrijd al snel 4 tot 8 paarden meenemen. GOED, het is nog steeds hobby, anders zou je er niet mee doorgaan. Nou weet ik van enkele dat ze ook een soort van 'loon' ervoor krijgen, om het paard van anderen uit te brengen. Dit is imo minder 'hobbymatig' dan de amateurs die zich maar 1 paard kunnen permiteren en ook geen aanbiedingen krijgen.
Beoordelen jullie deze mensen dan ook strenger? Of kijken jullie er anders naar?
, maar rechtvaardig, en een goed gereden proef ( fijn, ontspannen, netjes gereden proef scoort bij mij heel hoog) en deze mensen dan ook altijd nog een extra veer in hun kont dmv positief commentaar op de protecol.Tyke schreef:Ooit een coupon terug gekregen met geloof 160 punten. Maar stond totaal niets op. En dat vind ik dan minder.
Zet erop WAAROM want die ene keer kon ik het niet bedenken omdat mijn proef naar mijn idee lekker ging. En niet
anders als in mijn eerste proef waar ik 189 had.
Tyke schreef:ik heb ook wel eens zoiets gehad bij " beroeps' ruiters.
MAAR
Heb een van hun bezig gezien met opzadelen van een paard en het opstappen. En ze reed M1 en deze persoon rijd de klasses helemaal uit maar haalt wel steeds eerste en tweede prijzen enz.
Maar als ik zie wat voor paarden zij onder haar kont heeft. Nee heb ik toch bewondering voor en kunnen net zo starten als een hobbymatige ruiter.
Ze doen idd hetzelfde. Moeten hetzelfde laten zien. Ze staan ook wel onder aan het klassement als het niet gaat.
Tja ze kunnen beter rijden als mij dat is iets wat zeker is. Omdat ze vaker en meer rijden.
bertie schreef:Tyke schreef:Ooit een coupon terug gekregen met geloof 160 punten. Maar stond totaal niets op. En dat vind ik dan minder.
Zet erop WAAROM want die ene keer kon ik het niet bedenken omdat mijn proef naar mijn idee lekker ging. En niet
En .. ben je naar het jurylid toegestapt om te vragen hoe zij of hij er tegenaan gekeken heeft?
Als je antwoord 'nee' is moet je niet zeuren. Want dan wil je kennelijk niet leren.
Juryleden hebben een vracht aan kennis in huis. Maak daar gebruik van!
Japeloup schreef:Nou de prijs uitreiking was binnen 30 min na de laatste start maar de jury ging vrijwel direct weg. Maar goed om te weten....
bertie schreef:Tyke schreef:Ooit een coupon terug gekregen met geloof 160 punten. Maar stond totaal niets op. En dat vind ik dan minder.
En .. ben je naar het jurylid toegestapt om te vragen hoe zij of hij er tegenaan gekeken heeft?
Als je antwoord 'nee' is moet je niet zeuren. Want dan wil je kennelijk niet leren.
Juryleden hebben een vracht aan kennis in huis. Maak daar gebruik van!

maar ik ben toen wel heel erg ziek geweest van mijn allereerste verliespunt, afgelopen zomer in de M2.
, en zessen voor het uitstrekken terwijl ik me herinner dat ik tijdens de proef nog dacht; oei dit zal niet hoger dan een 4 zijn...... Nu ben ik echt realistisch genoeg om te weten dat het niet winstwaardig was, maar verlies is wel het heel andere uiterste, het gebrek aan commentaar heeft mij niet duidelijk gemaakt waarom.