8 jarige met adhd lesgeven..moeilijk..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:50

Zo dat klinkt als een super leuke en gezellige les.
Ik hoop voor je dat het de volgende keer ook weer zo gaat.
Ik geef zelf ook les aan een meisje met adhd, en het bij de les houden is ook heel moeilijk. We zijn begonnen met een half uurtje les per keer, uur les houdt ze gewoon niet vol. En dit gaat super goed we doen net zoals jij samen opzadelen en dan ga ik overleggen met haar wat ze die dag leuk zou vinden om te doen, tuurlijk heb ik zelf wel wat ideen wat ik wil behandelen maar ik probeer ook zeker dat gene mee te nemen wat zij ook graag wil.
En dit werkt super goed ze rijdt nu ruim 1 jaar bij mij in het begin was het drama durfde niks, maar zo langzamerhand gaat het steeds beter. HOu wel voor ogen dat je nog regelmatig een les er tussen zult hebben dat je denkt ik geef het op.
Heel veel succes verder met het lesgeven.

Groetjes Natasja

tootje71

Re: 8 jarige met adhd lesgeven..moeilijk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 15:52

hoi,

Ja dat realiseer ik mij heel goed , maar ik ben blij dat ik nu wel aanknopingspunten heb om haar het rijden leuk te maken.

Het is de bedoeling dat we inderdaad een half uur rijden maar het ging zo leuk dat we tijd vergaten...

bedankt voor je reactie !

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:29

Dat klinkt goed, als je het speels houdt dan komt het rijden vanzelf wel. :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:49

Goed gedaan +:)+

Leuk om te lezen dat je de tips ter harte genomen hebt en jullie samen veel plezier hebben gehad en van een negatief verhaal naar een positieve insteek bent gegaan.

Super.

Elise95

Re: 8 jarige met adhd lesgeven..moeilijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:46

Zooo zal ik ook even reageren :).

Ik geef dus een meisje ze is nu 12 en geef haar nu zo'n 2 jaartjes les die ADD heeft. Dat lijkt op ADHD, alleen kinderen met ADD zijn niet extra druk, maar kunnen zich niet goed concentreren en zijn af en toe wat afwezig.

Ik kijk altijd wat voor bui ze heeft als ik les geef, maar vooral afwisseling is heel belangrijk. Soms naar buiten, dan weer even aan de longe, dan de figuren oefenen en dan weer een spelletje. Ik geef haar zo'n 3 kwartier les en dan doen we meestal eerst een een halfuurtje de figuren overgangen etc. doornemen en daarna nog een spelletje.