hengst uitbrengen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:01

Misschien was ze bang. Dat kan ook nog... dat ze daarom onzeker werd in het rijden....

Het blijft een twee kanten verhaal. Ik reed een hengst die gewoon heel bang was, en echt niet in een hoek durfde te komen, en dus ging staken (is uitgebreid onderzoekt), en ik probeerde hem in alle rust rustig te krijgen, en het enige wat ik van de jury kreeg te horen was dat hij het onverantwoordelijk vond dat ik geen zweep gebruikte etc... Hij deed zo intens banketstaaf. Terwijl ik nooit met zweep rijd, en het paard duidelijk bang was... en ik hem dus met rust wilde overtuigen ipv dwang.

Jammer dat je haar niet meer hebt kunnen spreken (je had de gegevens vd startkaart eventueel over kunnen nemen)?

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:07

kleinvosje schreef:
Ik heb inmiddels antwoord van de KNHS op mijn vraag die ik gesteld had, hieronder het antwoord...
Citaat:
Paarden waar een startkaart mee wordt aangevraagd komen bij ons in de database te staan. Ook het geslacht wordt daarbij vermeld. Het is systeemtechnisch onmogelijk om een startkaart aan te vragen wanneer je hier nog niet de leeftijd voor hebt of nog niet de klassering voor hebt. Mijn KNHS geeft hier dan een foutmelding op. Het enige wat zou kunnen is dat het paard als ruin is ons systeem staat, maar dan heeft de ruiter ongeldige startdocumenten omdat het geslacht niet klopt.

Ik weet uit zeer betrouwbare bron (mijn moeder werkt er ;) ) dat dit systeem helemaal niet waterdicht is en dat er met regelmaat dat soort fouten gemaakt worden. De dames op de leden administratie ( ik wil niemand beledigen) zijn niet allemaal even snugger... En ook niet allemaal paarden mensen trouwens.
dus dit verbaasd me helemaal niets!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:16

@willemieke je verhaal kan wel kloppen, net mijn gegevens op mijnKNHS nog even gecheckt.....
mijn ruin van bijna 1.80 m staat nog steeds geregistreerd als hengst van 1.63 m terwijl ik deze fout doorgegeven heb aan de KNHS |o

Zal nog maar eens een mail er achteraan sturen, want als ik controle krijg ben ik de sjaak
(op coupons staat hengst en startkaart hengst en 1.63 m)
Ik heb dus nog steeds ongeldige startdocumenten omdat het geslacht en stokmaat niet klopt!

kleinvosje

Re: hengst uitbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 15:18

Willemieke, ik heb enkele hier genoemde voorbeelden genoemd, zoals het te vroeg starten met een drie jarige, als aanvoering dat het systeem niet helemaal waterdicht is, maar daar heb ik dan weer geen reactie op gehad...

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:39

Bij mij was het andersom: Ik kreeg een bericht dat ik geen hengst mocht starten, terwijl dat juist wel toegestaan was (ik was allang L2 geweest). 1 belletje was toen genoeg, en toen was het geen probleem (de standen waren ook al verwerkt!)

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:25

kleinvosje schreef:
Willemieke, ik heb enkele hier genoemde voorbeelden genoemd, zoals het te vroeg starten met een drie jarige, als aanvoering dat het systeem niet helemaal waterdicht is, maar daar heb ik dan weer geen reactie op gehad...

Ze zijn op dit moment vol op bezig met automatisering en een reorganisatie. Daar waar vroeger de afdelingen gesplitst waren en er personeel zat wat verstand van de discipline had, is nu alles op een hoop gegooid. Iedereen moet nu dus alles doen. Het kan dus zijn dat je vraag over een bepaalde dressuur wedstrijd bij iemand van mennen terecht komt. Deze persoon moet dan dus eerst uit gaan zoeken hoe de regelementen van die discipline in elkaar zitten.
Het personeel heeft zelf al aangegeven dat zij dat niet zien zitten en de disciplines gescheiden willen houden mede omdat dit ontzettend tijdrovend is en dus absoluut niet klant gericht is. Het bestuur heeft hier lak aan..
De gemiddelde reactie tijd op een vraag/brief mail/ is nu drie werk weken. Alles wordt op een hoop gegooid en daar wordt vanaf gewerkt, en als het niet je discipline is, dan ga je het dus maar uitzoeken...

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:13

Ik ben 2 jaar terug ook gewoon met een hengst gestart, terwijl ik daarvoor nog nooit een wedstrijd gereden had. Ik weet niet of die regeltjes intussen veranderd zijn, maar volgens mij niet. Dus zo waterdicht is het niet bij de KNHS.