Word er boven de rivieren echt hoger gejureerd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xTweetyx

Re: Word er boven de rivieren echt hoger gejureerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 17:55

jullie hebben het nu over hele andere dingen dan wat mijn vraag was.

ik had het over, dat mensen die hier in brabant steeds maar 1 wp rijden, en als ze dan boven de rivieren rijden, dat ze dan 2 wp rijden bv.

daarom was mijn vraag juist, of boven de rivieren het niv. dan lager was ofzo?
ik heb er niet zo veel verschil van gemerkt.
maar sommige bij mij op stal wel.

is het dan dat brabant wat sterkere ruiters heeft? dat verschilt natuurlijk wel per ruiter.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:24

xTweetyx schreef:
jullie hebben het nu over hele andere dingen dan wat mijn vraag was.

ik had het over, dat mensen die hier in brabant steeds maar 1 wp rijden, en als ze dan boven de rivieren rijden, dat ze dan 2 wp rijden bv.

daarom was mijn vraag juist, of boven de rivieren het niv. dan lager was ofzo?
ik heb er niet zo veel verschil van gemerkt.
maar sommige bij mij op stal wel.

is het dan dat brabant wat sterkere ruiters heeft? dat verschilt natuurlijk wel per ruiter.

Tja, ik weet eigenlijk niet of je vraag niet is beantwoord. :+
Je bouwt al zoveel mogelijkheden in, dat het alle kanten op kan. En het gaat natuurlijk ook alle kanten op.
Verschilt het per ruiter, zoals je zegt? En dan die opmerking van jezelf dat je er niet zoveel van merkt..

Ík denk dat het gewoon weer de zoveelste variant is van de dingen waarbij mensen hun frustraties afreageren. Dan weer ligt het aan de jury, of aan die mevrouw die net haar hondje losliet, of aan andere provincies. Er is gewoon altijd wel wat.
Ik denk dat het onzin is om ergens een grens te leggen. Onder of boven de rivieren ..
Gewoon beter leren rijden, dát helpt voor betere punten! :)

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 21:40

sorry hoor maar deze reactie slaat nergens op.
voordat je gaat reageren, kijk dan eerst op iemand zijn profiel naar de uitslagen van die gene,
want ik rij eig. altijd in de 200 punten,bijna altijd 2 wp per proefje,

en de vraag was in het algemeen niet tot betrekking op mij,
maar gewoon op andere mensen, die niet altijd wp rijden.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:41

hm.. voel je je aangevallen, xTweetyx?
Dat was natuurlijk niet de bedoeling, want ik heb het helemaal niet over jou,. maar spreek in algemene termen.
Als een vraag niet heel duidelijk is - en er nogal wat slagen om de arm zijn - dan is dat vragen om vage antwoorden.
't Is altijd wel grappig om te zien hoe mensen reageren. ;)
Hm.. ik denk dat mijn reactie dus wel degelijk hout snijdt. :D

Oh .. voor ik het vergeet duidelijk te zeggen.. het is natuurlijk SUPER dat jij steeds WP rijdt! +:)+

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:50

Even off topic over de hippiade.
Het lijkt mij helemaal niet raar dat er meer mensen winnen uit het zuiden bv wij (groningen) hebben vaak maar 1 of 2 die worden afgevaardigd. En andere provincies meerdere ;)

En hier hoor je het ook hoor dat het niveau onder de rivieren hoger ligt. Maar dat komt misschien ook omdat er meer concurentie is? Meerdere topruiters zitten ook gevestigd onderin. Ik ken er hier in Groningen niet zo heel veel. En ja hier hoef je voor de hippiade geen eens selecties te rijden sommige rijden met 1 in de ring en andere tegen 5. (ja we hebben ook ringen van met 50 starts)

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 08:30

nou dit is mijn eerste jaar dat ik wedstrijden rij(vanaf maart ongeveer)
maar ik deed de selecties mee in de E-l1. en wij reden maar met 9e, en er mochten er 6 door naar de brabantse.

dus dat zijn er eigelijk ook niet veel, maar er komen juist heel veel goede op de selecties af,die je bijna niet ziet op gewone wedstrijden,maar die rijden vaak al m1 enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:45

xTweetyx schreef:
voordat je gaat reageren, kijk dan eerst op iemand zijn profiel naar de uitslagen van die gene,

Zit in je profiel te kijken en als je maar 1 winstpunt hebt "slecht gejureerd". Sorry hoor, maar daar krijg ik braakneigingen van, je kan ook gewoon minder gereden hebben. Op beide proeven heb je minder punten, dus misschien ging het minder ???

Zelf ben ik begonnen met een heel simpel paard, moest alles nog leren, geen trailer, we gingen met de vrachtwagen, niet veel geld voor les... Dan ben je blij en trots op elke winstpunt die je krijgt, of als je in de prijzen valt.
Jij bent net zo'n tiep als een meisje hier, altijd eerste met dressuur en springen (B-pony dus weinig concurrentie), dan ga je janken als je op de Friese reservekampioen wordt met springen, want je had eerste willen worden.
Wat zal het straks zwaar zijn voor jou, leren omgaan met teleurstellingen... als je het al erg vindt als je maar 1 winstpunt hebt.

Winstpunten moet je goed voor rijden, en als je goed rijdt krijg je ze wel, overal in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:48

bertie schreef:
Oh .. voor ik het vergeet duidelijk te zeggen.. het is natuurlijk SUPER dat jij steeds WP rijdt! +:)+

O ja ??? Ik haal zo veel plezier uit de omgang met mijn paard, het dagelijkse rijden, het voelen dat je vooruit gaat. Als je soms ziet hoe mensen rotzooien op wedstrijden en rukken en plukken om dat hoofd maar naar beneden te krijgen en een winstpuntje te rijden...

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:49

Citaat:
maar ik deed de selecties mee in de E-l1. en wij reden maar met 9e, en er mochten er 6 door naar de brabantse.

Weinig E pony's heb je hier ook. Maar dat er dan nog 6 doormogen van de 9 :wow:!! Ik bedoelde meer dat wij bij de D pony's maar 5 hadden terwijl als er gewone wedstrijden zijn het er makkelijk 40 zijn. Groningen is dus echt klein qua paardensport.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:46

wouterpaard schreef:
Even off topic over de hippiade.
Het lijkt mij helemaal niet raar dat er meer mensen winnen uit het zuiden bv wij (groningen) hebben vaak maar 1 of 2 die worden afgevaardigd. En andere provincies meerdere ;)

Dan heb je dus niet goed gelezen. Ik zei juist dat de winnaars op de Hippiade niet alleen maar uit het Zuiden kwamen. Als het niveau daar daadwerkelijk zoveel hoger zou liggen zouden alle winnaars daarvandaan moeten komen en dat is niet zo.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:54

Fitzroy schreef:
Dan heb je dus niet goed gelezen. Ik zei juist dat de winnaars op de Hippiade niet alleen maar uit het Zuiden kwamen. Als het niveau daar daadwerkelijk zoveel hoger zou liggen zouden alle winnaars daarvandaan moeten komen en dat is niet zo.

Ik vind je onderschrift wel grappig, en wel mooi van toepassing op dit onderwerp. :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:56

Zo is het maar net, Bertie.
Dan heb je altijd gelijk :D

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:51

xTweetyx schreef:

Wat doen jouw punten er nog toe in deze discussie, als je zelf meldde dat je in je punten niet veel verschil merkte? wat doet het er dan nog toe dat je elke keer 200 punten rijdt? Beetje nutteloos in deze discussie vind je ook niet? :')

wouterpaard schreef:
Citaat:

Weinig E pony's heb je hier ook. Maar dat er dan nog 6 doormogen van de 9 :wow:!! Ik bedoelde meer dat wij bij de D pony's maar 5 hadden terwijl als er gewone wedstrijden zijn het er makkelijk 40 zijn. Groningen is dus echt klein qua paardensport.

Hier in de achterhoek hebben we ook grote kringen, maar bij ons gaan er volgens mij 1 op de 4 of 5 mensen door dacht ik. Hoe kan het eigenlijk dat er dan per regio zo'n verschil in zit? moet de KNHS daar geen richtlijnen voor maken?

Verder las ik over iemand die melde dat zo'n 25% van de mensen winstpunt rijdt. Maar waar slaat dat eigenlijk op?
Je beoordeelt toch op de proef? En als alleen de mensen die in de prijzen vallen een wp rijden, dan is het hele zooitje mooi in onbalans. Er bestaan niet voor niets 2 en 3 winstpunten. Ik denk juist dat de prijswinnaars meestal zo goed rijden dat ze een proef rond de 195 punten rijden. Zij zijn niet voor niets de bovenlaag, waarom die niet belonen met 2 winstpunten, en de middenmoot, die waarschijnlijk ook niet barslecht rijdt maar een degelijke proef, belonen met 1 winstpunt? Natuurlijk zijn er wedstrijden waarop er zo slecht gereden wordt dat er nauwelijks winstpunten kunnen worden gegeven, maar om er een standaard maatstaaf van te maken vind ik belachelijk en lijkt me niet dat dat wordt geleerd op de jurycursussen.

Verder denk ik dat in Brabant meer concurrentie is, maar mede door de grote deelnemersaantallen. Geen idee of daar ech tveel strenger wordt gejureerd, maar ik denk wel dat het niveau in Nederland zich steeds meer 'gelijktrekt', mede door kampioenschappen e.d. en bijscholingscursussen.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 17:41

misschien heeft deze topic geen betrekkeing op mij?

ik heb al vaak gezegt dat het over andere mensen gaan,bij mij op stal. als ik dan opmerkingen krijg over mij zelf. dan lezen jullie ook niet echt zo goed.

ik wilde gewoon kijken wat jullie ervan vonden, over of het waar was of niet,
niet dat ik meteen commetaar zou krijgen, want die vraag had GEEN betrekking op mijzelf wantik ben altijd tevrede met de punten de ik rij.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:49

wake_up schreef:
Hier in de achterhoek hebben we ook grote kringen, maar bij ons gaan er volgens mij 1 op de 4 of 5 mensen door dacht ik. Hoe kan het eigenlijk dat er dan per regio zo'n verschil in zit? moet de KNHS daar geen richtlijnen voor maken?

Die richtlijnen bestaan al heel lang. Hoe groter de kring, hoe meer deelnemers er door mogen. Volgens mij wordt het gebaseerd op het aantal deelnemers per klasse op de eerste selectie. (Maar pin me er niet op vast.) Kring NOV is bijvoorbeeld een grote kring, waardoor er veel mensen door mogen naar de regio. Nou ja, 'veel' is hierbij een verkeerde woordkeuze, want je hebt door de grotere hoeveelheid deelnemers ook minder kans.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:10

Citaat:

Ik had het wel goed gelezen ;) er had in mijn zin een als moeten staan.'Als' er meer winnen uit het zuiden is dat raar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:59

_Lorette_ schreef:
Die richtlijnen bestaan al heel lang. Hoe groter de kring, hoe meer deelnemers er door mogen. Volgens mij wordt het gebaseerd op het aantal deelnemers per klasse op de eerste selectie. (Maar pin me er niet op vast.) Kring NOV is bijvoorbeeld een grote kring, waardoor er veel mensen door mogen naar de regio. Nou ja, 'veel' is hierbij een verkeerde woordkeuze, want je hebt door de grotere hoeveelheid deelnemers ook minder kans.

Dit kan ik me bijna niet voorstellen. De eerste (winter)selecties die ik meereed voor kring West-Brabant mochten er toch echt maar 2 door naar de regio, en die ringen zitten daar toch behoorlijk vol, zeker in de klasse B! Kan me niet voorstellen dat het dan op basis van het aantal deelnemers aan een selectie geregeld is.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:35

Maar de B kan ook niet door naar de hippiade hè

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:48

liefhelietje schreef:
Maar de B kan ook niet door naar de hippiade hè

Maar wel naar de regio dus de verdeelsleutel zal wel bepaald zijn zeker?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:53

gokje dan is de verdeelsleutel per king geregeld om te zorgen dat elke kring
een fatsoenlijk aantal afgevaardigden heeft naar zijn regio kamp.

Soms wordt een peildatum halverwege het jaar gebruikt om te kijken hoeveel mensen
er in een klasse actief starten. (dus niet startkaart op plank hebben liggen stoffen)
Als dat er dan in kring 1, 100 zijn
In kring 2, 200
En in kring 3, 50
En dat is de regio, wordt het bv met afvaardigingen resp.
2, 4, 1 als er in totaal 7 plaatsen waren op de regio.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:09

Grapje, dat is dus inderdaad niet centraal geregeld bij de knhs, maar per regio. Ben een beetje in de war. :+ Bij ons is dat rond de 1e selectie.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:29

Hoe doen ze dat peilen dan? (sorry als het een domme vraag is) want zoals hier moeten de wedstrijden het oa hebben van de mensen uit Friesland en Drenthe. Groningen heeft niet veel ruiters.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 07:26

wouterpaard schreef:
Hoe doen ze dat peilen dan? (sorry als het een domme vraag is) want zoals hier moeten de wedstrijden het oa hebben van de mensen uit Friesland en Drenthe. Groningen heeft niet veel ruiters.

De ruiters zijn aangesloten bij verenigingen. De KNHS gaat uit van de provincie waar de vereniging is gevestigd.
Dus een ruiter die start in Hoogezand maar uitkomt voor een vereniging uit Friesland telt in de peiling mee voor een actieve ruiter uit Friesland. Die ruiter kan best in Hoogezand wonen, maar omdat hij uitkomt voor de vereniging uit Friesland telt hij toch voor Friesland.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:57

Peilingen zijn altijd per 1 december voor de Indoorkampioenschappen en 1 juni voor de Outdoorkampioenschappen. Er wordt dan uitgegaan van het aantal startgerechtigde combinaties in een klasse.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:39

Ik heb gehoord dat juist in het Oosten en Brabant de punten juist heel hoog zijn. En dat de punten in NH en ZH juist laag zijn.
Denk dat het er aan ligt waar je woont :P