Africhtingsrijopleiding John Swaab?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:51

Bedankt voor je PB Urielle
Ik heb zeker belangstelling! Toevallig wilde ik toch al zitlessen gaan nemen ter voorbereiding op het zadelmak maken van mijn jonge paard. Voor mij is het vooral de vraag of het qua tijd in te passen valt, maar daar ga ik zeker mijn best voor doen. Ik heb net een mailtje gestuurd. Ben benieuwd of ze al weten hoe het vervolgtraject er ongeveer uit komt te zien.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:05

Urielle schreef:
Het is niet per se voor de onervaren ruiter Suzanne, hij stelde alleen geen toelatingseis qua niveau (en stelde dat de minder ervaren ruiters vaak gemakkelijker leren dan de ervaren omdat er nog geen aangeleerde verkeerde automatismen in de weg zitten die afgeleerd moeten worden)
Vragen konden per mail gesteld :j

zou je mij ook een pb willen sturen? :o
heb zaterdag de bit pas opengemaakt :o en heb idd ook dat stuk zitten lezen, ben nu wel benieuwd

Dancer

Re: Africhtingsrijopleiding John Swaab?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:12

Ik zou ook graag een Pb ontvangen met meer info.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:40

Misschien is het toch handiger als mensen die geinteresseerd zijn meneer Swaab eens even mailen of hij nog een infoavond organiseert, want er zijn blijkbaar best wat mensen met interesse :)

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:02

Jolieka schreef:
Ook ik was op de bijeenkomst.
(Mede dankzij Kaatje ;) )

En of het echt flink veel geld is, dat vind ik eigenlijk niet. Zelf ben ik wel gewend aan "hogere" lesgelden en voor mij is het dan ook redelijk normaal om rond de 60 tot 80,- per les (45 min/uur) te betalen. (En uiteraard zijn er zat mensen die zelfs meer vragen zoals door enkele van jullie ook al vermeld.)
Bij dhr. Swaab zit het paard er ook bij he? En voor het ter beschikking stellen van een paard betaal je uiteraard ook!
Dus tja, dat het wat duurder is vind ik wel begrijpelijk.

Ik denk ook, mede door dat leerpaard, dat je er onwijs veel van kunt leren.
Dus ja, ik ga me zeker opgeven! :j

Als je het over 30 lessen zou kunnen uitsmeren vallen de kosten zeker mee, maar om dat in 1x te moeten betalen is het dan best wel weer een hoop geld.

Maar het grootste struikelblok zou voor mij de tijd zijn (overdag en doordeweeks), dat is dan niet haalbaar voor mij.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:05

Mag ik ook een PB?

AlzahraShams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:08

Ik reed een paard van een vriendin van mij bij, bij stal Swaab. Hij heeft mij ook een aantal lessen gegeven, een erg fijne man om van te leren, heb aantal zitlessen gehad, en profiteer er nog steeds van! Helaas is dat paard verkocht, en kon ik er niet meer rijden.
Ik kan het je aanraden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:08

Lijkt me heel leerzaam, weet alleen niet of ik de tijd kan opbrengen.. :n Jammer.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:14

Ik heb het artikel in de bit ook gelezen, echt super interessant! Zou er iemand mij ook een pbtje kunnen sturen ? Dankje! ;)

Jolieka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:10

michele schreef:
Jolieka schreef:
Ook ik was op de bijeenkomst.
(Mede dankzij Kaatje ;) )

En of het echt flink veel geld is, dat vind ik eigenlijk niet. Zelf ben ik wel gewend aan "hogere" lesgelden en voor mij is het dan ook redelijk normaal om rond de 60 tot 80,- per les (45 min/uur) te betalen. (En uiteraard zijn er zat mensen die zelfs meer vragen zoals door enkele van jullie ook al vermeld.)
Bij dhr. Swaab zit het paard er ook bij he? En voor het ter beschikking stellen van een paard betaal je uiteraard ook!
Dus tja, dat het wat duurder is vind ik wel begrijpelijk.

Ik denk ook, mede door dat leerpaard, dat je er onwijs veel van kunt leren.
Dus ja, ik ga me zeker opgeven! :j

Als je het over 30 lessen zou kunnen uitsmeren vallen de kosten zeker mee, maar om dat in 1x te moeten betalen is het dan best wel weer een hoop geld.

Maar het grootste struikelblok zou voor mij de tijd zijn (overdag en doordeweeks), dat is dan niet haalbaar voor mij.

Ja, gedeeltelijk betalen zou makkelijker zijn, maar ja, het is een opleiding en daarbij is het, overheidsinstellingen etc. uitgesloten, gebruikelijk het bedrag in 1x te betalen. Anders heb je altijd mensen die tussentijds stoppen, een paar keer niet komen en dus ook niet willen betalen etc.
Dhr. Swaab heeft er (m.i. begrijpelijk) gelijk in dat je het gehele bedrag vooruit betaald.
Al kan ik natuurlijk ook niet in iedereen zijn portemonee kijken!

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:12

zou ik misschien ook iemand mogen lastigvallen voor een verzoekje tot versturen van een PB met de info?

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 01:10

Vraag, hoe wisten waar die informatie bijeenkomst was. Of moest je hiervoor uitgenodigd worden?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:28

Ik wist het via Bokt (thnx Kaatje77 :D ) , en dat ging zo te lezen via Bit.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:39

IK heb een aantal clinics gevolgd bij de heer Swaab. Ook met een eigen paard. Een enorme eyeopener! Zitles was ook heel interessant en sindsdien roep ik tegen iedereen dat ze zitles moeten nemen maar om één of andere reden zijn er bijna geen instructeurs die het überhaupt willen/kunnen geven. Terwijl zoveel rijtechnische fouten voorkomen kunnen worden als je een goede zit hebt.

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:35

ik heb afgelopen zondag een mailtje gestuurd naar de heer Swaab en hoopte eigenlijk nu al wel een reactie te hebben ontvangen... Ben ik gewoon erg ongeduldig? :o In ieder geval enthousiast! :j

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 16:03

Graag gedaan allemaal :))

Ik heb ook wel eens lesklanten gehad en na een paar lessen laat ik aan longe op mijn paard zitten, wel heel confronterend, maar ze zijn allemaal dolblij dat ze het hebben gedaan.

Maar dan moet ik er wel bijzeggen dat niet elk paard daar geschikt voor is.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 07:15

Ik heb een mail terug ontvangen, informatie verstreking word telefonisch gedaan en het verzoek je telefoonnummer door te mailen. Maar ik ben er voor mezelf al uit, ik begin hier niet aan....
Ik zit met tijdkwestie, geldkwestie en dan nog de vraag wat is de 2e fase e.d.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:35

Ik vind het vooral jammer dat er weinig transparantie is. Ik zou meer uitleg willen over het hele verloop van de cursus. Het blijft zo vaag nu, ook omdat er alleen telefonisch info gegeven wordt.
Ik denk er nog wel over na, ik vind zitlessen interessant. Maar idd, wat komt daarna dan??

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:39

misschien weten ze dat nu gewoon nog niet precies.
het idee van deze cursus lijkt mij tamelijk spontaan te zijn ontstaan.
ik zou me zo kunnen voorstellen dat de tweede fase mede ingevuld wordt op basis van de behoeftes en capaciteiten van de deelnemers aan fase I?
Maar die vraag wil ik telefonisch ook gaan stellen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:41

Nou houd ons hier op de hoogte alsjeblieft. :)

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:05

Ik ben zojuist gebeld!! .... maar kan helaas weinig nieuws melden.
Over het vervolg is nu simpelweg nog weinig bekend, omdat de cursus experimenteel van aard is. De invulling van het vervolg hangt af van hoe deel I verloopt. Het is in ieder geval de bedoeling dat na deel I de aandacht zal worden verlegd naar 'het africhten van het paard op B/L niveau'. De deelnemers worden getraind als ruiter (zelf zitten en africhten) en als instructeur (zitles geven en andere combinaties begeleiden bij het africhten).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:34

Dus ik begrijp dat het hele bedrag puur voor de zitlessen is?

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:43

Nee: voor zitlessen (als ruiter) plus het leren om aan andere mensen zitles te geven (als instructeur)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:34

Weer een gat in de markt :-)

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:02

ik ben de laatste tijd heel veel met zitten bezig, dus vind het erg interessant.
Zou ook graag een pb ontvangen!