Jury bepaald vrijwillig afgegroet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 20:27

Heike schreef:
Dat is vreemd.

Bij ons op de wedstrijd onlangs had een ruiter vrijwillig afgegroet. Ze hoefde nog maar een paard onderdelen. De jury heeft de onderste punten ingevuld en nog wat opbouwend commentaar gegeven.

Dat vind ik nu klasse. Het was een jury op leeftijd. Maar echt heel fair. Zo kan het dus ook.

Idd als een jury voor mij bepaald om de proef te beeindigen verwacht ik dan op zijn minst dat de onderste punten ingevuld worden
:)

talented

Re: Jury bepaald vrijwillig afgegroet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:51

Reglementair mag het niet. Je had inderdaad ter plaatse protest in moeten dienen. Wat is de meerwaarde van het nu alsnog indienen van protest? Wat wil je ermee bereiken?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:00

Nee dat mag idd niet. Maar deze jury was gewoon heel aardig, te aardig.
Jij rekent haar nu eigenlijk af op het feit dat ze rekening met jou hield.
Ik ben zo aardig niet hoor. Ik jureer gewoon, met 1 of 2 verliespunten, maakt me niet uit. Moeten ze maar afgroeten. Als ze zelf zo weinig zelfkennis hebben hoop ik dat ze die snel krijgen na het zien van de punten.
Ik ben zelfs een keer boos aangesproken door iemand die vond dat ik de ruiter had moeten waarschuwen dat ze verlies ging rijden en had moeten ingrijpen.... (eigenlijk wat deze jury dus gedaan heeft)
Ik vind dat van de gekke, ik doe dat niet.

Edit: Als jij niet op verlies zat op het moment van beeindigen vind ik dat wel raar eigenlijk...
Dan snap ik niet waarom de jury dit deed. De onderste punten geven ook vaak weer hoe de proef was, die zijn het interessants.

sylvialouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:09

Silly1972 schreef:
orienta schreef:
De reden dat ik dit vraag is dat ik zoiezo een klacht wil indienen over dit jurylid en dit mij ook aangeraden is door het jurylid van de andere ring aangezien die op volle sterkte heeft mee kunnen genieten wat zij na de proef tegen mij gezegd heeft

moet je doen! Want officieel mag dit helemaal niet

Inderdaad. Je zal toch zeker zelf weten of je een proef rijd of niet? Wat is dit voor raars :+

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:37

Ik snap alleen 1 ding niet: jij geeft aan dat je al aan de 165 punten zat terwijl er nog 5 onderdelen niet gepunt zijn. Maar qua cijfers zeg je eerst zessen en zevens te hebben die daarna afzakten naar vieren en zelfs drieën. Dan kun je toch nooit aan de 165 punten zitten? Want als je na 25 onderdelen al 165 punten hebt dan heb je gemiddeld bijna een 7. Als je al 165 punten had op het 25e onderdeel en je had verder alleen maar vijfjes gehaald dan had je nog 190 gereden. Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk gezien het feit dat je zelf aangeeft wat voor een punten je had.

Weet je zeker dat je de punten wel goed hebt geteld en dat je niet toch aan het afstevenen was naar een verliespunt?

In dat geval vind ik het een aardig gebaar van de jury. Mocht je echt al 165 punten hebben terwijl er nog 5 onderdelen niet gepunt zijn dan had ik daar op het terrein al meteen stennis geschopt denk ik ;) Ik zou dan ook zeker een klacht indienen maar ik vraag me af of het nu nog nut heeft.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:43

Waarschijnlijk zat ze op de koers van 165 punten als ze een 6 had gehaald voor alle onderdelen die nog gepunt moesten worden.

Hoe goed de bedoelingen ook zijn van de jury, ik zou nooit willen dat hij/zij dat voor mij zou beslissen. Als jij ervoor kiest om door te rijden, dan vind ik dat het ook gepunt moet worden. Hoe slecht het ook zou gaan.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:49

Een jury mag nooit wensen je nooit meer terug te zien in de ring met het desbetreffende paard, jij kiest om door te rijden dus moet er gepunt worden. Aardig van de jury maar ik snap jouw punt ook wel.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:52

Lorette: dat zou kunnen maar goed dan kun je alsnog een verliespunt halen want dan zou je op dat moment pas op de 135 zitten. En het is niet ondenkbaar dat je jury de laatste onderdelen inderdaad heel laag wilde gaan punten. Ik ga ervan uit dat het jurylid er verder geen baat bij heeft om te zeggen dat je vrijwillig hebt afgegroet.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:58

Dat weet ik. ;) Ik geef alleen aan dat ik het las alsof ze op weg zou zijn naar de 165 punten, als je uitgaat van een 6.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:39

Snapte ik hoor :D Ik snap alleen dan nog steeds de gedachtengang van TS niet wat de punten betreft.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:52

Hoii (ik heb niet alles gelezen)
Maar ik kan jou wel begrijpen.
Ik snap alleen het jury lid niet, als jou proef ZO ENORM BEROERD was??! Waarom stopt ze de proef dan niet?
Ik vind dat deze jury enorm slecht heeft gehandeld.

En dan nog de opmerkingen erachteraan??
Dat geeft bij mij toch ook wel vraagtekens en dat kan niemand bij jou goedpraten. Ik kan je reactie goed begrijpen.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 14:33

@ Suzanne F Ik weet echt wel hoe ik een proef moet tellen en tot het moment van dat zij heeft bepaald dat ie beeindigt werd zat ik zeker nog niet op verlies. :7

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:51

orienta schreef:
@ Suzanne F Ik weet echt wel hoe ik een proef moet tellen en tot het moment van dat zij heeft bepaald dat ie beeindigt werd zat ik zeker nog niet op verlies. :7

Dan vind ik het heel raar. :)

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:00

wat een rel topic weer,
orienta vraagt toch alleen of jullie het vinden kunnen?
ik vind dat een jury lid dit niet te beslissen heeft al rij je nog zo belabberd!
ik zie in het onderschrift vfan de ts dat ze in het M1 start dus zal onertussen ook wel de nodige ervaring hebben met haar eigen paard en weten op wat voor manier ze het op moet lossen en dat is voor haar dus de proef uit rijden!
dan ligt de keuze toch echt bij de ruiter/amazone tot dat deze zelf groet!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:13

ts, scan je coupon in en plaats hem hier dan kunnen we precies zien wat je nu bedoelt en een jury mag je wel uitsluiten( bvb drie keer buiten de ring springen of drie andere fouten die min 2 opleveren volgens mij)maar niet je proef beeindigen, dat is aan de ruiter zelf.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 15:14

Ik zal even kijken of ik hem nog heb
Ik heb zelf geen scanner maar zal dan zeker even de punten plaatsen

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:13

Fitzroy schreef:
Lijkt me logisch, Orienta. Toch vind ik wel dat je er op de wedstrijd zelf werk van had moeten maken.
Het staat je uiteraard vrij een klachtenbrief in te dienen, maar ik vraag me echt af wat de KNHS er mee gaat doen.
Persoonlijk vind ik het not done dat het ene jurylid het andere zo openlijk afvalt.

En wat nu als je je klacht bij dat andere jurylid indient?? Als deze zijn/haar collega niet mag afvallen dan is protest ook zinloos.
Ik vind het een bizarre actie van dit jurylid en volslagen onrechtmatig.( of er nu goede bedoelingen achter zaten of niet)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:15

bigone schreef:
ts, scan je coupon in en plaats hem hier dan kunnen we precies zien wat je nu bedoelt en een jury mag je wel uitsluiten( bvb drie keer buiten de ring springen of drie andere fouten die min 2 opleveren volgens mij)maar niet je proef beeindigen, dat is aan de ruiter zelf.

Uitsluiting is hier totaal niet aan de orde, bovendien hoor je dat met reden omkleed aan de ruiter kenbaar te maken, en dat was in dit geval niet aan de orde.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:28

ik wil even inhaken op een stukje van een heleboel pagina's terug over het geven van een 0 als cijfer!
ik heb afgelopen zondag een heel fijn gesprek gehad met een jurylid die bij ons op stal jureerde! hij gaf 9ens maar ook 3en.

ik heb hem wat vragen gesteld zoals dat een jury mij ooit geweigerd heeft om te starten omdat ik met zwanenhals sporen reed, en dat ik een keer een 0 heb gekregen voor het van hand veranderen middendraf.
de middendraf kwam er absoluut niet uit! maar ik heb wel van hand veranderd!
hij gaf ook aan dat er steeds meer juryleden zijn die hun eigen regels volgen of geen weet hebben van alle regels gesteld door het knhs! hij vond dat erg jammer, omdat hij er zelf veel plezier in heeft in het jureren en dat het ook plezierig moet zijn voor de ruiters.
een mooi voorbeeld was dat hij me liet zien dat hij het reglement van knhs bij zich had...hij zegt ik zou ook iets over het hoofd kunnen hebben gezien en als een ruiter mij er op attendeert dat iets wel of niet toegestaan dan kan ik het gelijk nakijken!
wat een topman was dat! tis jammer dat ik zijn naam niet weet! hij zit overigens wel op bokt..hij had het verhaal gezezen van orienta wat haar proef uitgerede had maar waarvan de jury had besloten om voor haar eigen bestwil maar op haar protecol te schrijven afgegroet! zoeits had dus niet mogene gebeuren volgens hem al is het nog zo goed bedoeld!
dus bij deze orienta het had dus niet zo mogen gaan!