Niet gebeld worden om te jureren??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:09

kleinvosje schreef:
Tuurlijk kost het genoeg, ben ik het mee eens, maar ervaring kun je niet kopen...

Hoezo dat? Of je nu de M cursus hebt gedaan en geen ervaring hebt of je doet meteen de Z en je hebt ook geen ervaring.. Ik zie het verschil niet :+

kleinvosje

Re: Niet gebeld worden om te jureren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:10

Zo zie ik dat niet. Stel je doet toch eerst de M, dan weer twee jaar jureren voordat je de Z mag doen, heb je toch weer twee jaar meer ervaring in het jureren dan wanneer je meteen de Z ingaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:11

kleinvosje schreef:
Zo zie ik dat niet. Stel je doet toch eerst de M, dan weer twee jaar jureren voordat je de Z mag doen, heb je toch weer twee jaar meer ervaring in het jureren dan wanneer je meteen de Z ingaat.

Ja en moet je eens kijken hoeveel tijd (en geld) het je dan extra kost.. Als je Z kan jureren, kan je het M ook heel prima doen.. Maar goed, dit is offtopic :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:48

Daar heb je misschien wel gelijk in,maar ik denk dat ik genoeg activiteit heb binnen de sport en dus kennis.
Met jureren zal ik ervaring op moeten doen,maar dat moet ik toch.
Over 2 jaar is er gaan M en zal ik dus 3 jaar moeten wachten,dan is er na 2 jaar geen Z en zou het 6 jaar duren voor ik de Z kan doen.
Voor ik dan eens GP jury ben....

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:27

@ TG mooi dat je zoveel aanbiedingen heb gekregen. Pas maar op voor je het weet kom je zelf niet meer aan rijden toe :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:29

Als er iemand nog een aantal keer wil hebben regio Utrecht, Zuid Holland pb me maar want ik heb er eigenlijk veel te veel staan voor de komende tijd, kan niet eens op vakantie :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:47

miep1979 schreef:
Als er iemand nog een aantal keer wil hebben regio Utrecht, Zuid Holland pb me maar want ik heb er eigenlijk veel te veel staan voor de komende tijd, kan niet eens op vakantie :=

Hihi, ik heb dit jaar ruim op tijd alle dagen die ik vrij wil houden in mijn agenda gezet ;) Vakanties zette ik er ook meteen in, zodat ik die vrijhield :P En mijn eigen wedstrijden plande ik ook ruim van tevoren.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:50

Ik rij zelf geen wedstrijden.
Dit zijn afspraken die gemaakt zijn toen mijn vriend nog werkeloos thuis zat en vakantie er mogelijk niet in zou zitten, maar ondertussen is hij volop aan de slag en kunnen we eigenlijk wel eenvakantie gebruiken, in de periode dat het bij mij op mijn werk zou kunnen, zit ik volop in de jureerafspraken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:55

miep1979 schreef:
Ik rij zelf geen wedstrijden.
Dit zijn afspraken die gemaakt zijn toen mijn vriend nog werkeloos thuis zat en vakantie er mogelijk niet in zou zitten, maar ondertussen is hij volop aan de slag en kunnen we eigenlijk wel eenvakantie gebruiken, in de periode dat het bij mij op mijn werk zou kunnen, zit ik volop in de jureerafspraken :+

Haha, nee dara doe je dan idd weinig aan :P Hopen dat je eea kan ruilen dan..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 13:56

Wat heb je in omgeving Utrecht in de aanbieding Miep?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:11

ambre schreef:
Daar heb je misschien wel gelijk in,maar ik denk dat ik genoeg activiteit heb binnen de sport en dus kennis.
Over 2 jaar is er gaan M en zal ik dus 3 jaar moeten wachten,dan is er na 2 jaar geen Z en zou het 6 jaar duren voor ik de Z kan doen.

het gaat niet om de kennis en je activiteiten in de sport, het gaat om de ervaring in het jureren. Zelf heb ik er destijds bewust voor gekozen de M cursus niet over te slaan, de overgang van een L proefje beoordelen of ineens 35 Z proeven voor je neus krijgen is heel erg groot en dat moet je niet onderschatten. Ook weet ik dat zeker de cursusleiders en examencomissie er ook geen voorstanders van zijn.
Je gaat van tijd genoeg om te beoordelen ineens naar geen seconde je aandacht laten verslappen, door de M opleiding te doen groei je mee en leer je steeds meer in kortere tijd te beoordelen.
Daarbij heeft de proef die gereden wordt tijdens de opleiding en examen geen keertwendingen en travers, wat wel weer tijdens de M opleiding meegenomen wordt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:47

Judithh, ik ben blij dat je het met me eens bent, je verwoordt precies wat ik bedoel!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:50

Miep, als je omhoog zit, kun je altjid bij mij vragen of ik kan hoor! Geef geen garanties maar als ik kan, dan hoor je dat gelijk!

Ik was helemaal zwaar teleurgesteld toen dit jaar de M cursus niet gehouden werd. We zijn terug naar "vroeger" waar om het jaar dus of de M of het Z gegeven wordt. Ik sta te springen om de M cursus te doen en zou deze ook echt niet over willen slaan om gelijk het Z te doen maar één van mijn vriendinnen is dit ook van plan. Wat mij betreft schaffen ze die regel af......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:55

Judith, ik snap nu beter hoe jullie het bedoelen idd.. Maar toch, als ik de keuze had, dan zou ik wel meteen de Z-cursus gaan doen :j Ik zou dan wel in het begin meer M gaan jureren of zorgen dat ik een aantal keren met een M jury mee ga schrijven oid.. Ook kan je wat kleinere wedstrijden opzoeken die je zelf benadert.. Hier zijn echt niet vaak grote Z rubrieken en vooral binnen heb je vaak dat M en Z door 1 jury gedaan kan worden omdat het er zo weinig zijn :j Ik denk dus wel dat er andere oplossingen zijn dan perse de M cursus tussendoor te doen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-05-10 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:56

judithh schreef:
ambre schreef:

het gaat niet om de kennis en je activiteiten in de sport, het gaat om de ervaring in het jureren. Zelf heb ik er destijds bewust voor gekozen de M cursus niet over te slaan, de overgang van een L proefje beoordelen of ineens 35 Z proeven voor je neus krijgen is heel erg groot en dat moet je niet onderschatten. Ook weet ik dat zeker de cursusleiders en examencomissie er ook geen voorstanders van zijn.
Je gaat van tijd genoeg om te beoordelen ineens naar geen seconde je aandacht laten verslappen, door de M opleiding te doen groei je mee en leer je steeds meer in kortere tijd te beoordelen.
Daarbij heeft de proef die gereden wordt tijdens de opleiding en examen geen keertwendingen en travers, wat wel weer tijdens de M opleiding meegenomen wordt.

Daar heb je helemaal gelijk in,maar ik neem de gok.
Ben wel van plan voor die tijd eerst stage te gaan lopen bij een M en Z jurylid.
Ik zal er dan ook echt in moeten groeien,maar dat blijf je toch houden.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:31

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar bedenk wel dat het echt heftig is van de L in ene naar de Z.
Ik zou het niemand aanraden, en in mijn optiek zou je het ook niet moeten willen als je goed opgeleid wilt worden en een goed getraind "oog" wilt krijgen. Vaak hoor ik ook dat verenigingen liever een jury hebben die de hele opleiding doorlopen heeft, puur omdat deze meer ervaring hebben
ik begreep dat je dit jaar pas geslaagd ben Ambre? Ga eerst veel kilometers maken en "leren" jureren want het is een vak apart. En wil je een keer zien/meemaken hoe het is een flinke Z ring te beoordelen dan ben je van harte welkom een keer mee te gaan met mij. wil je een goede jury worden neem dan de tijd om goed opgeleid te worden...hardlopers zijn doodlopers...ik ken er genoeg die de M cursus overgeslagen hebben of vanaf niets gelijk de Z zijn gaan doen, het gros wordt weinig gevraagd en er zijn er ook die helemaal niet meer jureren...misschien iets om over na te denken.. ;)

wat daf zegt..die regel zouden ze af moeten schaffen...gelukkig zijn er diverse cursusleiders die ook liever zien dat deze regel verdwijnt, net als direct de Z opleiding mogen doen.
Laatst bijgewerkt door judithh op 11-05-10 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:33

Ik ben het met je eens Judith, het verschil is behoorlijk groot.
Nu mocht ik de M-cursus ook niet overslaan, maar ik ben ook blij dat ik de cursussen allemaal gevolgd heb.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:39

KarinvdM schreef:
Ik ben het met je eens Judith, het verschil is behoorlijk groot.
Nu mocht ik de M-cursus ook niet overslaan, maar ik ben ook blij dat ik de cursussen allemaal gevolgd heb.

ook al zou je het wel mogen, zou je het niet moeten willen..heb genoeg gezien en meegemaakt om me heen om daar een oordeel over te geven.
Er zijn nu zelfs ruiters die nationaal en internationaal rijden die gewoon de M gaan doen, puur voor de ervaring en het leren kijken...petje af voor die lui, dat is doordacht een opleiding volgen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:42

Ik denk ook niet dat ik dat zou hebben gedaan, als het had gemogen. :n

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:47

Relaxed schreef:
Ik zou dan wel in het begin meer M gaan jureren of zorgen dat ik een aantal keren met een M jury mee ga schrijven

En dat schrijven mag dus niet...je mag niet schrijven bij jury's die lager of op hetzelfde niveau geschoold zijn. Jij mag wel bij mij schrijven maar ik niet bij jou.
Als je zoiets zou willen doen dan moet je dat voor of tijdens je opleiding doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:50

judithh schreef:
Relaxed schreef:
Ik zou dan wel in het begin meer M gaan jureren of zorgen dat ik een aantal keren met een M jury mee ga schrijven

En dat schrijven mag dus niet...je mag niet schrijven bij jury's die lager of op hetzelfde niveau geschoold zijn. Jij mag wel bij mij schrijven maar ik niet bij jou.
Als je zoiets zou willen doen dan moet je dat voor of tijdens je opleiding doen.

Zolang je de Z-cursus volgt (of nog meer gaat beginnen) en alleen je IL nog hebt, mag je toch wel schrijven bij M en Z jury's?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:50

Ja, dat mag wel. Dat heb ik ook gedaan toen ik de Z-cursus deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:52

Zo bedoelde ik het ook idd.. Tijdens of voor de cursus alvast meekijken, zodat als je zelf los mag een beetje weet wat je kan verwachten.

Maar komende ronde begint de M cursus weer? Denk dat ik dan mee ga doen.. ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:53

Heel verstandig! Zowiezo vaak schrijven, daar leer je zo veel van!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:53

@relaxed, dat zei ik ook in mijn bericht...laatste 2 regels ;)