Moet een B ruiter 100% nageeflijk rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:39

Dan ben ik een van de weinige juryleden, die vind, dat wanneer een ruiter netjes op zijn paard zit en de figuren netjes rijdt, zijn paard niet stoort, maar net niet aan de teugel loopt, wel contact heeft met de teugel en met plezier zijn proef rijdt... dat zo'n ruiter wel een winstpunt zou kunnen verdienen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:16

confetti schreef:
Dan ben ik een van de weinige juryleden, die vind, dat wanneer een ruiter netjes op zijn paard zit en de figuren netjes rijdt, zijn paard niet stoort, maar net niet aan de teugel loopt, wel contact heeft met de teugel en met plezier zijn proef rijdt... dat zo'n ruiter wel een winstpunt zou kunnen verdienen.

Dat zeg je goed, 'zou kunnen' verdienen! Het wordt alleen wel lastig om dan net aan de goede kant van de 180 te komen, vaak scoren dit soort proeven bij mij 175-182 pnt.

__PSM__

Re: Moet een B ruiter 100% nageeflijk rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:18

En hoe zit dat dan met een paard waaraan duidelijk te zien dat de aanleuning er is, en het paard keurig de hand opzoekt en hierdoor er net een fractie achter komt, omdat de ruiter het moeilijk vind om dit goed te voelen... Ik vind dit dus heel moelijk, maar mijn punten varieren eigenlijk tussen de 170 en 190... Mijn paard kruipt niet uit zichzelf erachter, maar ik kan gewoon net nog niet altijd even fijn voelen hoe of wat... Mijn schuld dus...

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:05

PSM, die punten zullen niet alléén variëren door dit gegeven, je zult vast de ene keer net wat lekkerder rond gaan dan de andere keer, en dan kom je misschien richting die 190. Heb je een keer meer spanning, rommelige proef of ritmefoutjes zal het naar beneden gaan.

Ik straf een fractie diep gaan niet meteen af, maar als de kin echt richting de borst gaat is het een ander verhaal. Wel geef ik dan de opmerking mee 'Let op halslengte/open aanleuning' of iets in die trant.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:30

Tuurlijk zitten er meerdere factoren achter, maar ik heb zowel met spanning al wel eens 190 gereden, maar ook wel 170 en andersom ook wel eens :P Vandaar dat ik het maar even zo simpel stelde :P

Daar ben ik zelf ook toe geneigd, zoals jij het zegt wbh te diep gaan :)

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:51

zo had ik laatst, 179 met commentaar iets te diep, meer oprichten.

Verder ging de proef wel netjes ..

Maarja dressuur blijft n jurysport,