foutief groeten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 00:52

lijkt me trouwens zowiezo niet bevordelijk voor de netheid van je proef.
sta je stil, moet je eerst die zweep overpakken ( paard moet nog steeds stil staan en netjes nageeflijk).
dan pak je je teugels weer goed en moet je groeten?
knappe ruiter die hier dan een 8 voor krijgt omdat paardlief tijdens dit gekloot netjes blijft stilstaan en afgebogen blijft :+

c_alsemgeest

Re: foutief groeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 00:55

als die van mij in z'n bekende slaapstand vervalt kan hij best wel zo blijven staan... wel 10 minuten als het aan hem ligt. alleen krijg ik dan op de opvolgende onderdelen enkel 'meer impuls!' of 'geen impuls' als commentaar _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 00:56

Ik heb altijd geleert dat je de zweep links vasthoud, en groet met rechts. Bij een wedstrijd doe je dus ook niet de zweep overpakken als je van hand veranderd, je houd de zweep altijd links.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 00:57

volgens mij is dat geen regel... je zweep links houden.

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:01

@ Yantje
Is er nog iets vernomen na het mailtje naar het KHNS?
Ben benieuwd!!

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:07

Ik heb hiervoor ook vaak minpunten gehad.. gewoon een 4 of een 1.. niet getoond. ik groeten toen met zweep in de hand van de stress.

Yantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:09

miga schreef:
@ Yantje
Is er nog iets vernomen na het mailtje naar het KHNS?
Ben benieuwd!!

Nee helaas nog geen reactie terug gehad.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:44

Je kan met je linker hand je teugel en zweep in een hand pakken zodat je je rechterhand vrij hebt om te groeten. Dat mag.

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:29

Nou daar gaat het hier dus over,vandesbetreffende jury mag dat dus niet en heeft mijn dochter daar dus een 5 voor gekregen!
En daar kwam mevr.dus even de jurywagen voor uit om me dat mede te delen!!

Yantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:10

Nou de KHNS heeft gereageerd en dit was hun reactie:

Geachte heer/ mevrouw, Het staat niet omschreven dat de zweep zich aan de linkerkant van het paard moet bevinden alleen dat wanneer u groet de zweep moet worden vastgehouden in de linkerhand. Met vriendelijke groet,

Dus desbetreffende jury moet de boekjes toch nog maar eens goed doorlezen want ze heeft het toch echt verkeerd.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:15

Tinusje schreef:
KarinvdM schreef:
Ik groet altijd met mijn teugels in de rechterhand en de linkerhand naar achteren. Blijkbaar let niemand er dus op :+ In ieder geval niet in de regio Gelderland.

Heel apart dat niemand dat opvalt. Ik zou dat wel opmerken.

Hahaha ik groet ook altijd met mijn linkerhand naar achteren. Wist tot voor kort niet dat het met rechts moest, maar ik ben er zo aan gewend dat ik niet meer anders kan. Paar maanden geleden werd het dus voor het eerst opgemerkt door een jury. Verder heb ik er nog nooit iets over gehoord :D

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:00

miga schreef:
Nou daar gaat het hier dus over,vandesbetreffende jury mag dat dus niet en heeft mijn dochter daar dus een 5 voor gekregen!
En daar kwam mevr.dus even de jurywagen voor uit om me dat mede te delen!!

Ik ben momenteel bezig met die jurycursus dus vandaar dit ik t weet.
Moet nu de reglementen uit mn hoofd leren. ;)

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:26

Met links groeten, met rechts groeten of gewoon vergeten te groeten (wel stoppen en dan doorrijden)...allemaal al gedaan...;-),..maar dat je een slecht cijfer krijgt omdat je je zweep niet in de goede hand hebt is wel heel erg jammer (en dus onterecht)

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:03

Groeten met de linkerhand is een vergissing en dient, althans zo heb ik het altijd geleerd, dus niet met een laag cijfer te worden beoordeeld maar met -2

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:10

Ik heb het echt nog nooit meegemaakt dat je daarvoor minpunten kreeg. En met links groeten heb ik nog nooit gedaan.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:36

Tinusje schreef:
oeps, ik groet ALTIJD met links! :D :o Wist niet eens dat het met rechts moet, wat erg :+. Heb er overigens nog nooit commentaar op gehad en rij nu inmiddels Z1.

<- is links en
-> is rechts

Is wel schadalig als je dat al vanaf de B fout doet en er is nog nooit commentaar op geweest of een onvoldoende voor gegeven.

Maar ontopic, overpakken is storend bij het groeten, maakt het rommelig. Dus gewoon vasthouden met links die paar seconden zonder overpakken. Of zorgen dat je hem voor die tijd al links hebt.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:43

Shanna schreef:
Ik heb altijd geleert dat je de zweep links vasthoud, en groet met rechts. Bij een wedstrijd doe je dus ook niet de zweep overpakken als je van hand veranderd, je houd de zweep altijd links.

Dan kun je net zo goed zonder zweep rijden. Zweep moet altijd aan de binnenkant van de bak zitten (als jury jureert het lastig met uitgeprikte ogen, of je zwiept de kopjes van de tafel met je zweep aan de buitenkant bij open juryhokjes).
Zweep moet aan de binnenkant of daar waar je een zweephulp nodig hebt om je beenhulp te ondersteunen. Zweep overpakken doe je aan het eind vd diagonaal net als van been wisselen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:16

Je mag je zweep best rechts vasthouden en wisselen hoeft in de proef niet. :n

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:22

Wordt zelfs afgekeurd bij de KNHS, omdat je zowel het rustige beeld als de aanleuning verstoort met overpakken van de zweep.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:49

Inderdaad en je ziet het ook maar zelden dat iemand de zweep wel overpakt.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:05

Wat een onzin , in het citaat staat het ook , ik zelf doe het ook soms, stel dat je paard een bakkabouter ziet en dan kan je niks als je rechtsom rijdt . Dan drijf je een pony met je zweep soms van de hoefslag :n

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:59

Vippie schreef:
<- is links en
-> is rechts

Is wel schadalig als je dat al vanaf de B fout doet en er is nog nooit commentaar op geweest of een onvoldoende voor gegeven.

Maar ontopic, overpakken is storend bij het groeten, maakt het rommelig. Dus gewoon vasthouden met links die paar seconden zonder overpakken. Of zorgen dat je hem voor die tijd al links hebt.

O, wat FIJN, eindelijk weet ik wat links en wat rechts is, bedankt voor je uitleg }:0 :+
Ja, het is inderdaad echt schandalig dat geen enkel jurylid er op let ;), van het weekend weer niet en toch 2 mooie winstpunten gereden in het Z1. Ben met dit paard overigens niet in de B begonnen, en het paard daarvoor groette ik ook altijd met links, ook NOOIT commentaar op gehad ;( :D tja....
Groetjes,
Tinus

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 01:15

Ik heb hier nog een coupon liggen ( vorige paard) met een 4 voor halt houden, omdat ik mijn zweep nog rechts vast had.
Toen had ik 179 punten.. Was wel even balen.

Maar volgens mij mag je hem wel overpakken. Als ik met zweep rijd in de proef heb ik hem standaard in mijn linkerhand, want zoiets overkomt mij geen 2e keer. :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:25

Ik heb mijn zweep bijna altijd rechts en als ik moet groeten pak ik teugels en zweep in 1 hand en groet met rechts, zorg er dan wel voor dat de zweep netjes naar beneden wijst maar nooit problemen mee gehad.

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:46

Totdat je dus deze desbetreffende jury treft.
Zal haar naam maar even niet noemen.