Orun cursus, is het echt nuttig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:00

annebe schreef:
Ik had op dat moment geen opleiding en wilde in eerste instantie ook niet de Orun gaan doen.
Door rond te bellen kwam ik er al snel achter dat er meerdere bedrijven bestaan waar je geen Orun voor hoeft te hebben om je bedrijf / jezelf te verzekeren.
Ik heb bij Mark Elbers een goede (verzekerd voor mijn bedrijfs lessen en buitenritten) en betaalbare verzekering af kunnen sluiten.
http://www.digitaletussenpersoon.nl

Dank je wel voor deze informatie, heel fijn dat je het even wilde delen. Ik dacht echt dat ik verplicht was Orun te doen, fijn dat dat niet zo blijkt te zijn. Misschien doe ik het toch ooit nog wel eens, maar mocht ik voor die tijd al wat kinderen willen gaan begeleiden met rijden dan is dit wel echt heel handig.

En deze is ook geldig als je betaald les geeft of mensen begeleid in de omgang met jouw paard (poetsles, grondwerk, etc.)?

maessie

Re: Orun cursus, is het echt nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:14

Ik heb inderdaad ook geen Orun, maar wel een verzekering voor het lesgeven (en verder alle andere ongemakken die bij ons tussen de paarden kunnen gebeuren) Ik heb wel al een paar cursussen zien lopen en meegereden, het maakt erg veel verschil wie de cursus geeft is mijn ervaring. Wat Nella betreft, die is ontzettend goed! Heb er ook gezien waar ik bij reed, waar ik zelf gewoon de neiging had om degene die les gaf feedback te gaan geven omdat het door de opleider niet werd gedaan. Ik vond het grotendeels wel een goeie ervaring. (maar mijn paardje kreeg er ook mooi wat eropuit-ervaring door :D)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:49

Citaat:
En deze is ook geldig als je betaald les geeft of mensen begeleid in de omgang met jouw paard (poetsles, grondwerk, etc.)?

Nimue@ Your welkom! ;)
Dit geld zeker als je betaald les geeft. Ik geef betaalde paardrijlessen, maar ook clinics, workshops, stilte ritten.
Alles valt onder mijn verzekering.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:12

Thanks, Maessie en Annebe. Ik wist dat echt niet, dat het gewoon zomaar kon - en als ik die link van Annebe bekijk is het nog eens hartstikke betaalbaar ook!

Het gebeurt niet vaak, maar ik ben nu eens erg blij dat ik het mis had. :D

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 08:58

Ik zou als het kan wel de orun niveau 2 MET rijden doen. Je leert veel van naar elkaar kijken en wanneer je eigen rijden beoordeelt wordt. Daarna kan je hier met elkaar over discussieren en daardoor komen er interessante dingen naar voren. Het is wel zo, dat je het zelf wel leerzaam moet maken door voldoende inbreng moet hebben en open te staan voor feedback.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:59

Ik heb ook de orun gedaan,had weinig toegevoegde waarde vond ik.Maar ik denk ook dat het er aan ligt wie je als instructeur hebt.Dit was ook erg rechtlijnig en laag niveau.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 07:50

Vooral dat rechtlijnig is heeeel herkenbaar ....