de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:17

Scum schreef:
Er schiet me ook nog een fout te binnen van een jury die ik overigens niet zo mooi vond.
Recentelijk heb ik echt een fijne proef gereden. Mijn beste proef dusver vond ik.
Behalve dat de jury dat niet met mij eens was, had ik ook nog eens onterecht aftrekpunten gekregen omdat ik zou zijn vergeten om door te zitten. Wat dus gewoon niet zo was. Maarja, jou woord tegen dat van de jury en ik had de proef niet op video staan :(

en op de jurycursus leer je niet in discussie te gaan aan de hand van een video :P

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:19

ik had een tijdje terug een proef gereden, jury wenkte me.. en vroeg of ik om de bordjes had gereden

ja dat had ik :o

had ze de coupon al ingevuld, en kon ze het niet meer veranderen ofzo

:D

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:20

Banshee ging een keer steigeren dacht ik dat het was in de proef had de jury ook niet gezien...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:23

:D Ik ben met springen weleens van hindernis 1 naar 6 gereden en daarna 7,8,9 en 10 gesprongen. Ik ging toch al hard maar dat ik 4 hindernissen niet gesprongen had hebben ze ook niet opgemerkt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:31

Een hele tijd geleden! midden in mijn proef schuift de jury het raampje open en zegt je slaat een heel stuk over! nou echt dus niet he! maar goed ...ga niet in discussie met de man van de punten :+ dus ik twee onderdelen overnieuw gereden. zit ik me onderweg zo op te vreten hoe het dus kan dat ie een heel stuk mist,ga ik dus aan het eind van de middelijn rechtsaf terwijl er al 3x links was gezegd,draai ik een volte 10 meter om zo weer op de middenlijn te komen en toch nog linksaf te kunnen gaan. en ik denk nog ach nog een x -2 kan er wel bij... stond er van die laatste fout dus niets op het protocol,zal ie ook wel gemist hebben :Y)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:08

vonneke schreef:
Ik kreeg het ff spaans benauwd! ik zeg tegen mijn schrijfster, ik zit toch niet al tig onderdelen naar de verkeerde proef te kijken???

Hahaha, een tijd geleden moest ik schrijven op wedstrijd en daar was dat ook. De amazone was vergeten van hand te veranderen of was ergens links ipv rechts gegaan maar ineens reed ze alles in spiegelbeeld! De jury was echt even van zijn apropos en heeft de amazone verzocht om opnieuw te beginnen. Was ze niet blij mee want zij dacht dat ze goed zat en haar voorlezer ook, maar ze zat echt aan de verkeerde kant van de bak :+

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:14

Een lange zijde middengalop moeten rijden, paard dat maar liefst 4x van galop wisselt op één zijde en nog een 6 krijgen. := Het was wegrijden van de jury, maar 4 wissels moeten toch wel gemerkt worden.

Hou eerder niet zo van dingen die je wél doet en ze niet zien...

liefhelietje

Re: de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:23

Moest laatst in een L1 proef aangalopperen tussen C en M, daarna B-E-B grote volte middengalop. Dus ik geef mijn galophulp maar d'r kwam gewoon helemaal niets. Ondertussen al bij B aanbeland, dus nog maar een flinke schop vooruit gegeven zodat die in ieder geval wel in galop zou zijn. Had ik op het aanspringen tussen C en M een 7 :S terwijl ik daar dus nooit ben aangesprongen en op de volte zelf een 4 met als enig commentaar, iets in verzet bij B.... Dat was dus mijn overgang van draf naar galop...

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:29

Een keer voor een serie wissels om de vier een 4 gehad met als commentaar "fouten!". Er zaten helemaal geen fouten in en van de andere jury's een 8 gekregen. (Werd gejureerd door 4 jury's)
Na de proef met protocol + video naar jurylid gestapt en natuurlijk gelijk gekregen maarja.. die 4 stond er al. Gelukkig maakte het niet uit op het resultaat maar de jury was er toch wel beroerd van want het was een belangrijk kampioenschap en je zal maar zo je titel verliezen..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:33

Heb vorige zomer een keer zitten jureren en had een paard in de ring wat niet lekker liep, tegendraads was, rijdt ze ineens een lange zijde keurig netjes, mooi in aanleuning. Dus ik zeg tegen mijn vaste schrijfstertje terwijl ik verder zit te kijken, nou hehe dit begint er eindelijk goed uit te zien! Hoor ik heel droog naast me, ehmmmm dit moest een gebroken lijn zijn hoor......

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:36

daffodil schreef:
Heb vorige zomer een keer zitten jureren en had een paard in de ring wat niet lekker liep, tegendraads was, rijdt ze ineens een lange zijde keurig netjes, mooi in aanleuning. Dus ik zeg tegen mijn vaste schrijfstertje terwijl ik verder zit te kijken, nou hehe dit begint er eindelijk goed uit te zien! Hoor ik heel droog naast me, ehmmmm dit moest een gebroken lijn zijn hoor......

HAHAHA gewedlig :D _O-

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:42

Er staan best leuke tussen. Ik heb zelf nog een redelijk subtiele, op mijn tweede B wedstrijd. Ik reed een nogal kijkerige gespannen merrie. Op de B-E-B volte zaten we allebei niet op te letten en reden bij de B en de E achter het bordje langs (dus eigenlijk 2 keer de ring verlaten). Op het protocol stond: Mooie ruime volte, en ik had gewoon een 8 staan := Heb er maar niets van gezegd, en ben toen 5e geworden (ze gaven prijzen weg tot de 7e plaats). Achteraf voelde ik me wel een beetje schuldig O:) .

Telstar2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:34

Afgelopen zomer Z2 proef. Slangevolte met 4 bogen, eenvoudige wissel op x van contra naar contra (rechts naar links). Ik keurig naar de stap, rustig stappen, weer in de galop, maar, je raadt het vast al, weer vrolijk in de rechter galop. Een 7 voor de wissel... Ook een 7 voor de slangevolte terwijl het 2e deel dus echt in de verkeerde galop is gereden.
Toen ik bij de C kwam en moest gaan draven ging er bij mij pas een lichtje branden, ik kwam vanuit de contra, terwijl ik wist dat ik daar vanuit de goede galop moest komen. Hoezo blond!!
En ook voor de overgang naar draf een 7 :D
Vergeet het nooit meer :Y)

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:23

Lezer las van hand veranderen in galop erg laat voor en ik zat kennelijk ook te dutten op het paard, dus dan maar een hele rondte extra door de baan gereden over de hoefslag en toen alsnog van hand veranderd. Een vriendin van me zat te schrijven en zat zo lekker met de aardige en gezellige jury te kletsen dat ze beiden mijn extra rondje niet hadden gezien, oeps....Geluk voor mij, maar wel slordig!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:32

haha zo heb ik er ook een .
Moest op de linkerhand en dan op X Rechts aanspringen, maar nu sprong ze dus links aan, en ik maak snel een vliegende galopwisseling, en heeft de jury niks van gezien! :P
Leverde me gewoon een 6 op.... :P

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:32

Ik rij normaal geen wedstrijden, maar ik heb via de ponyclub een keertje meegedaan met de gemeentekampioenschappen bij mij in de buurt.
Mijn hafje heeft totaal geen wedstrijd ervaring en we rijden nog niet eens op normaal B niveau, maargoed, het was voor de lol!

Ik moest aangaloperen tussen op de volte tussen X en A. Dat ging niet helemaal lekker, bij het bordje van de A kwam ik er maar net voor langs (buitenwedstrijd) en toen kwam ik dus bij de K. Ik dacht: "Aaah.. Ik moet langs de binnenkant!" Maar mijn pony dacht: "Jeej, we gaan de ring uit!" Dus die wil langs de buitenkant.

Gevolg: We sprongen er maar overheen _O-

En de jury? Die had niks door, terwijl ik de rest van de proef de slappe lach had en mijn voorlezer ook.
We zijn namelijk later nog naar de jury gegaan en toen maakte ik een grapje over dat ik al had ingesprongen over de bordjes, maar de jury keek me aan alsof ik helemaal gek geworden was, die hebben dus niks doorgehad :')

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:41

Niet echt 'slaperig'... maar wel leuk. Onlangs gejureerd. Proef was al wat traag en zat in een hokje waarbij je de korte zijde bij C gewoon echt niet kon zien zonder helemaal voorover te gaan hangen. Algehele beeld was stabiel en er hoefde niet te gebeuren op de korte zijde... maar plots duurde het wel erg lang voordat het paard weer in beeld kwam... Uiteindelijk had deze besloten op zijn gemakje even te gaan mesten zo onder het juryhokje... ben je ineens je combinatie kwijt... hele vreemde gewaarwording.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:04

sansje, wat foor cijver geef je dan? een -2?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:10

Peelie schreef:
sansje, wat foor cijver geef je dan? een -2?

Het was een grijs gebied, dus heb het bij het volgende onderdeel getrokken (dat was dichterbij) en hier inderdaad -2 bij laten zetten. Het is immers wel een ongehoorzaamheid dat ie dat niet lopend wilde doen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:10

Ik heb een keer het omgekeerde meegemaakt, ik kreeg een 0 voor een onderdeel dat ik wél getoond had :=

Ik ga ff alle reacties lezen, wel grappig :D

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:16

uuhm een M1 proef waarbij ik het hele onderdeel galop heb overgeslagen :=
mijn voorlezer stond maar galop.. galohop ! en ik heb niks gemerkt ben gewoon verder gereden alsof ik de hele galop al gedaan had :o (snapte het ook pas doordat mijn voorlezer zei dat ik de galop overgeslagen had }:0 )

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:21

Ik heb een hele tijd terug ook ergens moeten schrijven.. Maar het was ontzettend warm, dus de deuren van de jury-auto stonden open. Vliegt er op eens een wesp binnen en de desbetreffende jury helemaal panisch en naar die wesp slaan, tot het beest uiteindelijk de auto weer uitvloog. 4 onderdelen van die combinatie niet gezien.. Moest ik maar allemaal 6en opschrijven.. Vond het echt niet kunnen!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:22

Niet zo'n grote blunder maar vond het wel grappig. Onderlinge wedstrijd B paarden, moest een grote volte bij E of B maken in galop en vergat de volte, ben de hele bak rondgegaan en heb de volte alsnog gedaan ende rest van mijn proefje wist ik wel. Stond er op mijn protocol +1 omdat ik de proef uit het hoofd deed :D.

peutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:35

ik sprong de verkeerde galop aan en nam mij pony terug en srpong opnieuw aan en de jury had op mijn coupon gezet ''valt uit galop''.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:38

Nou ik had zondag, B afwenden (of E :+ weet ff niet) volte 15 meter links, dan rechts, doorzitten.
Ik maakte de volte veel te groot, paardlief besloot misbruik te maken van dat ik even niet genoeg been gaf en deed zn hoofd in de lucht, Mel besloot even te gaan lichtrijden, paard begon te stappen, en nog krijg ik er een 7 voor, volgens mij heeft ze alleen de 2e gezien dan :=
Want die ging toevallig wél super haha. :+
Had nog wp maar ik had zoiets van, ehm.. juist..