Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sammie18 schreef:Wij hebben wel één strenge jury in de regio, als je witte beugelblokje hebt en je hebt ze niet helemaal wit, dan heb je je eerste minpunt al binnen. IK was van het weekend op wedstrijd en ik had haar als jury, ik had mijn hoofdstel kapotgetrokken bij het vastmaken, dus ik was blij dat ik mijn donkerbruine mexicaan voor de cross bij me had, ik daar mijn zwarte dressuurteugel aangemaakt. Serieus, één punt aftrek omdat het verschillende kleur was. Mijn paard liep voor geen meter en ik had 166 punten(L1), maar ik vond het terecht, maar af en toe vindt ik de puntenaftrek te erg(zoals voor kleur verschil of beugelblokjes. Ze doet nu niet meer bij iedere combinatie die met zweep rijd de zweep nameten, dat deed ze eerder altijd.
Ik vind het wel erg storend als ik in de B te horen krijg, je paard moet meer opgericht lopen, terwijl hij netjes nagevelijk en ontspannen loopt. Sommige paarden rijden in de L of zelfs M en kunnen niet eens op eigen benen lopen en lopen gespannen sterren te kijken, ik vraag me dan af hoe hun zover komen. En vriendin van mij heeft een paard, het loopt best leuk, alleen ontbreekt de basis en komen ze in de training ondanks les eigenlijk niet verder. Als ze op wedstrijd zijn geweest komt ze de auto al uit, hij was afgeleid, te fris, het gras was te hoog, de jury zat ik de bak ernaast te kijken. Ik denk dan krap eens achter je oren als je ieder weekend met slechte punten thuiskomt, maar zover is ze nog niet.
Als ik geen punten rij zal dat waarschijnlijk terecht te zijn en leg ik mij daar ook bij neer, het liefst heb een geheel volgeschreven coupon daar kun je wat van leren.
Verder heb ik in mijn pony tijd ook met een haflinger dressuur gereden en er zijn echt juryleden maar ook instructie die vinden dat een haflinger geen sportpony is, ik kreeg geen punten en op de ponyclub ook geen hulp. En toen ik M ermee reed, kreeg ik opeen juryleden die het erg knap vonden, terwijl zij eerder mij de grond hadden ingeschreven met onder de coupon, met een haflinger hoor je niet te dressuren(dit heb ik echt op mijn coupon gehad). En instructie die opeens zeiden dit heeft ze door mij bereikt. Er moet niet worden gekeken naar het paard, maar naar je rijden. Een mooie pony die redelijk loopt moet niet beter worden gejureerd als een haflinger die hetzelfde loopt.
Roxxiejj schreef:Dat ken ik wel ja. Ik rij met bonten, heb al wel enkele keren te horen gekregen dat jurylief niet van bont houdt. Dan zakt toch wel je broek af. Bedank de jury altijd vriendelijk, onthou het gezicht goed en de volgende keer rij ik gewoon niet meer bij haar. Jurysport prima. Ik leg me er helemaal bij neer.
...LadyLynn schreef:Roxxiejj schreef:Dat ken ik wel ja. Ik rij met bonten, heb al wel enkele keren te horen gekregen dat jurylief niet van bont houdt. Dan zakt toch wel je broek af. Bedank de jury altijd vriendelijk, onthou het gezicht goed en de volgende keer rij ik gewoon niet meer bij haar. Jurysport prima. Ik leg me er helemaal bij neer.
blijkbaar leg je je er eigen toch niet helemaal bij neer als je niet meer bij die jury wilt rijden...
het 'typische dressuurpaard' is donkerbruin/zwart (vos kan ook nog wel en soms schimmel...)
met een fries, haflinger, of een bonte kijk ik er eerlijk gezegd ook al anders tegenaan. Ik vind friezen hartstikke gaaf, maar die zie ik niet tegen een totilas opkunnen als ik eerlijk ben. Evenals een bont paard of bijv een haflinger..
maarrrrr... dat is mijn mening en waarschijnlijk sommige jury's.
twee verschillende dingen LadyLynn schreef:mmhh.. het is wel typisch dat dat bijna altijd diezelfde toeval is dan.. en dat vele die mening met mij delen (en dan hoeven ze zelf nog nooit op een haf, bonte of fries gereden te hebben...)
KiWiKo schreef:LadyLynn schreef:mmhh.. het is wel typisch dat dat bijna altijd diezelfde toeval is dan.. en dat vele die mening met mij delen (en dan hoeven ze zelf nog nooit op een haf, bonte of fries gereden te hebben...)
ik heb 5 jaar lang voor een handelsstal paarden uitgebracht............ vanponnie tot vol papier KWPN...... elk weekeinde had ik een stuk of 6 mee op concours
het ligt niet aan de jurie........... het is jouw rijden........ PUNT
... 
LadyLynn schreef:heb ik gezegd dat het eerlijk is dan? ik vertel alleen mijn mening..
tuurlijk moet een jury beoordelen op iedere combinatie, zoals de oefeningen gereden worden! niet om het uiterlijk van het paard.
Maar zo wordt het helaas wel gedaan..
_sabien_ schreef:Voorderest vind ik dat jurys soms wel wat kindvriendelijker mogen zijn met hun commentaar een kind van 10 begrijpt niet als er staat meer impuls in de B.
Als ze dat nog niet meegekregen hebben voor ze gaan starten, vraag ik me af wat er in de les aan de orde komt.