Wat vinden de juryleden nou van een pony tussen de paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verana

Re: Wat vinden de juryleden nou van een pony tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:51

Ik heb een grote E tussen de paarden lopen op dit moment.
En wij hebben nog geen slechte ervaring er mee gehad dat een jury het anders beoordeelt in de negatieve zin omdat het een pony is.

Ze heeft eigelijk vanaf het begin wintspunten gelopen en rijd er ook met gemak 2 per proef.
Het is nu zelfs zo goed dat er werdt gevraagd door de jury afgelopen wedstrijd waarneer ze over ging :D

Je weet gewoon dat je met een pony min punten hebt tegenover bepaalde paarden maar dat heb ik ook met mijn ruintje van 1.63.
Elk paard heeft zijn min en + punten en het is niet van de jury houd niet van pony's in de ring want dat is de grootste onzin die er bestaat.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:57

fresco schreef:
Ik jureer zelf en maak geen onderscheid als ik een pony tussen de paarden heb lopen, een ieder word het zelfde beoordeeld.
Daarnaast heb ik nu de 3e pony in het Z lopen tussen de paarden, allemaal met winst.
Ik denk dat als je netjes rijd en je pony loopt fijn ontspannen (zonder te krabbelen) dat je best heel goede proeven kan neerzetten.

Dit is helemaal waar. Al zijn er, helaas uit eigen ervaring, toch nog juryleden die een pony tussen de paarden niet willen zien.
Zelf start ik met een D pony van 1.46 m tussen de paarden, mijn instructrise die tevens ook jurylid is heeft me gewaarschuwd. Er zijn veel juryleden die het niet willen zien en hoe hoger je komt des te moeilijker het gaat worden. Maar dat is het met een paard ook. Ik weet nog goed, afgelopen zomer ging ik M1 starten, ik moest er niet op rekenen dat ik elke keer winst zou rijden of in de prijzen. Ik zou zelfs regelmatig midden in de middenmoot of eind van de winstpunten rijden. Niets is minder waar! Ik ben nu al M1 met 12 winstpunten tussen de paarden. Ik ben regelmatig in de prijzen beland en nu vaak nét geen prijs. Echt helemaal super. Dit had ik niet verwacht omdat mijn instructrise het gezegd had, heel eerlijk en heel fijn zodat je jezelf geen illusies gaat maken. Ik ga in mei M2 starten en hoop eind van het jaar mijn punten voor de Z1 te hebben. Dat is ook mijn doel met Donna tussen de paarden, Z1 met winst en dan stoppen we :)
Al merk ik wel dat ik op een kampioenschap met mijn pony niet hoef aan te komen ;) Maar dat weet ik nu en respecteer ik, daar heb ik straks mijn paard voor!

AmonRe

Re: Wat vinden de juryleden nou van een pony tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:42

Maakt voor mij als B/L jurylid bij het beoordelen geen verschil.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:24

Ik rij ook met mijn pony tussen de paarden dressuur.
Ik ben begonnen tussen de pony's maar kreeg daar vaak het commentaar dat ik met een paard tussen de pony's reed en dat niet eerlijk was.
Mijn pony is namelijk van paard afstammeling, paard gebouwd en ik betwijfel zelf ook of het wel echt een ponymaat is. Hij is gewoon kleingebleven maar heeft de bewegingen van een paard.
Gelukkig hoeft hij niet meer gemeten te worden.

doordat ik het gezeur zat was ben ik in juni 2008 overgegaan naar de paarden (was toen in het z1), en kan wel leuk meerijden.
ik krijg wel vaak de vraag of het nou een pony of een paard. ik rij nu junioren en heb al een aantal keer wat prijsjes gewonnen.

Bij de paarden krijg ik minder vaak het commentaar dat ik met een pony rij. Sommige juryleden oordelen wel anders als ze een pony tussen de paarden zien lopen, maar daarvoor is het een jurysport.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:38

Ik heb jaren geleden met een D-pony tussen de paarden gereden. Was een NRPS (v. Ismaël) met hele ruime gangen. Ik was binnen een half jaar van de B naar de M en reed de paarden er allemaal uit. Kwam elke wedstrijd met winstpunt en/of prijs thuis. Ben zelfs NRPS kampioen geweest in de M-dressuur tussen de paarden, dat was wel gaaf.
Combinatie klopte ook, ik ben 1.54 en pony was 1.47. Dat scheelt natuurlijk wel heel veel.
Later heb ik nog met een E-pony bij de paarden gereden, Z2 mee geworden.

Ik kan dus wel zeggen dat ik niet echt benadeeld ben door jury's omdat ik met een pony reed.
Ik jureer zelf ook en mij maakt het niets uit, als ze maar een goede proef neerzetten. En dan maakt het mij niet uit of dit een Fjord, Haflinger, NRPS of KWPN-er is. Netjes rijden en er het beste uit zien te halen