Eerst melden bij jury??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:52

Mijn zoon is lid bij LR&PC Diepenveen maar we wonen in Bathmen.

In Heeten meld ik eigenlijk binnen altijd aan, geen idee of het moet ik vind het gewoon netjes. Je kunt ook even aan de ringmeester vragen of het moet. ;)

Ik keek net even in je profiel. Mooi paard heb je!

Jooliieen

Re: Eerst melden bij jury??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 22:55

Dankjee!
Jij ook!
Maar de jury is toch bezig, dan kun je je toch niet melden?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:55

KarinvdM schreef:
Ik heb een tijdje in Barendrecht gewoond en ik heb me er toen over verbaasd toen dat de voorlezers zonder zich te melden bij B of E gingen staan wachten op een startsein van me. Als ik ze dan bij me riep vond met dat maar vreemd.

Dat maak ik ook geregeld mee :+
In de winter is het gewoon bijna niet mogelijk dat men zich komt melden en dat vertrouw ik op de ringmeester qua startvolgorde, maar in de zomer zie ik graag dat ze zich komen melden en indien gewenst het paspoort komen laten zien.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 22:57

Bar: Ken jij mevr. overweg? die jury heb ik zaterdag.. In de B dressuur, is ze streng? :P

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:00

Er zijn 2 jury's die Overweg heten. Ik weet niet welke er zaterdag is...
Volgens mij kun je ze allebei wel hebben. Gewoon lekker rijden en dan komt t vast goed!

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 09:34

Oke bedankt, ik ga mijn best doen :D
Maar ik kan mijn paard nog niet de gehele proef aan de teugel houden, is dat erg?? Of moet je persee in de B de hele proef aan de teugel rijden? Krijg je anders geen winstpunt?

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:04

Dat ligt er helemaal aan hoe ze niet aan de teugel is en hoe je voor de rest de figuren rijdt. Gewoon als oefening zien en dan samen met je instructrice het commentaar achteraf (tijdens je les ofzo) doornemen. Dan kan ze direct uitleggen wat een jury bedoelde en daar samen met je aan werken! Het komt vast wel goed! Door gewoon te doen leer je alleen maar en fouten maken is helemaal niet erg als je er maar van leren wilt!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:09

ik woon in kring west-brabant en ik heb nog nooit bedankt en rij toch al wel 6 jaar wedstrijd. het is altijd haast,. haast haast, want alles loopt altijd al uit. als ik mé meld en ze wensen me succes dan zeg ik wel bedankt maar verder niet.
in Zeeland (waar ik soms ook rijd) geven ze nog wel eens comentaar maar ook bijna nooit

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:17

Storm76 schreef:
Dat bedanken voor het jureren is ook heel plaats gebonden volgens mij... Ik ben nog nooit bedankt, en als ze me zouden komen bedanken zou ik raar opkijken, verwachten ze een wp of zoiets?

Ik ga over 3 weken verhuizen naar brabant, regio Loonse en Drunense duinen, wordt daar wel bedankt? En vraagt men daar om commentaar na een proefje?

Melden wel, bedanken niet en commentaar vragen direct naar de proef ook niet. Waar moet je jureren? :D

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 18:56

Nog een vraag: Als je op een wedstrijd komt, dan moet je gewoon inrijden, en verder niks doen? dus dan nog niet te melden? roepen ze je vanzelf om? en dan melden bij de jury? of moet je voor dat je gaat inrijden al melden?

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:12

Goede vragen hier :)
*wacht vol spanning af*

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:40

Storm76 schreef:
Dat bedanken voor het jureren is ook heel plaats gebonden volgens mij... Ik ben nog nooit bedankt, en als ze me zouden komen bedanken zou ik raar opkijken, verwachten ze een wp of zoiets?

Ik ga over 3 weken verhuizen naar brabant, regio Loonse en Drunense duinen, wordt daar wel bedankt? En vraagt men daar om commentaar na een proefje?

Leuk, dan ga ik je nog tegenkomen :)
Maar is daar idd niet gebruikelijk.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:42

ik meld me altijd, binnen of buiten, hoe dan ook....
vervolgens rij ik nog een klein rondje en dan wacht ik op het startsignaal...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:43

Jooliieen schreef:
Nog een vraag: Als je op een wedstrijd komt, dan moet je gewoon inrijden, en verder niks doen? dus dan nog niet te melden? roepen ze je vanzelf om? en dan melden bij de jury? of moet je voor dat je gaat inrijden al melden?

Dat wisselt heel erg per wedstrijdlocatie.

Soms moet je je melden bij het secretariaat, ook als je al via de bank betaald hebt, anderen doen dat weer helemaal niet.

Sommige locaties moet jijzelf (of je groom/lezer) de tijd/volgorde in de gaten houden.
Sommige locaties hebben ringmeesters staan die checken wie er is, en vragen om gereed te houden.
En nog weer andere locaties hebben een omroepsysteem waarop je omgeroepen wordt om te starten.

Melden bij de jury is pas als je de ring ingaat (of voor M en hoger: eromheen).

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:14

wij melden ons altijd bij de ringmeester, je moet in de gaten houden wie er voor je is, je kunt altijd navragen wie er nu de ring in is dan weet je hoeveel combinaties je nog hebt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:37

Ik meld me altijd bij de jury. Ik vind dat een vorm van beleefdheid en het is altijd handig dat ze zeker weten de juiste combinatie voor zich hebben :)

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:46

Niets irritanter dan combi's die zich niet melden... laat mn schrijfster dan uiteindelijk na tig rondjes roepen naar de combi wie hij/zij is.
Ook te vaak meegemaakt dat een combi waarvan ik de naam niet weet maar gewoon start zonder dat ik een seintje heb gegeven... die laat ik dus stoppen, melden en opnieuw beginnen.
Nog idealer is bij bv indoor dat de ringmeester door een microfoontje meld wie er in de ring zit, is helaas bij outdoor niet zo.

Vind t trouwens erg vervelend als mensen na hun proef bij me komen om te bedanken (en hopen op commentaar), daar is gewoon geen tijd voor en het meeste commentaar staat op de coupon; en als er 1 naar me toe is gekomen dan komen de volgende combi's ook geheid...
(Heb dan liever dat ze bij het verlaten van de ring even kort hun hand oid opsteken als soort van bedanken)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:51

Bedoel je dat ze naar je toe komen als je nog aan het jureren bent of als je al klaar bent?

mkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:43

ik rij gewoon om de baan ;) .. rijd m en de gene die me voor leest meld me aan. die loopt er dus rustig heen als ik begin met om de baan heen rijden.. als we dan kunnen beginnen rijd ik de baan in.. en als k er neit om heen kan dan rijd ik er gelijk in en meld nogsteeds de voorleester me! :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:54

druppeltje schreef:
Storm76 schreef:

Melden wel, bedanken niet en commentaar vragen direct naar de proef ook niet. Waar moet je jureren? :D

Nog nergens, maar ik heb de verhuizing wel doorgegeven bij de KNHS, hopelijk komt er een melding van en kan ik in brabant gaan jureren, lijkt me heel leuk daar!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:55

Urielle schreef:
Leuk, dan ga ik je nog tegenkomen :)
Maar is daar idd niet gebruikelijk.

Leuk!!! :D Ik ben heul nieuwsgierig naar die knappe zwarte van je!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:04

Binnen wacht ik op het startsein van de jury, buiten meld mijn voorleester mij aan.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:49

Ik meld me altijd zelf, zowel binnen al buiten. Als ik binnen voor allebei de proeven dezelfde jury heb, meld ik me alleen voor de 1e proef.

En daarna gewoon wachten op het startsein.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:17

Ik laat me altijd aanmelden door m'n voorlezer. Het stoppen etc geeft nu nog stress bij mijn paard en dat is geen goed begin. Indoor hebben we soms wel eens juryhokjes en dan loopt m'n voorlezer daar even heen. Soms zitten ze hoog en dan kan je je uiteraard niet aanmelden. Buitenseizoen laat ik me altijd aanmelden.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:52

ik meld me bijna altijd. Weet je in ieder geval bijna zeker dat de jury de goede coupon heeft.
Alleen soms kan het niet binnen niet als de jury te hoog zit o.i.d.

Daarna wachten op startsein en dan beginnen